Jeśli prowadzisz własną firmę, to z pewnością wiesz, jak wiele pieniędzy pochłania utrzymanie biura. Nic dziwnego, że pracodawcy szukają w tym zakresie oszczędności. Jednak jak oszczędzać? Ograniczenie wydatków na sprzęt elektroniczny, artykuły biurowe czy udogodnienia dla pracowników najczęściej pociąga za sobą niezadowolenie z warunków panujących w miejscu zatrudnienia. Jak więc oszczędzać, nie zmniejszając komfortu pracy? To proste! Wystarczy, że zapłacisz mniej za prąd. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Gdzie szukać oszczędności na prądzie w firmie?

W pierwszej kolejności należy przeanalizować rachunki i zapisy umów.

Warto sprawdzić, czy taryfę oraz poziom mocy umownej dobraliśmy odpowiednio do naszych potrzeb. Zdarza się, że moc umowna jest wyższa od faktycznego zapotrzebowania przedsiębiorstwa. Wówczas warto skontaktować się z firmą dystrybucyjną i dokonać zmian w umowie. Natomiast jeśli firma przekracza poziom mocy umownej, to oczywiście wtedy optymalne będzie jego podwyższenie. Dlatego stawiajcie na współpracę z doświadczonymi sprzedawcami, jak EWE, którzy nie tylko sprzedadzą prąd dla firmy, ale doradzą również w zakresie optymalizacji – mówi ekspert EWE.

Cena prądu dla firmy – czy można ją zmienić?

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, że nie są uzależnieni od jednego sprzedawcy prądu, który systematycznie podnosi ceny. Sprzedawcę prądu można zmienić równie łatwo, jak operatora sieci komórkowej czy dostawcę internetu. Jak to możliwe?

Na terenie Polski działa pięciu operatorów sieci dystrybucyjnej, którzy dostarczają prąd odbiorcom. Konkretni operatorzy przypisani są do konkretnych obszarów kraju i ich zmienić nie możemy. Co innego jednak ze sprzedawcami – tych jest znacznie więcej. Działają oni na zasadach wolnorynkowych, a więc konkurują między sobą zarówno cenami, jak i jakością swoich usług. Nie chodzi tu jednak o jakość dostarczanego prądu, bo ta w przypadku podpisania umowy z nowym sprzedawcą prądu się nie zmieni – chodzi o inne kwestie, takie jak na przykład obsługa klientów, długość trwania umowy czy gwarancja stałej ceny przez określony czas.

Jak więc uzyskać najtańszy prąd dla firm?

Należy przede wszystkim wybrać nowego sprzedawcę prądu, którego oferta jest korzystna cenowo i najlepiej dopasowana do potrzeb naszej firmy, a także zapewnia profesjonalną obsługę oraz stabilność i bezpieczeństwo energetyczne, a następnie podpisać z nim umowę. Jeśli nie chcemy tracić czasu na formalności, możemy zlecić je nowemu sprzedawcy – podpisując odpowiednie upoważnienie, zobowiążemy go do dopełnienia za nas wszelkich procedur – mówi ekspert z EWE.

Ile można zaoszczędzić na zmianie sprzedawcy prądu?

Wszystko zależy od tego, jakiego sprzedawcę prądu wybierzemy. Jednak w przypadku pierwszej zmiany oszczędności mogą wynieść aż do 25% w skali roku! Taka kwota jest znacząca nawet w przypadku małych firm, a w przypadku tych większych są to już duże oszczędności, które można przeznaczyć na inwestycje w rozwój przedsiębiorstwa.

Na co zwrócić uwagę, wybierając tańszy prąd dla firmy?

Zanim zdecydujemy się na podpisanie nowej umowy, zwróćmy uwagę także na inne jej aspekty niż tylko to, ile kosztuje 1 Mwh prądu dla firmy. Ważne są również:

  • gwarancja stałej ceny prądu,
  • brak dodatkowych opłat, które mogą znacząco wpłynąć na końcową cenę,
  • długość trwania umowy.

Szczególną uwagę warto zwrócić na gwarancję stałej ceny prądu, dzięki której będziemy mieć pewność, że nasze rachunki nie wzrosną przez czas trwania umowy nawet, gdy sytuacja na rynku znacząco się zmieni. Tylko biorąc pod uwagę te wszystkie kwestie, będziemy w stanie wybrać najlepszą ofertę energii elektrycznej dla naszej firmy.

Cena prądu dla firmy nie musi spędzać przedsiębiorcy snu z powiek. Wystarczy prosty research oraz spotkanie z nowym sprzedawcą prądu, by w ciągu miesiąca móc cieszyć się znacznie niższym rachunkiem za energię – a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na inwestycję w przedsiębiorstwo i jego pracowników.