19.8 C
Warszawa
poniedziałek, 13 lipca, 2020

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tagi Public relations

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: public relations

ADAM BIALAS

Skąd się wzięło i jak ewoluuje public relations? – Cała prawda o PR

Często słyszymy magiczne słowo „PR”. Dowiadujemy się, że za jego sprawą uzyskuje się określone cele biznesowe i polityczne. Ale, czy naprawdę? Skąd się wzięło i jak ewoluuje public relations? Public relations (z ang. relacje publiczne)...
influecer marketing

Po pandemii marki będą wykorzystać influencerów na potęgę, ale nie po to by nakręcać...

Kulminacyjny punkt pandemii za nami, teraz firmy ruszą na łowy. Na co będą polować? Jak twierdzi agencja Lingia, w orbicie zainteresowań biznesu znajdą się influencerzy. Aż 41% ankietowanych przyznaje, że w ciągu najbliższych 2...
analizy raporty

Eksperci prognozują mocny, ale krótkotrwały spadek w branży PR

Badani eksperci zajmujący się public relations prognozują, iż do końca bieżącego roku rynek PR może się skurczyć nawet o 17% jeśli chodzi o liczbę firm świadczących usługi doradcze z zakresu komunikacji. Poza tym na...
analityka internet

Połowa informacji w sieci jest fałszywa, pytanie która?

Określenie “fake news” to buzzword ostatnich miesięcy. Pandemia COVID-19 po raz kolejny przypomniała nam o mrocznej stronie ludzkiej natury. Czy na pewno ludzkiej? Za pomysł odpowiedzialny jest co prawda człowiek, ale za tworzenie i...
marketing

Przed nami redukcje etatów i spadek popytu na usługi public relations

58% badanych reprezentantów branży public relations uważa, że wkrótce nastąpi istotna redukcja zatrudnienia, a 37% twierdzi, iż spadnie popyt na usługi PR. Badania, którym patronuje Polskie Stowarzyszenie Public Relations dowodzą, że przed branżą PR...
analizy raporty

Korzyści z PR w Employer Branding, czyli jak skutecznie budować silną markę pracodawcy

Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i...
koronawirus COVID-19

Wpływ pandemii koronawirusa na branżę PR

Osoby prowadzące działalność gospodarczą w zakresie public relations oraz freelancerzy w największym stopniu odczuwają stres spowodowany obawami o swoją przyszłość na rynku. Największy komfort psychiczny doświadczają naukowcy. Badania dowodzą, iż branża specjalistów i ekspertów...
Planowanie strategiczne kluczową umiejętnością w branży PR nie tylko w czasie pandemii. O przyszłości rynku zadecydują młode kadry

Planowanie strategiczne kluczową umiejętnością w branży PR nie tylko w czasie pandemii. O przyszłości...

Polscy profesjonaliści PR wymagają i oczekują światowych standardów podnoszenia kwalifikacji. – W nadchodzących latach o przyszłości rynku PR będą decydować m.in. młode kadry z kompetencjami odpowiadającymi na rozwój nowych technologii – uważa John Dalton, założyciel London School...
szachy

Globalna pandemia zmieniła zasady komunikowania

Podczas gdy reklamy i media tracą, na popularności zyskują agencje PR. To one stoją na pierwszej linii działań. Zarządzają takimi kwestiami jak zmiany organizacyjne, utrzymanie ciągłości działalności, czy przede wszystkim są odpowiedzialne za komunikowanie...
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to przyszłość branży PR. Wykorzystanie Big Data pozwoli stworzyć lepsze kampanie reklamowe

Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość to przyszłość branży PR. Wykorzystanie Big Data pozwoli stworzyć lepsze...

Nowe technologie zmieniają branżę PR. Agencje wykorzystują analizę dużych zbiorów danych, aby uzyskać unikatowe informacje od konsumentów i stworzyć skuteczniejsze kampanie. Sztuczna inteligencja w połączeniu z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością pozwala z kolei na lepsze dotarcie do klientów. –...
myled

Przyszłość reklamy DOOH – trendy i prognozy na rok 2020

Medium DOOH z każdym rokiem zyskuje na wartości. Cyfrowa reklama zewnętrzna rozwija się według prognoz i powinna utrzymać w nadchodzących latach tendencję wzrostową. Co sprawia, że reklamodawcy coraz chętniej decydują się na rozpoczęcie kampanii...
kryzys

Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe 2020 roku?

Problemy związane z ekologią oraz cyberbezpieczeństwem wizerunkowym – to główne zagrożenia kryzysowe, jakich w 2020 roku spodziewają się specjaliści ds. wizerunku. Aż ponad połowa rzeczników, dyrektorów i managerów public relations przewiduje, że w obecnym...
Po dwóch latach rekordowych wzrostów branża PR spodziewa się niewielkiego spowolnienia. Rynek będzie się konsolidował

Po dwóch latach rekordowych wzrostów branża PR spodziewa się niewielkiego spowolnienia. Rynek będzie się...

Ubiegły rok w branży PR upłynął pod znakiem walki z dezinformacją i nadużywaniem terminu „public relations” niezgodnie z definicją, problemów z rekrutowaniem jakościowych kadr i dalszego, rosnącego wpływu technologii. Agencje zaliczają go do udanych, o czym świadczy wysoki, dwucyfrowy wzrost rynku. –...
kryzys

Największe kryzysy wizerunkowe 2019 roku: Kościół Katolicki, Marian Banaś, Narodowy Bank Polski

Największy kryzys wizerunkowy 2019 roku w Polsce dotyczy Kościoła Katolickiego w związku z publikacjami medialnymi na temat nadużyć hierarchów i księży. Drugi w kolejności związany jest z Marianem Banasiem i Najwyższą Izbą Kontroli na tle...
XX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations (1)

XX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Mija już prawie dwadzieścia lat odkąd w Rzeszowie narodził się projekt, którego głównym celem jest wymiana doświadczeń i integracja branży PR. Kongres Profesjonalistów Public Relations na stałe wpisał się w kalendarz osób, dla których...
Na Boże Narodzenie wydamy w tym roku ponad 1,8 tys. zł. Zakupy spożywcze robimy głównie w sklepach stacjonarnych, ale prezentów częściej szukamy w sieci

Na Boże Narodzenie wydamy w tym roku ponad 1,8 tys. zł. Zakupy spożywcze robimy...

Na tegoroczne święta Bożego Narodzenia przeciętna rodzina wyda prawie 1 838 zł, średnio o 84 zł więcej niż przed rokiem. Nieco więcej, bo ponad 2 tys. zł, wydadzą rodziny, które korzystają z programu Rodzina 500+ –...
raporty praca biuro

Employer branding, przyszłość rynku pracy z perspektywy nowego pokolenia sukcesorów w firmach rodzinnych

Budowanie wizerunku pracodawcy staje się wyzwaniem każdego pracodawcy. Dotyczy to nie tylko firm rodzinnych, gdyż walka o zatrudnienie i utrzymanie utalentowanych pracowników czy zmniejszenie rotacji kadr stanowi dziś wyzwanie dla całego rynku pracy w...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Optymalizacja kosztów i zwiększenie efektywności firmy okiem urzędnika

Należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej spółka korzysta z usług wsparcia w obszarze sekretariatu. Organ podatkowy zajął stanowisko, że ponoszone przez nią z tego tytułu wydatki podlegają wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów w oparciu o...
analizy raporty

PSPR powołało ekspercki Klub Public Affairs

Z początkiem sierpnia, w ramach Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, rozpoczyna działalność wewnętrzny Klub Public Affairs. Głównym celem projektu jest gromadzenie ekspertów z obszaru public affairs i budowanie platformy wymiany wiedzy w tym zakresie. Klub...
myled

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy – dobre praktyki DOOH

Dzięki reklamom w social media, które są jednym z najchętniej wybieranych kanałów promocji, może się wydawać, że era billboardów dobiegła końca. Czy w czasach popularności reklam online wciąż jest miejsce na tradycyjne medium, jakim...
Nawet 75 proc. Polaków raz w tygodniu styka się z fake newsami. Pogłębiają one podziały w społeczeństwie

Nawet 75 proc. Polaków raz w tygodniu styka się z fake newsami. Pogłębiają one...

Przynajmniej raz w tygodniu z fake newsami styka się blisko 75 proc. Polaków. Coraz większa jest aktywność hejtujących trolli internetowych. Brakuje instrumentów prawnych, by zwalczać te negatywne zjawiska. To tym groźniejsze, że pojawiają się one również...
miasto ludzie

Najważniejsze czynniki wpływające na popularność cyfrowej reklamy zewnętrznej

Jak pokazują najnowsze badania, wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną stale rosną i trend ten nadal będzie się utrzymywał. Według danych opublikowanych przez Magna i Zenith, w samych Stanach Zjednoczonych, między 2018 a 2021 przewiduje...
raporty praca biuro

Etyka polskiego PR

Najważniejszą wartością etyczną w codziennej pracy specjalistów PR jest zgodność informacji przekazywanych w komunikacji z otoczeniem ze stanem rzeczywistym – to jeden z wniosków płynących z badania „Profesjonalizm public relations w Polsce” zrealizowanego...
Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji mogą „oglądać” filmy

Osoby niewidome i słabowidzące nie muszą być wykluczone z życia kulturalnego. Dzięki technologii audiodeskrypcji...

W Polsce żyje ponad 1,8 mln osób z dysfunkcją wzroku oraz 800 tys. osób z niepełnosprawnością słuchu. Ich udział w życiu kulturalnym do tej pory był ograniczony, ale dzięki technologii audiodeskrypcji mogą one w pełni uczestniczyć w różnego rodzaju wydarzeniach...
PZU

Damian Ziąber pokieruje Biurem Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU

Damian Ziąber został nowym dyrektorem Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU. Zastąpił Marka Barana, który pozostanie w strukturach Grupy. Ziąber będzie odpowiedzialny za strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, rozwój i bieżącą działalność biura prasowego największego polskiego...
Ciasne mieszkania i blokowiska odchodzą do lamusa? Tylko przez pierwsze trzy miesiące 2015 roku uzyskaliśmy ponad 15 proc. więcej pozwoleń na budowę domków jednorodzinnych niż przed rokiem, a liczba mieszkań deweloperskich oddanych do użytku spadła o 14 proc. Szukając przestrzeni, wybieramy życie poza miastem. Tendencję pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego z pierwszego kwartału 2015 roku. Potwierdzają ją badania Westwing Home and Living. Wynika z nich, że ponad 60% Polaków marzy w zamieszkaniu w wolnostojącym domu o powierzchni od 100 do 150 mkw. z ogródkiem. Z drugiej strony zainteresowaniem nie cieszą się bardzo duże domy o powierzchni ponad 200 mkw. Uciekamy z miast Co decyduje o popularności własnej budowy? Szacuje się, że taka inwestycja jest tańsza od kupna porównywalnego mieszkania w zabudowie wielorodzinnej o nawet 20 proc. To nie wszystko. Budujemy poza miastem, bo szukamy przestrzeni. – Dane Centrum Badania Opinii Społecznej pokazują, że na przedmieściach i wsi odnajdujemy spokój oraz przestrzeń, której nie mogą już zapewnić zatłoczone centra dużych miast – mówi Rafał Osiński, architekt i ekspert ds. okuć budowalnych w firmie Häfele. Wśród wymarzonych mieszkań, najrzadziej wskazywane są te o 40-60 mkw. powierzchni. To metraże, na których zwykle żyjemy. 53% Polaków zajmuje mieszkania 2-3 pokojowe, 16% 4-pokojowe. – Biorąc uwagę, że chcemy mieszkać coraz piękniej i cieszyć się przestronnymi kuchniami, salonami i sypialniami, nie dziwi fakt, że mieszkania w blokowiskach wolimy przeznaczyć na wynajem lub sprzedać, by zdobyć dodatkowe środki na budowę pod miastem – dodaje Rafał Osiński. Warto zaznaczyć, że lokum w zabudowie wielorodzinnej staje się wyborem młodych ludzi, którzy w dużych miastach kształcą się, rozwijają kariery i dopiero rozważają stały pobyt w danym miejscu lub założenie rodziny. Architekci nie są bierni Sytuacja polskich miast zaczyna przypominać tę w zagranicznych aglomeracjach. Według rankingu Tom Tom Traffic Index Warszawa znajduje się na 4. miejscu najbardziej zatłoczonych miast Europy. Wyprzedza tym samym Rzym, Londyn, Paryż, czy Ateny. To stwarza wyzwanie nie tylko przed urbanistami, ale też architektami. Muszą bowiem planować budynki, które sprostają warunkom nowoczesnych miast i wymaganiom ich mieszkańców. Rozwiązaniem może być nowe podejście do projektowania wnętrz. Nastawione na maksymalną ergonomię, kompaktowość i pojemność na minimalnej przestrzeni. – Już teraz rozwiązania w stylu mebli wielofunkcyjnych, systemów wysuwanych blatów w kuchniach, czy drzwi przesuwnych są chętnie stosowane. Ich popularność będzie tym większa, im wzrastać będzie potrzeba oszczędności miejsca w zabudowie wielorodzinnej – prognozuje Tomasz Sowiński, ekspert bloga wnętrzarsko-meblowego domo-kracja.pl. Opinię specjalisty potwierdzają wydarzenia branżowe w rodzaju nadchodzących targów meblarskich Interzum w Kolonii, gdzie jednym z tematów przewodnich będzie właśnie maksymalnie efektywne zagospodarowanie małych przestrzeni. Zdaniem części architektów oraz planistów, trend odpływu mieszkańców z miast na wsie i przedmieścia ma charakter przejściowy. Wiąże się to z ciągłym rozwojem nowoczesnych aglomeracji. Rafał Osiński: – W krajach wysoko rozwiniętych już widać silne tendencje reurbanizacyjne. Mieszkańcy powracają do zmieniających się miast, które stają się bardziej ekologiczne, czystsze i przestrzenne, a więc wygodniejsze do życia. Mieszkania na miejskich osiedlach, podobnie jak nowoczesne domy jednorodzinne, dzięki nowoczesnemu wyposażeniu wnętrz stają się wygodniejsze i inteligentne. Można więc podejrzewać, że jeszcze długo będą atrakcyjnymi miejscem do życia. Ich popularność na rynku pierwotnym i wtórnym wciąż będą jednak kształtowały ceny.

W kierunku budownictwa ekologicznego

60% Polaków słyszało o wykorzystaniu materiałów wtórnych w budowie domów i mieszkań, a prawie 35% byłoby skłonnych zapłacić więcej za dom lub mieszkanie wykonane z ekologicznych materiałów. To ciekawe wyniki, szczególnie w kontekście wyzwań,...
Rafał Malik, Fundusz Mieszkań na Wynajem

Co robią kobiety w nieruchomościach? Decydują i zarządzają

Większe zaangażowanie, skrupulatna analiza i szeroko konsultowana ostateczna decyzja – tak w skrócie wygląda proces poszukiwania i wyboru mieszkania przez panie. Potwierdzają to badania portalu RynekPierwotny.pl, z których wynika, że 62 proc. osób, które...
Monika Masztakowska - Diners Club Polska

Monika Masztakowska pokieruje Działem Sprzedaży i Marketingu w Diners Club Polska

Z początkiem marca 2019 r. Monika Masztakowska objęła stanowisko Dyrektora Działu Sprzedaży i Marketingu w Diners Club Polska. Z firmą związana jest od blisko 15 lat. Wcześniej wspierała między innymi sieć dystrybucji prestiżowych kart jako...
Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło się dla nich jedynie 1,1 tys. ogłoszeń

Najgorsze w historii wyniki dla szukających pracy w branży PR. W 2018 roku pojawiło...

Tylko nieco ponad 1,1 tys. ofert pracy dla PR-owców pojawiło się w 2018 roku. To najgorszy wynik od kiedy prowadzone są badania, czyli od 2008 roku – wynika z danych PRoto.pl. Z analizy ubiegłorocznych ogłoszeń wynika, że...
Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10 proc.

Przyszły rok może być wyjątkowo dobry dla branży PR. Agencje oczekują wzrostu o 10...

Rok 2018 był bardzo udany dla branży public relations, która w nadchodzącym roku spodziewa się jeszcze większych wzrostów, sięgających 10–11 proc. Najprawdopodobniej będzie to jednak na dłuższy czas ostatnie okienko tak dobrej koniunktury – ocenia Grzegorz...

GORĄCY TEMAT

Golebiewski-Szymon-sit-desktop small

Zagraniczne inwestycje pod podwójną kontrolą UOKiK

0
24 lipca 2020 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o kontroli niektórych inwestycji. Zmiany zostały wprowadzone na mocy ustawy potocznie nazywanej Tarczą Antykryzysową 4.0....
giełda inwestycje forex

Niemiecki przemysł znów się umacnia

W tym tygodniu ukazały się majowe wyniki produkcji przemysłowej w Niemczech, gdzie nastąpił wzrost produkcji przemysłowej w zestawieniu miesiąc do miesiąca o 7,8%. Należy...
podatki 2

Ułatwienia podatkowe i sprawna obsługa w dobie COVID-19

0
Zmiany terminów rozliczeń podatkowych, zmiany stawek VAT czy rozwiązania związane z darowiznami podczas epidemii – to tylko nieliczne z wprowadzanych na bieżąco uproszczeń na...
zarządzanie praca

Przygotowani i elastyczni. Nastroje w polskich firmach w II kwartale 2020

0
Warsaw Equity Group postanowiło sprawdzić, jakie nastroje panowały w przedsiębiorstwach pod koniec drugiego kwartału 2020. Wydaje się, że słowem, które najlepiej je oddaje jest...

Style pracy w czasach postcovid. Nowy raport Forbis Group

0
Odporne rozproszone środowiska pracy to ekosystem różnych przestrzeni, pomiędzy którymi pracownicy się przemieszczają. Ten ruch stworzy nowe wzory mobilności i style pracy. Projektowanie biur,...