Pozwól się poznać twoim klientom

people

people

Zakładka „o nas” na firmowej stronie internetowej już dawno przestała być tylko dodatkiem, jednym z mniej ważnych komponentów. To właśnie między innymi dzięki umieszczonym tam informacjom pozwalamy się poznać, pokazujemy jaka jest „ludzka twarz” naszej firmy czy marki. Konsumenci bowiem lubią wiedzieć z kim mają do czynienia, chcą nas poznać, bo to wiarygodność jest fundamentem zaufania, które przełożyć może się na bezcenną lojalność.

O tym, co powinno znaleźć się w zakładce „o nas”, powinniśmy zadecydować na podstawie wiedzy o naszych obecnych i potencjalnych klientach. Innych wiadomości o firmie oczekują bowiem na przykład klienci banku, a innych ci korzystający z usług agencji interaktywnej. Prezentowane informacje powinny być skonstruowane tak, by zachęcić i zainteresować, a przy tym przekazać treści efektywnie wpływające na wizerunek i wiarygodność firmy – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Historia nie musi być nudna

Doświadczenie zbyt długich, nieciekawych prezentacji historii firmy podpowiada, że może warto pominąć to zagadnienie. Niekoniecznie! Wbrew pozorom, dzieje przedsiębiorstwa można pokazać w naprawdę interesujący sposób, wciągając, a nie zanudzając czytelnika. Rzeczywiście zbyt długi, napisany językiem szkolnego wypracowania tekst zapewne sprawi, że internauta nie dotrwa nawet do drugiego akapitu. Prezentacja zagadnień związanych z przeszłością chociażby za pomocą ciekawych grafik, zdjęć uzupełnionych tekstem czy w formie niestandardowej opowieści, może jednak przynieść naprawdę zadowalające efekty. Co więcej informacje, które można umieścić w tym miejscu, mają spory potencjał właśnie w zakresie budowania zaufania klienta. W końcu łatwiej postawić na kogoś, kto już dłuższy czas utrzymuje się na rynku, ma spore sukcesy i rzesze zadowolonych klientów.

Firma to ludzie

Ponieważ największym potencjałem firmy są ludzie i to właśnie im – konkretnym osobom klienci ufają najbardziej, warto na stronie internetowej zaprezentować pracowników, oczywiście w zależności od możliwości firmy, jej wielkości, liczby zatrudnionych czy branży w której działa. Obok zdjęć osób coraz częściej umieszcza się nie tylko ich nazwiska i stanowiska, ale również opisy zawierające nieco bardziej prywatne informacje (hobby, zainteresowania, ścieżkę kariery czy zawodowe dążenia). Zdarza się też, iż na stronie odnaleźć można linki do profili pracowników na branżowych portalach społecznościowych. Dzięki temu dochodzi do pewnego odczarowania anonimowości, niekorzystnej z punktu widzenia wiarygodności.

To, o czym w końcu warto pamiętać, to tworzenie zakładki „o nas” z punktu widzenia potencjalnego użytkownika strony, klienta, kontrahenta. Powinniśmy bowiem umieścić tam informacje, których naprawdę szukają te osoby. Skoro chcą oni nas poznać, poświęcają swój czas i sięgają po prezentujące nas treści, otwiera się pewna furtka, zyskujemy możliwości komunikacyjne, których niewykorzystanie byłoby czystym marnotrawstwem.