Dzięki analityce big data poznasz klienta i jego potrzeby

Zgodnie z raportem KPMG aż 82 proc. respondentów przyznało, że wdrożenie zaawansowanych mechanizmów z zakresu analityki big data pozwoliło ich firmom na lepsze zrozumienie potrzeb i preferencji klientów oraz uzyskanie nowej perspektywy, która pozwoliła im inaczej myśleć o biznesie.

Dane te pokazują jak dynamicznie rozwijają się metodologie wykorzystania analityki danych w zakresie kreowania i zaspokajania potrzeb klientów przez firmy na całym świecie. Rynek analityki danych jako usługi wzrasta o blisko 61 proc. w skali roku, z korzyścią dla obydwu stron.

– Data enrichment, czyli wzbogacanie baz danych, staje się coraz bardziej popularne, ponieważ pozwala, z jednej strony, właścicielowi bazy uzyskać więcej informacji na temat jego obecnych klientów i lepsze ich sprofilowanie. Z drugiej, klienci otrzymują personalizowane komunikaty reklamowe z interesującymi ich produktami, co przekłada się na lepsze efekty działań marketingowych i przyśpieszenie procesu zakupowego – mówi w rozmowie z MarketNews24 Kamil Milian, dyrektor operacyjny Salelifter, Grupa SARE.

Do niedawna wzbogaceniu mogły podlegać dane osobowe/adresowe (imię, nazwisko, wiek, e-mail, numer telefonu itd.). Obecnie mechanizmy big data pozwalają wejść na wyższy poziom, gdzie można pozyskać informacje dotyczące aktywności, zainteresowań i preferencji zakupowych danego użytkownika oraz ocenić jego wartość marketingową.

Podmioty zajmujące się monetyzacją dużych wolumenów baz danych posiadają stale aktualizowane zbiory informacji behawioralnych i profili użytkowników. Dane te znacząco pomagają marketerom w skutecznym pozyskaniu i wykorzystaniu nowych informacji na temat użytkowników. Dla firm bazodanowych i właścicieli profesjonalnie monetyzowanych baz stanowią one nieocenione źródło informacji. Dzięki nim mogą zwiększać swoje zyski, lepiej dopasowując oferty do grup docelowych i podnosząc skuteczność kampanii.