23.4 C
Warszawa
piątek, 25 czerwca, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi MasterCard

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: MasterCard

mastercard

Raport Mastercard: Otwarta bankowość przyspiesza w Polsce i w Europie

Nowy raport Mastercard opisuje postępy w zakresie wdrażania otwartej bankowości w dziesięciu krajach europejskich. Badanie pokazało, że w Polsce jest dostępnych obecnie 46 interfejsów API otwartej bankowości, zaś w Europie prym pod tym...
pracownik bank

Bankowcy przebranżawiają się do……bankowości nowej ery?

W pierwszej połowie 2021 r. liczba pracowników z sektora bankowego – szukających etatu w innej branży – była o 20 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2020 r. wynika z danych Grupy Progres. Już...
sklep

Pandemia zrównała zwyczaje zakupowe mniej i bardziej zamożnych Polaków

Pandemia COVID-19 znalazła odbicie w wydatkach konsumpcyjnych. Wiosną 2020 r. były one niższe o 40 proc. od oczekiwanych i równocześnie o 30 proc. niższe rok do roku. Jednocześnie, zestawienie wskaźników cen dla struktury konsumpcji...
goldfish in cart – e-commerce concept

Mastercard: 20-30% covidowej zwyżki obrotów w e-commerce będzie trwałe

Jak wynika z raportu Mastercard pt. „Odbudowa po pandemii: e-wolucja handlu” w 2020 r. na handel elektroniczny przypadał około 1 dolar na każde 5 dolarów wydanych na zakupy w sklepach detalicznych, w porównaniu z ok. 1 na 7 dolarów...
michael miebach mastercard

Czego potrzebują innowacyjne firmy by odnieść sukces w post-pandemicznej rzeczywistości?

Druga edycja badania o innowacyjności w biznesie, przygotowana przez Mastercard i Harvard Business Review Analytic Services, pokazuje, na jakie obszary firmy powinny zwrócić uwagę, jeśli chcą odnieść sukces w post-pandemicznej rzeczywistości. Wzrost zapotrzebowania na cyfrowe...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Startuje projekt Fundacji Impact i Mastercard wspierający polskich przedsiębiorców w ich cyfrowym rozwoju

„E-business vs. lockdown” to program akceleracyjny oraz projekt edukacyjny realizowane w ramach grantu przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center For Inclusive Growth. Fundacja Impact rozpoczęła działania w ramach „E-business vs. lockdown” – projektu realizowanego z...
Ponad 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety. Zajmują prawie 3/4 stanowisk kierowniczych

Ponad 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety. Zajmują prawie 3/4 stanowisk kierowniczych

Sytuacja zawodowa kobiet w biznesie sukcesywnie się poprawia. Po części przyczyniają się do tego same firmy i pracodawcy, którzy wprowadzają politykę równości płci i różnorodności zespołów. W Biedronce kobiety stanowią ogółem ponad 83 proc. wszystkich pracowników, zajmując przy tym...
Amazon Kolbaskowo k. Szczecina

Wystartował Amazon.pl

Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, ciesząc się niskimi cenami ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii oraz niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki; Klienci mogą...
Simon Peters, analityk eToro

Gdy bitcoin przekroczy wartość 50 000 dolarów, cena 70 000 dolarów może „wkrótce stać...

Niesamowity wzrost wartości bitcoina, jaki możemy zaobserwować w tym roku, nie wykazuje żadnych oznak osłabienia. Najnowszy przełom pokazuje, że bitcoina należy już uznać za główny składnik aktywów inwestycyjnych. Fakt, że największe międzynarodowe korporacje, od BNY...
walentynki

Wspólny posiłek w domu lub maraton filmowy we dwoje – tak Polacy spędzą Walentynki

Wydatki Polaków z okazji Walentynek wzrosły prawie czterokrotnie w ciągu ostatniej dekady W tym roku królują zakupy prezentów przez internet - w ciągu ostatnich 10 lat liczba transakcji w sieci w okresie walentynkowym...
Mastercard WOSP

Rekordowa zbiórka w eSkarbonce i wyjątkowy sukces akcji na Twitterze – Mastercard zagrał...

– Niedzielny, 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zakończył się rekordowym wynikiem ponad 17 mln zł dorzuconych do eSkarbonki przez darczyńców oraz kwotą 358 365 zł zebraną w trakcie akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze, którą...
karta płatnicza

Konsumenci chcą bardziej przejrzystych opisów transakcji kartą płatniczą

Mastercard wprowadza nowe rozwiązanie dla bankowości cyfrowej, dzięki któremu użytkownicy kart płatniczych będą mogli łatwiej rozpoznawać transakcje zakupowe w historii swojego rachunku. Usługa ta, udostępniana bankom przez należącą do Mastercard spółkę Ethoca, zapewni ich klientom...
Nowe technologie pozwolą utrzymać reżim sanitarny w galeriach handlowych. Modułowa stacja do mierzenia temperatury po pandemii sprawdzi się np. jako terminal płatniczy

Nowe technologie pozwolą utrzymać reżim sanitarny w galeriach handlowych. Modułowa stacja do mierzenia temperatury...

1 lutego galerie handlowe mogą ponownie być otwarte, co oznacza możliwość otwarcia wszystkich sklepów, ale też konieczność utrzymania handlu w reżimie sanitarnym. Pomagają w tym najnowsze technologie. Polski start-up opracował urządzenie, które może łączyć w sobie niezbędne...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska szybko nadrabia dystans do cyfrowych liderów

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem...
XII edycja konkursu Bizneswoman Roku

2/3 firm w polskiej branży usługowej należy do kobiet. Rusza XII edycja konkursu Bizneswoman...

Pod względem przedsiębiorczości Polki plasują się na wysokim miejscu wśród krajów Unii Europejskiej – co trzecia polska firma została założona i jest prowadzona przez kobietę. Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką od ponad 12 lat wspiera...
Monika Strogulska-Dwojak

Monika Strogulska-Dwojak nową PR Manager w IAA Polska

Od 1 grudnia 2020 r. do zespołu IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy dołączyła Monika Strogulska-Dwojak, która objęła stanowisko PR Managera. Zajmie się zarówno komunikacją wewnętrzną, jak i zewnętrzną, skierowaną do wszystkich interesariuszy Stowarzyszenia, a...
Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego

Totalizator Sportowy tworzy ffVC Tech and Gaming. Nowy fundusz CVC to nawet 100 mln...

Do 100 mln zł czeka na startupy z branż gier, sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa, dronów, robotyki, enterprise software, RegTech czy FinTech w nowo utworzonym funduszu corporate venture capital – ffVC Tech & Gaming. Fundusz powstał z...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

W pandemii Polacy częściej korzystają z cyfrowej bankowości

96% ankietowanych jest pozytywnie nastawionych do rosnącej roli cyfryzacji w bankowości i finansach, przy czym 44% zwraca uwagę na istotność kwestii bezpieczeństwa 55% Polaków twierdzi, że dziś częściej niż przed pandemią dokonuje transakcji finansowych...
fintech

10 nowych fintechów w programie Start Path, które zmienią przyszłość handlu i finansów

Mastercard zaprosił kolejnych dziesięć fintechów do swojego globalnego programu Start Path. Startupy te, pod okiem specjalistów Mastercard przez najbliższe pół roku będą rozwijać swoje rozwiązania z obszaru cyfrowego handlu i finansów. Jest to szczególnie...
Mastercard UEFA

Mastercard przedłuża umowę z UEFA Champions League

Mastercard poinformował o przedłużeniu partnerstwa z UEFA Champions League na lata 2021-2024, tym samym kontynuując wieloletnią współpracę, która rozpoczęła się w 1994 roku. Umowa obejmuje również prawa sponsorskie do meczów Superpucharu Europy w 2021, 2022...
pusy sklep dworzec

Większość klientów wróciła do centrów handlowych, ale wizyty w nich wyglądają inaczej

Jak wynika z raportu EY „Czy w pandemii centra są handlowe? Analiza obrotów, odwiedzalności i ich wzajemnych zależności w centrach handlowych w Polsce” przygotowanego przy współpracy z Mastercard i Top-Key, pod koniec wakacji odwiedzalność...
e-commerce sklep internetowy

Prawie 300 proc. wzrost wartości transakcji za zakupy spożywcze online

Według danych Tpay średnia wartość e-koszyka w kategorii zakupów artykułów spożywczych wzrosła ze 105 PLN w pierwszym kwartale br. do 226 PLN w czasie lockdownu. Nadal utrzymuje się tendencja wzrostowa e-koszyka osiągając 239 PLN...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Badanie Mastercard: Polacy bardziej doceniają okolicznych sprzedawców i lokalną społeczność

82% konsumentów w Polsce woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77% ufa poradom lokalnych sprzedawców Najchętniej odwiedzane przez Polaków miejsca w sąsiedztwie to: szkoły, parki, piekarnie i najbliższe sklepy osiedlowe Polacy doceniają też więzi...
Polskie banki z silną pozycją w obszarze nowych technologii. To utrudnia rozwój fintechom

Polskie banki z silną pozycją w obszarze nowych technologii. To utrudnia rozwój fintechom

Brak polskich jednorożców fintechowych wynika ze specyficznej sytuacji na rodzimym rynku finansowym. Dominująca pozycja dużych, innowacyjnych banków hamuje rozwój start-upów funkcjonujących w tej branży, z kolei wielkość polskiego rynku nie skłania firm do ekspansji na kraje ościenne....
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Mastercard pomoże polskim MŚP w cyfrowej transformacji, we współpracy z Fundacją Impact

Mastercard ogłosił przekazanie grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce. Dzięki tym środkom zorganizowany zostanie program akceleracyjny, a także ogólnopolska kampania edukacyjna dla...
pieniądze PLN

Rośnie popularność gotówki

Paradoksalnie pandemia COVID-19 pozytywnie wpłynęła na znaczenie gotówki. W większości światowych gospodarek odnotowano znaczący wzrost podaży pieniądza w postaci banknotów. W ten trend wpisuje się również Polska, gdzie wartość gotówki w obiegu od początku...
Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w procesie płatności

Sztuczna inteligencja usprawnia i automatyzuje obsługę w e-handlu. Coraz szerzej wykorzystywana jest także w...

W 2020 roku już 73 proc. internautów wykonuje zakupy za pośrednictwem internetu, o 11 proc. więcej niż w 2019 roku. Wraz ze wzrostem zainteresowania tą gałęzią gospodarki rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które ułatwią komunikację i zawieranie transakcji z klientami....
szef umowa praca biznes umowa

Technologiczni giganci rozwijają ecommerce

Microsoft i Mastercard nawiązują współpracę w celu stymulacji innowacji w handlu cyfrowym i w ekosystemach startupów.  Współpraca przyspieszy natywną działalność badawczo-rozwojową w chmurze Mastercard Labs, stworzoną na platformie Azure i wspomaganą sztuczną inteligencją. Dzięki dostępowi...
Minister finansów: Na rynku jest już 1 mln terminali płatniczych w punktach handlowych. Polska chce być europejskim liderem pod tym względem

Minister finansów: Na rynku jest już 1 mln terminali płatniczych w punktach handlowych. Polska...

Płatności bezgotówkowe notują rosnącą popularność, a dla 2/3 Polaków karta płatnicza jest ulubioną i preferowaną formą płatności. Co istotne, rośnie też sieć akceptacji dla takich transakcji. Według danych Ministerstwa Finansów w Polsce jest już ponad milion terminali płatniczych...
giełda

Nvidia rusza na zakupy? Inteligentne domy od Google i ADT

Analitycy obserwujący spółkę Nvidia są głównie pozytywnie nastawienie do transakcji, którą podał Bloomberg. Mianowicie producent chipów prowadzi zaawansowane rozmowy na temat przejęcia spółki Arm Ltd. Firmy analityczne pokrywające NVDA stwierdziły, że umowa ma wyraźną...
Krzysztof Trębski, wiceprezes Tikrow

Gig economy jako remedium na niepewną przyszłość

Koronawirus wciąż odbija się na rynku pracy. Chociaż coraz więcej mówi się o powrocie do nowej normalności, to jest ona daleka od standardów, które wszyscy znamy. Codzienne informacje o wzroście zachorowań, brak danych z...
dystrybucja wody

Woda butelkowana dla pracowników – obowiązek pracodawcy

Pracodawca ma obowiązek zapewnić swoim pracownikom dostęp do wody pitnej. Pracownicy, którzy wykonują prace na otwartej przestrzeni przy temperaturze otoczenia powyżej 25°C albo ci, którzy przebywają w biurze w temperaturze spowodowanej warunkami atmosferycznymi przekraczającej...
rekrutacja

Gig economy jako odpowiedź na rewolucję w zatrudnieniu?

Rynek pracownika czy pracodawcy? Żadne z tych określeń nie odzwierciedla obecnej sytuacji na rynku. Coraz więcej pracowników oczekuje od firmy większej elastyczności i niezależności. Zamiast budować work- life balance, oczekują work-life integration. Współpraca ma...
amazon zakupy niemcy ecommerce

Szybsze i wygodniejsze zakupy w serwisie Amazon dzięki tokenizacji kart Mastercard

Coraz więcej konsumentów kupuje online praktycznie wszystko, od artykułów spożywczych i jedzenia z dostawą, po artykuły gospodarstwa domowego, odzież czy rozrywkę. Dlatego też detaliści starają się ciągle usprawniać obsługę transakcji w internecie. W ramach takich działań...
home office

Koronawirus jako katalizator zmian na rynku pracy

Większość z nas miała styczność z home officem przed pandemią, ale dotąd tylko 1/3 często wykonywała tak obowiązki służbowe. W efekcie niemal połowa osób, które wskutek lockdownu przeszły na pracę zdalną, nie potrafi oddzielić...
platnosc telefonem (2)

Badanie Mastercard: Polacy stawiają na płatności zbliżeniowe

90% płatności bezgotówkowych w Polsce realizowanych jest zbliżeniowo 68% polskich konsumentów pozytywnie ocenia podniesienie limitu płatności zbliżeniowych bez konieczności podawania PIN-u z 50 do 100 zł Według najnowszych danych Mastercard, 90% płatności kartą w Polsce...
Płatność zbliżeniowa kartą mastercard terminal

Polska coraz bliżej odejścia od gotówki

Trudno na ten moment wyobrazić sobie polską gospodarkę bez gotówki, niemniej jest to scenariusz coraz bardziej realny. Temat ten na nowo powrócił w związku z pandemią koronawirusa, w efekcie której w sklepach pojawiły komunikaty...
Mark Barnett Mastercard

Mark Barnett nowym prezesem Mastercard Europe

Mastercard poinformował dziś o powołaniu Marka Barnetta na stanowisko prezesa europejskiego oddziału firmy z siedzibą w Brukseli. W nowej roli Barnett będzie odpowiedzialny za strategię, wybór kierunków działania i rozwój wszystkich aspektów działalności Mastercard w...
bank pocztowy

Bank Pocztowy podnosi limit płatności bez konieczności podawania kodu PIN do 100 złotych w...

Bank Pocztowy podwyższył limit płatności  dla transakcji zbliżeniowych kartą Mastercard bez konieczności podawania kodu PIN do 100 złotych. Pierwotnie limit płatności bez PIN miał zostać podniesiony w polskim sektorze bankowym pod koniec 2020 roku....
Polacy wolą płatności mobilne. Chętnie też korzystają z innowacyjnych rozwiązań w bankowości i e-handlu

Polacy wolą płatności mobilne. Chętnie też korzystają z innowacyjnych rozwiązań w bankowości i e-handlu

E-handel jest coraz bardziej innowacyjny. W centrach logistycznych Amazona roboty pakują zamówienia, a drony dostarczają je odbiorcom. W Estonii zamówione towary z pobliskich sklepów spożywczych są dostarczane klientom przez roboty. Z kolei w Polsce popularność zyskują nowoczesne...

GORĄCY TEMAT

Warszawa biuro korporacja

Deloitte: Polska w czołówce preferowanych lokalizacji dla Centrów Usług Wspólnych

Pandemia COVID-19 uwypukliła znaczenie innowacyjności w generowaniu wartości biznesowej i sprawiła, że oczekiwania firm w obszarze takich rozwiązań znacznie wzrosły. Aby zwiększyć zyski i zmniejszyć...
Piotr Soroczyński, KIG

O czym Polska powinna pamiętać wydając środki unijne?

Temat wydawania pieniędzy z funduszy europejskich ma swoje drugie dno. Od lat skupiamy się tylko na jego powierzchownych zagadnieniach – na co wydać, by...
ECJ Luxembourg

Protokół nie decyduje o tym, kiedy jest VAT

Kwestia momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku świadczenia usług często bywa bardzo problematyczna. Zgodnie z przepisami obowiązek podatkowy powstaje co do zasady w dacie...
galeria koronawirus sklep

Ponad dwie trzecie konsumentów w Polsce czuje się bezpiecznie w sklepach...

Na tle Europy polskich konsumentów charakteryzuje duże zaufanie do lokalnych producentów i firm, które odpowiedzialnie zareagowały na kryzys wywołany pandemią. Z najnowszego raportu Global...

Firmy nie mierzą skuteczności IT dla biznesu

Prawdziwa wiedza pochodzi z analizy danych. Jednak nie oczekujemy, że aplikacja wytworzy i przeanalizuje wszystkie dane potrzebne do optymalizacji i zabezpieczenia cyfrowego doświadczenia klienta...