Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

e-commerce sklep internetowy

Konsumenci łatwiej zmieniają marki, zawracają uwagę na etykę, ekologię i spersonalizowaną obsługę

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie wystarczy. Chcąc utrzymać klientów, firmy muszą nadal...
Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej

Handel numerem jeden wśród zadłużonych branż – suma przeterminowanych zobowiązań przekracza 2,28 mld zł

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko co czwarta firma wśród wpisanych do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Zaległości...
ubrania

Polacy chcą płacić za ekologiczne ubrania dla dzieci tylko do 10 proc. więcej niż...

Polacy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy kupowane dla dzieci ubrania są ekologiczne. Obecnie już blisko połowa konsumentów to sprawdza. A prawie 60%...
unia prawo technologia

Dyrektywa Omnibus już za 4 dni. Koszt dostosowania e-sklepów może przewyższyć 10 tys. zł

Dyrektywa Omnibus - lepsza ochrona konsumenta i dodatkowe koszty dla eCommerce. Komentarz eksperta na temat nowych przepisów. Za kilka dni wchodzi w życie unijna dyrektywa...
galeria zakupy sklep

Obroty i odwiedzalność centrów handlowych wyższe niż przed pandemią

W kwietniu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu była o 2,5% wyższa niż w kwietniu 2019...
salesforce H&M

71% klientów zmienia wybraną markę co najmniej raz w roku – raport Salesforce

Brian Solis, pełniący w firmie Salesforce funkcję Global Innovation Evangelist, ma niezwykle ważną radę dla przedsiębiorstw przechodzących transformację cyfrową: „W trakcie zmian potrzeby i...
leroy merlin

Bojkot Auchan, Decathlon i Leroy Merlin znudził Polaków?

Bojkot sieci sklepów, które nie wycofały się z rosyjskiego rynku odbił się szerokim echem w internecie. To z kolei wpłynęło na decyzje zakupowe większości...
wino

Wino będzie droższe

Polska branża winiarska: prowadzenie biznesu stało się całkowicie nieprzewidywalne. - Planowanie jakiejkolwiek strategii stało się wręcz niemożliwe, a bieżąca działalność jest ogromnym wyzwaniem – mówią szefowie...
sklep promocja

Hipermarkety mocno postawiły na promocje. Eksperci: Próbują odzyskać dawną pozycję

Na rynku zaczyna się gorączkowa rywalizacja o portfel konsumenta. Orężem są promocje, których w I kwartale 2022 roku przybyło o ponad 22% w stosunku...
handel sklep

Ceny znowu mocno poszły w górę. W kwietniu średni wzrost rdr. był na poziomie...

Według najnowszego raportu o stanie cen w sklepach, w kwietniu br. codzienne zakupy były droższe o prawie 22% niż w analogicznym okresie ub.r. W...
galeria handlowa

Rynek powierzchni handlowych w I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 roku do użytkowania oddane zostało zaledwie 30 tys. mkw. powierzchni handlowej. Liczba ta obejmuje trzy nowe obiekty i jedną...
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH

Klienci wrócili do centrów handlowych – w marcu odwiedzalność zrównała się z tą sprzed...

W marcu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu wyniosła 99,7% w porównaniu do marca 2019 r. ...
pieniądze windykacja

Zachowania zakupowe Polaków w dobie pandemii, inflacji i wojny

66% Polaków w najbliższym czasie ograniczy swoje wydatki w obawie, że nie wystarczy im “do pierwszego”. Dane z raportu „Konsument w warunkach niepewności” domu...
prawo europejskie unia europejska

E-commerce w obliczu trzech nowych dyrektyw. W maju duże zmiany dla sprzedających

Trzy unijne dyrektywy – 2019/770 (dyrektywa cyfrowa), 2019/771 (dyrektywa towarowa) oraz 2019/2161 (dyrektywa Omnibus) mają zostać implementowane do polskiego prawa w najbliższym miesiącu. Dotyczą...
e-commerce sklep internetowy

Inflacja hamuje wzrost sprzedaży internetowej

Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce za zakończony pierwszy kwartał 2022 roku wykazuje, że globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3% z roku na rok...
leroy merlin

Auchan i Decathlon nie odczuły spadku ruchu przez bojkot konsumencki. Tylko sieć Leroy Merlin...

Leroy Merlin ze spadkiem ruchu w sklepach. W Auchan i Decathlonie wręcz przeciwnie. Polacy wciąż odwiedzają sklepy, które nie wycofały się z Rosji. Spadek...
logistyka magazynowa

Czym jest fulfilment i jak go zoptymalizować w e-Commerce?

Pewnie nie raz już miałeś styczność ze zwrotem "fulfilment" i zastanawiałeś się do czego dokładnie się on odnosi. Ten ciekawy termin zdołał w zaledwie...

Polki, kupując akcesoria dla dzieci, głównie kierują się ceną. Na znaczeniu zyskuje jakość i...

Jedna trzecia matek kupuje akcesoria dla swoich dzieci 3-4 razy w roku. Ponad jedna piąta robi to częściej, co szczególnie widać wśród kobiet mających...
Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International

Podsumowanie I kw. 2022 na polskim rynku nieruchomości handlowych

Rynek handlowy, wciąż odczuwający skutki pandemii, a także dwucyfrowej i wciąż rosnącej inflacji, zakończył I kw. 2022 r. z wynikiem 30,6 tys. mkw. GLA...
Artur Noga-Bogomilski, Head of Market Intelligence / Proxy

GfK: polski rynek dużego sprzętu AGD wart już ponad 10 mld zł i rośnie...

W 2021 r. wartość sprzedaży urządzeń dużego AGD w Polsce wzrosła o 19 proc. w porównaniu do 2020 r. i osiągnęła blisko 10,8 mld...
ECJ Luxembourg

Treść przycisków w serwisach i sklepach internetowych do weryfikacji. Jest głośny wyrok TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie dotyczące skuteczności zawierania umów przy użyciu środków elektronicznych. To kontynuacja głośnej w Niemczech sprawy rezerwacji na Booking.com i...
ludzie społeczność media

Prawie 1/3 Polaków nie zdaje sobie sprawy z faktu posiadania subskrypcji

W ostatnich latach popularność subskrypcji zdecydowanie wzrosła i możemy spodziewać się utrzymania tego trendu w przyszłości. Raport Deloitte Digital „Mity i fakty usług subskrypcyjnych”...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze

Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą...
sklep galeria

W II półroczu 2021 r. obroty w centrach handlowych wróciły do poziomów z 2019...

Z najnowszego raportu Retail Research Forum, przygotowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, wynika, że kluczowy wpływ na II połowę 2021 r. wciąż miała pandemia. Mimo...
handel sklep

Ponad 60 proc. Polaków wyda mniej na święta niż rok temu

Rośnie liczba Polaków chcących oszczędzić na zakupach świątecznych. Zmiana rdr. jest na poziomie 13 p.p. Polacy przytną nakłady na świąteczne zakupy. Najczęściej...
Lidia Zawiła, Konsultant w dziale Badań Rynku w Knight Frank

Dark stores – postpandemicznym trendem

W Polsce pandemia COVID-19 w zdecydowany sposób przyspieszyła rozwój sieci q-commerce, tym samym zwiększając liczbę tak zwanych dark stores w największych polskich miastach. Łącznie...
ekologia

3/4 mieszkańców Europy Środkowej uważa, że przyczyną zmian klimatycznych są działania człowieka

Inwazja Rosji na Ukrainę przyniosła katastrofę humanitarną na skalę niespotykaną w Europie od wielu lat, a jej konsekwencje będą odczuwalne także w zakresie wpływu...
kasa sklep kasjer supermarket

W handlu nadal gorąco. „Klienci wyżywają się na pracownikach sklepów za wysokie ceny”

Ilość skarg trafiających do stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom w pierwszym kwartale roku 2022 była zdecydowanie mniejsza niż rok wcześniej – odnotowaliśmy znaczący spadek tematów...
sklep

Poprawa nastrojów w handlu tradycyjnym. W kwietniu ma być jeszcze lepiej

Wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego (NHT) wzrósł w marcu aż o 14,4 pkt. do poziomu 46,7 pkt, mimo że był niższy od prognoz o 3,2...
wielkanoc

Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Czy inflacja ostudzi wielkanocny apetyt Polaków?

Wielkanocna przerwa świąteczna, choć krótka, sprawia jednak, że tłumnie ruszamy do sklepów i z ochotą zapełniamy nasze lodówki rozmaitymi przysmakami. Tak przynajmniej było w...
sklep żywność

Badanie Kantar: Konsumenci wciąż są przeważnie rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na...

Piąta już edycja badania „FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar” wykazała, że największą grupę aktywnych konsumentów wciąż stanowią osoby rozważne i pragmatyczne....
sklep żywność

Polacy przed świętami: Zakupy zrobią niemal na ostatnią chwilę. Główne oblężenie czeka dyskonty

Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, prawie co trzeci Polak zamierza zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze dopiero tydzień przed Wielkanocą. Do tego wiadomo, że...
louis vuitton sklep luksus

Digitalizacja i zrównoważony rozwój napędzają inwestycje w branży dóbr luksusowych

Przychody ze sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym (zakończonym 31 grudnia 2020 roku) 252 mld dolarów, o...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze na nastroje konsumenckie Polaków

W marcu 2022 r. firma GfK odnotowała w Polsce minimalny spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze istotnie na bieżące...
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH

PRCH: pandemiczna fala omikron widoczna w odwiedzalności centrów handlowych

Wskaźnik odwiedzalności centrów handlowych w lutym 2022 roku wyniósł 89 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2019 roku i był o 8,3...
sklep handel

Prawie ¾ badanych wskazało, że zamierza bojkotować przynajmniej jedną firmę, która nie wycofała się...

Najczęściej deklaracje bojkotu padają w kierunku takich marek, jak: Leroy Merlin, Auchan, Danone, Nestle i Decathlon. Należy zwrócić uwagę, że badanie wykonano przed deklaracjami firm...
salesforce H&M

Wydatki na konsumpcję wyraźnie spadają, a inflacja utrzymuje się

Dane dotyczące zakupów w lutym, pochodzące od ponad miliarda konsumentów na całym świecie z wykorzystaniem platformy Salesforce Commerce Cloud, pokazują, że ze względu na mniejszą...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: polscy konsumenci poszukują wygodnych i prostych rozwiązań

Wygoda była najważniejszym trendem konsumenckim w 2021 roku – wynika z najnowszego badania „Consumer Life” zrealizowanego przez GfK. Połowa Polaków deklaruje, że aktywnie szuka sposobów,...
e-commerce sklep internetowy

GUS o e-handlu w lutym – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w lutym 2022 r. w porównaniu ze styczniem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 8,9%)....
e-commerce sklep internetowy

Rynek sprzedaży online w Polsce to już ćwierć miliona firm. W 2021 r. 120...

W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS....