Sieć odzieżowa Diverse chce zwiększyć swoją powierzchnię handlową 2,5 razy do końca 2019 roku

Marcin Bielski

CEO Magazyn Polska

Spółka ETOS, właściciel sieci salonów odzieżowych Diverse, planuje dalszy wzrost, pomóc ma w tym rozwój sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. W ciągu niespełna 6 lat powierzchnia sprzedaży ma wzrosnąć o 150 proc. Rozpoczęła się właśnie oferta publiczna akcji spółki. Jej debiut na warszawskiej giełdzie planowany jest na maj.

Na koniec 2014 roku marka Diverse miała w całym kraju sieć 241 salonów odzieżowych o powierzchni niemal 34 tys. mkw. Mniej więcej połowa z nich to sklepy własne firmy, druga połowa to placówki franczyzowe. W tym roku ETOS chce otworzyć kolejne sklepy, o łącznej powierzchni 14 tys. mkw. To jednak nie koniec planów rozwoju.

Marka Diverse rozwija się bardzo szybko, planujemy otworzyć do 2019 roku około 80 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej w Polsce i za granicą –mówi agencji informacyjnej Newseria Marcin Bielski, prezes zarządu ETOS SA.

Spółka zarządza siecią sprzedaży salonów z odzieżą sprzedawaną pod markami Diverse i Diverse Extreme Team. Tylko w pierwszym kwartale tego roku powstało 3,4 tys. mkw. nowej powierzchni, czyli o jedną trzecią więcej niż przed rokiem. ETOS chce też systematycznie zwiększać metraż sklepów – dziś jest to ok. 140 mkw. W pierwszym etapie metraż ma wzrosnąć do min. 250 mkw., w drugim etapie – do około 400 mkw. To wiąże się też z powiększeniem kolekcji. Ambitne plany rozwoju to efekt optymistycznych prognoz dla rynku odzieżowego.

Widzę tu ogromny potencjał, szczególnie w przypadku marek wyrazistych i spójnych, a takim brandem jest właśnie Diverse. W Polsce wydatki na odzież wzrastają z roku na rok, dlatego do sukcesu naszej marki w kolejnych latach  na pewno przyczyni się wzrost konsumpcji w Polsce i Europie – mówi Bielski.

Jak szacuje firma PMR, w kolejnych czterech latach rynek odzieży i obuwia w Polsce będzie się stabilnie rozwijał i wzrośnie z 30 mld zł do 37,8 mld zł w 2019 roku.

Początkowo ETOS zamierza finansować rozwój ze środków własnych. W 2014 roku dynamika wzrostu sprzedaży spółki wyniosła prawie 30 proc. Zeszłoroczny zysk netto wyniósł zaś 18,7 mln zł i był o ponad 40 proc. wyższy niż w roku 2013.

ETOS zamierza rozwijać sieć sklepów z marką Diverse za granicą. W ubiegłym roku eksport, głównie na Wschód, stanowił około 1,5 proc. przychodów spółki.

W tym roku planujemy otworzyć sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji – zaznacza Marcin Bielski.

Spółka ETOS rozpoczęła publiczną ofertę akcji, która obejmuję sprzedaż do 13 513 000 akcji spółki po cenie maksymalnej 17,5 zł. Inwestorzy indywidualni będą mogli zapisać się na akcje spółki ETOS w dniach od 29 kwietnia do 6 maja, m.in. w punktach obsługi klientów Domu Maklerskiego BZ WBK. 8 maja zostanie podana ostateczna cena sprzedaży oraz ostateczna liczba akcji oferowanych.

Inwestorzy instytucjonalni będą zapisywać się na akcje w dniach od 8 do 12 maja. Przydział akcji dla inwestorów indywidualnych jest planowany do 14 maja. Debiut i pierwszy dzień notowań akcji spółki ETOS jest planowany na 22 maja.

Spółka ETOS i marka Diverse mają bardzo długą historię działalności na polskim rynku. Jest rozpoznawalna i bardzo dobrze postrzegana przez naszych klientów, dlatego ma ogromny potencjał – ocenia prezes zarządu ETOS SA.

Sukces spółki ETOS opiera się na sile marki Diverse obecnej na polskim rynku od 1993 roku. W rankingu najmocniejszych marek „Rzeczpospolitej” z 2014 roku, Diverse znalazł się w gronie najbardziej rozpoznawalnych polskich marek w sektorze odzież i obuwie.

– Wyróżniamy się na tle konkurencji tym, że dostarczamy naszym klientom produkty wysokiej jakości, które kojarzą się z aktywnym stylem życia i otwarciem na nowe wyzwania. Najważniejszym narzędziem w naszej komunikacji marketingowej jest wspieranie imprez związanych ze sportami wyczynowymi i ekstremalnymi. Promocja marki Diverse podczas rowerowych mistrzostw Polski i Europy – Diverse Downhill Contest czy Mistrzostw Świata we Freestyle Motocrossie – Diverse Night of the Jumps zdecydowanie wyróżnia nasz przekaz od konkurencji i naszym zdaniem umożliwia dotarcie do szerszej grupy klientów – mówi prezes Bielski.