CS Development nowym inwestorem Virtool.com – wirtualnego lustra dla e-commerce

Virtooal.com - startup, który zajmuje się rozwojem rzeczywistości rozszerzonej w e-commerce zyskał nowego inwestora.

0

Virtooal.com to firma, która wprowadziła do branży e-commerce nowatorski produkt – wirtualne lustro oraz wirtulną przymierzalnię. Rok temu zainwestował w nią Vit Endler, były dyrektor zarządzający Mall.pl. Dziś jako współwłaściciel wraz z Ondřejem Baginem (założycielem Vitooal.com) informuje o nowym inwestorze, który pomoże w dalszym rozwoju i globalnej ekspansji start-upa.

To wielkie wydarzenie, które stanowi kontynuację dobrej passy firmy. Cała kwota oferowana przez inwestora zostanie wykorzystana na rozwój produktu, marketing i poszerzenie modelu dystrybucji.

Ostatnie miesiące działalności Virtooal.com upłynęły na tworzeniu nowej struktury firmy, polepszaniu produktów od ich technicznej strony i planowaniu strategii na następne 3 lata. Produkt został podzielony na 4 segmenty, którym poświęcono wiele czasu i pracy, by je doprecyzować. Dla przykładu – wirtualne lustro posiada wersje, które dopasowane są do potrzeb e-sklepów sprzedających np. okulary, biżuterię lub kosmetyki. Obecnie jego pełnej wersji używa przeszło 50 sklepów, a wersji darmowej blisko 1000 sklepów. Celem na koniec 2018 roku jest uzyskanie 100 klientów subskrybujących dostep do wirtualnego lustra. W kolejnym roku firma planuje obsługiwać kilkuset klientów.

Vit Endler
Vít Endler

Plany mogą jednak ulec poszerzeniu, w zależności od wyników testowania Virtooal.com jako platformy reklamowej dla polskich stron content web sites, które już trwa i których wyniki poznamy jeszcze w tym roku. Stanowić będą niezwykle cenne źródło wiedzy o specyfice polskiego e-handlu, oczekiwaniach klientów docelowych i potrzebach sklepów internetowych. Okazuje się, że branżę e-commerce nie można traktować globalnie. Jest to dziedzina, którą kształtują lokalne aspekty. Dlatego tak ważne jest, że testowanie platformy reklamowej odbędzie się właśnie na rynku polskim. Jego specyfika nie jest obca dla Vita Endlera, który przez lata z sukcesem zarządzał polskim oddziałem firmy Mall – giganta w branży e-commerce. Jego doświadczenie i wyniki testów będące źródłem aktualnej wiedzy to potężna narzędzie, które niewątpliwie wyznaczy firmie właściwy kierunek działań.

Czytaj również:  Zapomnij o sprawdzaniu referencji, przebiegu pracy, zakresie obowiązków - RODO w rekrutacji

W pierwszej fazie testów firma będzie koncentrować się na rynkach Europy Środkowej,
w której Polska stanowi jeden z rynków z największym potencjałem. Następnie na cel zostaną obrane rynki amerykańskie (zarówno północne jak i południowe), choć największy potencjał dla Virtooal.com upatrywany jest na rynkach Azjatyckich. Póki co firma partnerska uczestnicząca w testach na terenie Polski pozostaje tajemnicą, tymczasem testowany produkt jest już oferowany polskim przedsiębiorcom.

Nowy inwestor – firma CS Development ma długoletnie doświadczenie w tworzeniu oprogramowania dla dużych projektow IT. Nowy inwestor wniesie nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim merytoryczną wiedzę, zaplecze i źrodła personalne – mówi Vit Endler, współwłaściciel Virtooal.com. Wartość firmy szacowana jest już na ponad 1 mln EUR. CS Development zdecydowała się zainwestować w zamian za udział mniejszościowy. – Wartość firmy nie jest teraz dla nas najważniejsza. Skupiamy się na stworzeniu najlepszego produktu, który pomoże e-commerce w branży beauty i fashion – dodaje V. Endler.