30 C
Warszawa, Polska
środa, Lipiec 18, 2018
Tagi Public relations

Informacje o: public relations

Branża PR przechodzi rewolucję. To wpływ mediów społecznościowych i większej niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej informacji

Branża PR przechodzi rewolucję. To wpływ mediów społecznościowych i większej niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej...

Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji – uważają eksperci i przedstawiciele agencji...
raport analiza

Kancelaria Magnusson wyróżniona za innowacyjny projekt LegalTech

Kancelaria Magnusson znalazła się w gronie finalistów prestiżowego konkursu Legal Week Innovation Awards 2018, w kategorii Innowacja w międzynarodowej kancelarii prawniczej (International Law Firm Innovation). Członkowie jury docenili rolę firmy w stworzeniu LEX247, systemu...
Dr Maciej Kaweckivideo

RODO i public relations – czy rzeczywiście jest się czego bać?

Rozmowa Agnieszki Studzińskiej, redaktor prowadzącej Fundacji internetPR.pl, z dr. Maciejem Kaweckim, koordynatorem prac nad reformą ochrony danych osobowych, dyrektorem Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji, na temat stosowania przepisów RODO. Agnieszka Studzińska: Panie doktorze, czy...
Liczba ofert pracy dla PR-owców spada. Tak źle nie było od 2013 roku

Liczba ofert pracy dla PR-owców spada. Tak źle nie było od 2013 roku

Tylko 1,4 tys. ofert pracy w public relations – 2017 rok był dla branży pod tym względem jednym z najgorszych od lat. Najłatwiej o prace było w agencjach PR – stamtąd pochodziło ponad 60 proc. ofert. Najczęściej poszukiwały one...
pieniądze złotówki PLN oszczędności 100

Luka płacowa między zarobkami kobiet i mężczyzn wyniosła w 2017 roku 16%

Jak wynika z danych Pracuj.pl, luka płacowa, czyli różnica w zarobkach kobiet i mężczyzn, wyniosła w 2017 roku 16%. Z czego wynika ta znaczna dysproporcja w wynagrodzeniu oferowanym pracownikom różnej płci? Jak wyglądała sytuacja...
Jakub Chajdak, szef działu Technology w Lighthousevideo

A ty komu nie ufasz? Jesteśmy jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie

W ciągu ostatniego roku wzrósł poziom zaufania Polaków wobec rządu (+5 p.p.), mediów (+3 p.p.), biznesu (+3 p.p.) oraz organizacji pozarządowych (+6p.p.). Mimo to Polska pozostaje jednym z najbardziej nieufnych narodów na świecie -...
Jawność zarobków w branży PR przynosi korzyści agencjom i ich pracownikom. Doceniają to szczególnie millenialsi

Jawność zarobków w branży PR przynosi korzyści agencjom i ich pracownikom. Doceniają to szczególnie...

Serwis PRoto.pl opublikował tegoroczny, drugi już raport o zarobkach w agencjach PR. Przełamanie tabu płacowego ma pomóc pracownikom i kandydatom lepiej odnaleźć się na rynku, a agencjom PR zaprezentować się jako rzetelni, transparentni pracodawcy i skrócić czas rekrutacji....
Gwiezdne Wojny – Ostatni Jedi

Trendy w reklamie Digital OOH w 2018 roku

Rok 2017 był dla branży DOOH bardzo owocny. Dzięki dynamicznemu rozwojowi najnowszych technologii w sektorze reklamy digital out-of-home reklamodawcy zyskali większy dostęp do kreatywnych możliwości, przez co medium to stało się jeszcze atrakcyjniejsze w...
112962video

Analityka zmienia branżę PR. Bez nowoczesnych narzędzi trudno o skuteczną kampanię

Cyfrowe media i digitalizacja wymuszają zmiany w branży public relations. Coraz większą rolę odgrywa analityka i zaawansowane narzędzia pozwalające zmierzyć skuteczność i odbiór kampanii oraz prowadzonych działań PR-owych. Właściwa analiza zebranych informacji jest też niezbędna w planowaniu strategii, które mają...
112666video

Konsumenci stają się coraz bardziej nieufni. Firmom trudniej unikać wizerunkowych kryzysów

Wizerunek marki to jej kapitał, który przekłada się na wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe. Z roku na rok konsumenci stają się jednak coraz bardziej sceptyczni i nieufni, a dzięki nowoczesnym technologiom ich głos jest bardziej słyszalny....
112031video

Blisko 80 proc. PR-owców spotkało się z nieuczciwymi praktykami przetargowymi. Branża opracowała zbiór dobrych...

Z ankiet przeprowadzonych wśród PR-owców wynika, że blisko 80 proc. zetknęło się z nieuczciwymi praktykami przetargowymi na zakup takich usług. Narażają one agencje na duże koszty i przekładają się na jakość pracy. Związek Firm Public Relations...
rekrutacja pracownik

Z którymi językami zarobisz najwięcej?

Jak wynika z danych Pracuj.pl, pracodawcy coraz częściej poszukują osób ze znajomością co najmniej jednego języka obcego. Wymóg ten pojawia się w ogłoszeniach z każdego obszaru, co oznacza, że nie ma obecnie kategorii, w...
Branża PR wraca do sektora publicznego. W przyszłym roku spodziewa się dużego wzrostu przychodówvideo

Branża PR wraca do sektora publicznego. W przyszłym roku spodziewa się dużego wzrostu przychodów

Wzrost zainteresowania zagranicznych firm oraz przetargi spółek Skarbu Państwa na usługi PR to dwa czynniki, które w 2018 roku bardzo pozytywnie wpłyną na kondycję finansową tej branży – ocenia Związek Firm Public Relations. Paradoksalnie, przysłużyła się...
10 tys. godzin praktyki oraz talent to za mało. Młodzi muzycy inwestują w budowanie własnego wizerunku

10 tys. godzin praktyki oraz talent to za mało. Młodzi muzycy inwestują w budowanie...

Kariera muzyka to przede wszystkim talent i nawet kilkanaście tysięcy godzin spędzonych na szkoleniu umiejętności gry na wybranym instrumencie. Za wysiłkiem z tym związanym stoją też finanse. Oprócz szkoły muzycznej i indywidualnych lekcji trzeba opłacić udział w konkursach, książki...
Trudności w łączeniu treningów i szkoły barierą w rozwoju kariery młodych sportowców. Oprócz stypendiów potrzebne jest im wsparcie psychologów

Trudności w łączeniu treningów i szkoły barierą w rozwoju kariery młodych sportowców. Oprócz stypendiów...

Nie najlepsza baza treningowa i sprzęt, brak pomocy psychologicznej, trudności z pogodzeniem treningów i zajęć w szkole – to główne bariery, które napotykają młodzi sportowcy na początku swojej kariery. Mimo problemów dwie trzecie z nich planuje związać zawodową przyszłość...
Banki coraz częściej wykorzystują rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Służy im do promocji produktów i sztuki

Banki coraz częściej wykorzystują rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Służy im do promocji produktów i...

Nowe technologie sprzyjają rozwojowi nowych usług i produktów w bankowości. Takie rozwiązania jak biometria czy sztuczna inteligencja stają się już standardem. Banki coraz chętniej sięgają też po wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (VR i AR), m.in. do promocji swoich...
Coraz więcej osób ma problem z oceną wiarygodności informacji w sieci. Światowi giganci technologiczni zapowiadają walkę z fake newsami

Coraz więcej osób ma problem z oceną wiarygodności informacji w sieci. Światowi giganci technologiczni...

Fałszywe informacje coraz częściej wygrywają z prawdziwymi wiadomościami. Młodzi ludzie przyznają, że często nie potrafią odróżnić prawdy od fake newsa. Walkę z wprowadzającymi w błąd publikacjami zapowiedziały największe światowe koncerny technologiczne, jak Google, Facebook, Wikipedia czy Mozilla. Na...
Rośnie liczba ofert pracy dla PR-owców. Przede wszystkim w branżach IT i nowych technologii

Rośnie liczba ofert pracy dla PR-owców. Przede wszystkim w branżach IT i nowych technologii

Pod względem liczby ofert pracy dla PR-owców 2016 rok był najlepszy od ośmiu lat – wynika z raportu PRoto.pl. Osób do obsługi public relations szukają przede wszystkim firmy z sektora technologicznego. W ubiegłym roku odpowiadały one...
Stewart Thomson

Awanse w BNP Paribas Real Estate

W styczniu 2017 roku w środkowoeuropejskich strukturach BNP Paribas Real Estate, odnotowano zmiany na trzech znaczących stanowiskach. Olga Melihov objęła stanowisko Country Head w Rumunii, a Stewart Thomson awansował na to samo stanowisko w...
GPW

Porównanie publicznej i prywatnej emisji obligacji z punktu widzenia emitenta

Emisja obligacji stanowi alternatywny wobec kredytu bankowego sposób na pozyskanie dłużnego kapitału dla przedsiębiorstwa. Może być przeprowadzona przez ofertę publiczną lub ofertę niepubliczną. Oferta publiczna Ofertą publiczną jest udostępnianie, więcej niż 149 osobom lub nieoznaczonemu adresatowi,...
83947video

PSML i SAR opracują „Poradnik modelowego procesu zakupowego usług komunikacji marketingowej”

Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów – wraz ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR – prowadzi pracę nad specjalistycznym kompendium wiedzy w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. PSML nazywa tego typu zakupy jako subiektywne – ze względu...
83586video

Branża PR w Polsce szybko się rozwija. Presja na obniżenie kosztów i duża rotacja...

Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż średni wzrost na świecie. Wzrasta również zapotrzebowanie na usługi PR, a polskie agencje coraz częściej są doceniane w globalnych konkursach na najlepsze...
Tomasz Starzyk, specjalista ds. Public Relations, Bisnode Polska

Tomasz Starzyk podsumowuje upadłości konsumenckie w 2016 r.

Więcej Polaków bankrutuje. W rok aż o 85 proc. wzrosła liczba ogłoszonych upadłości konsumenckich w sądach gospodarczych. Najczęściej decydują się na to kobiety, osoby w wieku od 40 do 49 lat. Najwięcej upadłości było...
81711video

Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku. Drażnią też nietrafione żarty

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni nieporadność językowa publikowanych postów, nietrafione żarty oraz zamieszczanie stockowych fotografii. – Wiele osób...
Martin Stysiak, Account Manager MSLGROUP Poland

Martin Stysiak w MSLGROUP Poland

Od początku roku za obsługę klientów z branży mediów i innowacji będzie odpowiadał Martin Stysiak, nowy Account Manager MSLGROUP Poland. - Martin Stysiak ma uznaną renomę i ogromne doświadczenie dziennikarskie. Doskonale porusza się w świecie...
81560video

Zmiany na rynku public relations. Branży coraz bliżej do doradztwa strategicznego

Firmy i korporacje oczekują, że agencje PR zadbają nie tylko o ich komunikację, lecz także o stronę wizerunkową ich kluczowych procesów biznesowych. Dlatego branży coraz bliżej do konsultingu. To najbardziej wyraźny trend ostatnich lat, który dostrzegły już największe...
80887video

Agencje PR zdradzają komu i ile płacą. Pierwszy raport o zarobkach w branży pomoże...

Serwis PRoto.pl opublikował pierwszy w Polsce raport o zarobkach w branży public relations. Jego autorzy dowodzą, że ujawnienie systemu płac przyniesie duże korzyści zarówno pracownikom, jak i agencjom PR-owym oraz ich klientom. Większość badanych agencji zamierza w przyszłym roku utrzymać...
Branża PR chce walczyć z nieuczciwymi praktykami w przetargach. Przygotowuje kodeks dobrych praktyk

Branża PR chce walczyć z nieuczciwymi praktykami w przetargach. Przygotowuje kodeks dobrych praktyk

Aż 70 proc. specjalistów z branży public relations spotyka się z nieuczciwymi praktykami w przetargach na zakup usług PR. Zdarza się, że firmy organizują je wyłącznie po to, aby porównać ceny albo zebrać jak najwięcej pomysłów, które...
1647950379_szczepanski_PR_1.png

Prezes ZFPR: Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa. Liczymy na powrót...

Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych wyzwań, z którymi będzie się mierzyć branża public relations w przyszłym roku. Agencje PR liczą także na nowe zlecenia od spółek Skarbu Państwa. To sektor, w którym dziś nie jesteśmy...
2044790339_szczupak_sokol_raport.png

Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym,...

GORĄCY TEMAT

dr Dorota Wiśniewska-Juszczak, psycholog, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, kierownik studiów podyplomowych Creative Leaedership

Władza kontra przywództwo: jak powstają liderzy

Dwight Eisenhower twierdził, że miarą dobrego przywództwa jest przekonanie ludzi do robienia tego, czego chce lider. Jednak nie dlatego, że zostają do tego zmuszeni,...
umowa deal

Umowa na zastępstwo – wszystko co warto wiedzieć

W sezonie wakacyjnym przybywa ofert pracy na zastępstwo. Poszukiwani są księgowi, pracownicy biurowi, osoby do pracy na recepcji oraz doradcy klienta. Decydując się na podjęcie...
sąd prawo

Odpowiedzialność byłego członka zarządu spółki z o.o. – wyrok NSA

Jeśli egzekucja z majątku spółki okaże się bezskuteczna, to za jej zobowiązania podatkowe całym swym majątkiem będą odpowiadać solidarnie członkowie jej zarządu. Powstanie zaległości...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

W 2018 r. sprzedaż nowych samochodów osobowych przekroczy 500 tys. sztuk

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało ponad 273 tys. nowych samochodów osobowych, o 10,5%...

Młodzież chce niezależności, trzydziestolatkowie pieniędzy – za co Polacy cenią własne...

Osoby zakładające działalność gospodarczą chcą przede wszystkim cieszyć się niezależnością i odnieść korzyść finansową – wynika z „Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2018” przeprowadzonego przez firmę...