81% przedstawicieli MŚP uważa, że cyfryzacja zwiększa wydajność

0

Nowe badania TomTom Telematics wskazują, że przedsiębiorcy z sektora MŚP coraz częściej sięgają po rozwiązania z zakresu automatyzacji w celu poprawy wydajności, usprawnienia komunikacji i redukcji kosztów.

Aż 81% decydentów zatrudnionych w małych i średnich przedsiębiorstwach, posiadających flotę pojazdów, uważa, że mogłoby pracować wydajniej dzięki cyfryzacji – wynika z nowego badania TomTom Telematics. Jednak, gdy zapytano ich, jak radzą sobie z codziennymi zadaniami, takimi jak zarządzanie wydatkami, kontakt z klientem, tworzenie raportów i notatek oraz fakturowanie, większość z nich ujawniła, że królują wciąż rozwiązania manualne i papierowe segregatory.
Z kolei w dalszej części badania, 59% respondentów zgodziło się, że kwestie związane z raportowaniem czasu pracy jest zbyt pracochłonne. Przedsiębiorcy również uważają, że zarządzanie flotą pojazdów, jak i samym zużyciem paliwa jest problematyczne: 66% respondentów stwierdziło, że mogą zrobić jeszcze więcej, aby obniżyć koszty paliwa, a 55% uważa, że ich średnie koszty pojazdu są wyższe niż to konieczne.

Rozmawialiśmy z ponad tysiącem firm z obszaru Unii Europejskiej i USA. Podczas tych rozmów, dwa wnioski pojawiały się zdecydowanie najczęściej: po pierwsze, przedsiębiorcy są zmęczeni klasycznym stylem zarządzania z powodu kosztochłonności i niskiej wydajności, a po drugie menedżerowie widzą szansę rozwiązania swoich problemów w dalszej cyfryzacji biznesu – komentuje Dariusz Terlecki, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska

Badani wskazali również na to, że w codziennej pracy mierzą się z problemami dotyczącymi zarządzania zespołem oraz komunikacji wewnętrznej. 51% respondentów stwierdziło, że nieprzestrzeganie przez ich zespoły terenowe wyznaczonego harmonogramu ma negatywny wpływ na ich działalność, a 53% odpowiedziało, że nie mają pewności, że ich kierowcy zachowują się bezpiecznie na drodze. Poza tym 55% respondentów zgodziło się, że mają problem z komunikacją z zespołem terenowym.

Komunikacja jest kolejnym obszarem, w którym decydenci stosują automatyzację w celu poprawy efektywności. 23% respondentów zautomatyzowało proces identyfikacji i wysyłania odpowiedniego członka zespołu do zlecenia w pełni, a 41% częściowo – mówi Terlecki

Czytaj również:  Szef to zawód – jak być dobrym i skutecznym szefem?

Jako TomTom Telematics jesteśmy mocno zaangażowani we wsparcie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują samochody osobowe i furgonetki do realizacji swojej działalności gospodarczej. Nasz najnowszy raport, Digitalizacja Procesów Zarządzania FLotą, oferuje ciekawe wnioski w oparciu o nasze badania, które mogą służyć jako poradnik i źródło inspiracji dla przedstawicieli MŚP dzięki przedstawieniu przykładów tego, jak inni w ich branży podchodzą do digitalizacji i automatyzacji

komentuje Dariusz Terlecki

Pełny raport dostępny jest do pobrania tutaj: https://telematics.tomtom.com/pl_pl/webfleet/landingpages/workflow-management/free-ebook/

Uwagi:

Statystyki wykorzystane w materiale zostały zebrane w drodze ankiety przeprowadzonej wśród 1350 osób podejmujących decyzje dotyczące samochodów osobowych i vanów w wybranych branżach, w tym m.in. w budownictwie, inżynierii, przemyśle spożywczym i napojów, dostaw, opiece zdrowotnej, hotelarstwie, nieruchomościach, handlu detalicznym, telekomunikacji i usługach komunalnych.
Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z agencją OnePoll w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Holandii, Belgii, Włoszech, USA, Szwecji i Danii.
TomTom Telematics jest częścią grupy TomTom, zajmującą się zarządzaniem flotami, telematyką pojazdową i świadczeniem usług typu „connected car”. Nasza platforma WEBFLEET oferuje rozwiązanie „Software-as-a-Service”, z którego korzystają zarówno małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa w celu zapewnienia bardziej efektywnego wykorzystania pojazdów, optymalizacji kosztów eksploatacyjnych i paliwa, wsparcia kierowców oraz ogólnego zwiększenia wydajności pracy. Ponadto TomTom Telematics świadczy usługi na rzecz ubezpieczycieli, wypożyczalni samochodów, przedsiębiorstw leasingowych, importerów samochodowych oraz podmiotów kierujących swoją ofertę zarówno do przedsiębiorców, jak i do konsumentów.