Federico Rosales nowym prezesem Whirlpool Company Polska

Federico Rosales, Prezes Whirlpool Company Polska
Federico Rosales, Prezes Whirlpool Company Polska

Federico Rosales został nowym prezesem Whirlpool Company Polska oraz starszym dyrektorem obszaru przemysłowego North Area. W tej roli będzie kierował 9 zakładami Whirlpool w Polsce, Wielkiej Brytanii i na Słowacji.

Federico Rosales ma 38 lat. Urodzony w Argentynie i mający wykształcenie inżynierskie, Federico przeniósł się do Europy w 2006 roku i od tego czasu mieszka w różnych krajach. Dołączył do Whirlpool w 2008 roku i obejmował różne stanowiska w firmie. Przez dwa lata (2011-2013) był dyrektorem jednego z zakładów we Wrocławiu, więc bardzo dobrze zna polskie realia gospodarcze. Jako Prezes Whirlpool Company Polska Federico Rosales będzie pracował we Wrocławiu.

Polska jest strategicznym krajem dla Whirlpool Corporation i ważnym obszarem dla produkcji oraz badań i rozwoju. Firma chce zapewnić ciągłość pełnej sukcesów historii w tym kraju – powiedział Federico Rosales – Takie cele można osiągnąć tylko wtedy, gdy pracuje się z najlepszym zespołem ludzi. Nasze polskie kadry są utalentowane, doświadczone i pełne pasji, dlatego jestem przekonany, że wspólnie uda nam się kontynuować ścieżkę rozwoju i wzrostu firmy w Polsce – dodał.

Firma Whirlpool jest obecna w naszym kraju od 1993 roku i posiada 3 duże strefy przemysłowe: we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku, zatrudniając około 6 tys. pracowników i produkując rocznie około 7 mln sztuk dużego sprzętu AGD – lodówek, piekarników, kuchenek, zmywarek, pralek i suszarek bębnowych. Większość produkcji przeznaczona jest na eksport do krajów europejskich.

Podczas pandemii sprzęt AGD odegrał kluczową rolę w chronieniu zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia ludzi, a zapewnienie stałego dostępu do najważniejszych urządzeń gospodarstwa domowego w tak wyjątkowych okolicznościach był i jest koniecznością – stwierdził Federico Rosales – To wciąż czas ciężkiej pracy i wielkiego wysiłku. Dlatego strategiczne działania w zakresie rozwoju, zarządzania kosztami oraz dostarczania oczekiwanych rezultatów są niezbędne, aby kontynuować nasz postęp na ścieżce rentownego wzrostu – dodał.

Poza rentownym wzrostem, Whirlpool zobowiązuje się pozostać czołowym pracodawcą  (co już piąty rok z rzędu potwierdził Certyfikat Top Employer Europe 2022, przyznany również dla Polski) i przyspieszać prace w zakresie zrównoważonego rozwoju. Niedawno firma ogłosiła zobowiązanie do globalnych, zerowych emisji netto w swoich fabrykach i operacjach do 2030 roku. Zobowiązanie obejmuje 35 zakładów i dużych centrów dystrybucyjnych na całym świecie (również polskich) i dotyczy wszystkich emisji bezpośrednich oraz tych związanych z dostawami energii. Ponadto Whirlpool pracuje nad osiągnięciem wskaźnika tzw. „Zero Waste To Landfill” w  swoich fabrykach do końca 2022 roku. Standardy te są już obecnie spełniane we wszystkich polskich zakładach. Ponadto, ponieważ ograniczenie marnowania żywności może zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 6-8 procent, Whirlpool wykorzystuje swoją pozycję, aby pomóc w zapobieganiu temu zjawisku. Częścią tych działań jest kampania edukacyjna „Nie marnujmy chwil”, mająca na celu podniesienie świadomości na ten temat wśród rodzin w Europie. W najbliższych tygodniach rozpocznie się już szósta edycja projektu w Polsce. Zgłosiło się do niej prawie 500 szkół.