Powołując do życia firmę, właściciel skupia się na opracowaniu dobrego produktu lub usługi i ma w głowie perspektywę rozwoju, może nawet ekspansji na rynki zagraniczne. Jeśli planuje wybudować siedzibę, myśli o źródłach finansowania inwestycji i projekcie przestrzeni. A przecież jakość codziennej pracy zależy w dużej mierze od niewidocznych z początku aspektów, które są pomijane w biznesplanie.
Warunki, w jakich pracownicy wykonują swoje obowiązki, bywają kluczowe w ocenie jakości pracodawcy. Jeśli przestrzeń wokół zatrudnionych osób jest zaniedbana, a oni sami nie będą czuli się bezpiecznie, trudno utrzymać na stanowisku dobrych specjalistów. Z tego względu zadaniem managera ds. organizacyjnych jest dbanie o zarządzanie obiektem. Pomocną dłoń w tym zakresie wyciągają firmy, które specjalizują się w usługach facility management. Poznajmy ten sektor na przykładzie przedsiębiorstwa Sodexo, które oprócz Polski działa również w 55 krajach na całym świecie.
Facility management w biurowcach
Zadaniem managerów budynków biurowych jest zapewnienie najemcom odpowiednich warunków. To na barkach zarządcy nieruchomości ciąży odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób znajdujących się we wszystkich lokalach. Często jest to też wymóg prawny. Mowa w tym miejscu o przepisach ochrony przeciwpożarowej, które wymagają wdrożenia sprawnych systemów oraz wytyczenia dróg ewakuacyjnych. Dodatkową korzyścią dla najemców jest całodobowa ochrona, która czuwa, aby do budynku np. nie przedostał się ktoś niebezpieczny. W udostępnianej przestrzeni biurowej powinno być także czysto, o co dbają firmy sprzątające.
Znalezienie solidnych usługodawców wbrew pozorom nie jest takie proste. Mimo wyraźnej poprawy sytuacji na rynku usługowym, część przedsiębiorstw wciąż daje się poznać ze złej strony i opieszale traktuje swoje obowiązki. Inną niedogodnością jest także konieczność podpisywania kilku kontraktów z przedstawicielami różnych branż – ochroniarskiej, sprzątającej i specjalizującej się w przepisach ppoż. i BHP.
Tymczasem główną korzyścią wynikającą z powierzenia wyżej wymienionych zadań firmie Sodexo jest możliwość skorzystania z kompleksowej oferty usług dla biznesu. Przedsiębiorstwo zawdzięcza to doświadczeniu, głównie międzynarodowemu. A jest to kilkadziesiąt lat praktyki, ponieważ założenie firmy miało miejsce w 1966 roku. Od tego czasu specjaliści z Sodexo doskonalili procesy w 56 państwach, co daje ogromną wiedzę o potencjalnych problemach organizacyjno-logistycznych i sposobach ich rozwiązywania.
Usługi facility management w sektorze MŚP
Wprawdzie ze względu na wielkość partnera biznesowego, jakim jest Sodexo, z usług dla firm korzystają głównie korporacje, fabryki oraz zarządcy największych biurowców, to przedsiębiorstwo jest otwarte na współpracę z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw. Facility management może równie dobrze ograniczyć się do usług doradczych z zakresu zarządzania obiektem lub wdrażania konkretnych rozwiązań. Siła Sodexo tkwi w elastyczności na potrzeby klientów biznesowych. To właśnie ta cecha sprawiła, że przedsiębiorstwo w ciągu kilku dekad stało się globalnym potentatem w sektorze usługowym.
Sprawdź więcej na: https://pl.sodexo.com/uslugi/facility-management-obsluga-nieruchomosci.html