Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

sklep kasa

Art. tłuszczowe na szczycie drożyzny w 2021 r. Wzrosty cen były nawet 4-krotnie większe...

Według najnowszego raportu, artykuły tłuszczowe, tzw. inne produkty, mięso, nabiał i używki to kategorie, które najbardziej zdrożały w ub.r. względem 2020 roku – odpowiednio...
święta e-commerce

W czasie noworocznych wyprzedaży w sklepach online tylko niespełna 30 proc. produktów można było...

Czy na początku tego roku klienci mogą znaleźć atrakcyjne oferty na noworocznych wyprzedażach? Jak pokazuje kolejna edycja „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych...
goldfish in cart – e-commerce concept

Pokolenie Silver rosnącą siłą e-commerce

W 2020 r. w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których coraz liczniejszą grupę stanowią przedstawiciele pokolenia Silver. Badania pokazują, że w trakcie...
zakupy sklep

Eksperci ostrzegają. Zerowy VAT na żywność nie przełoży się na duże obniżki cen. Za...

Zerowy VAT na żywność może wpłynie na wyhamowanie wzrostu cen, ale nie na ich spadek Największe sieci handlowe zaczną się licytować na ceny....
pieniądze inflacja pensja rechunki

Rosnące obawy konsumentów

Niemal połowa konsumentów w Polsce ze względu na swoją sytuację finansową powstrzymuje się od większych wydatków. Po wzrostach poczucia bezpieczeństwa deklarowanych przez konsumentów jesienią, ponownie...
e-commerce sklep internetowy

Kampanie Google Ads dla e-commerce

Według raportu Gemiusa w 2021 roku aż 77% polskich internautów kupowało online. To nieprawdopodobny rozwój sektora e-commerce nie tylko na świecie ale także w...
promocja sklep

Grudniowe zakupy w promocjach były o wiele droższe niż rok temu. Ceny wzrosły średnio...

Analiza blisko 34 tys. cen promocyjnych w polskich sklepach wykazała, że artykuły kupowane w grudniu 2021 r. były o prawie 22% droższe niż rok...
sklep

Efektu świąt nie było. Grudniowe nastroje w handlu dalekie od optymizmu

W grudniu po raz kolejny odnotowano niski poziom nastroju w handlu tradycyjnym. Jak wynika z badań M/platform, wskaźnik NHT w ubiegłym miesiącu wyniósł 36,1...
zamknięte koronawirus

Przedsiębiorcy przeciwni obostrzeniom. „W piątek falujemy na sylwestrze w Zakopanem, a w środę zamykamy...

- Wobec przedsiębiorców używa się całego arsenału komplikacji, których efektem są poważne tarapaty finansowe lub widmo bankructw. Nie wyobrażam sobie, by po fatalnych doświadczeniach...
2022

Jaki sylwester, taki cały rok? Branża rozrywkowa szykuje się na ciężkie półrocze

Wiele imprez sylwestrowych odwoływanych jest w ostatniej chwili, a cały sektor eventowy i rozrywkowy szykuje się na bardzo ciężki kwartał i ogólnie niełatwe półrocze....
e commerce 2021

Wojny gigantów i inwazja nowych projektów – jakie były e-commerce-owe wydarzenia 2021 roku?

Zakupy mobilne, omnichannel, personalizacja, social selling, ekologiczny re-commerce, cyfryzacja seniorów, marketplace’y, wzrosty w handlu B2B, a nad tym widmo pandemii… To wszystko trendy, które...
Święta wigilia

Prawie co drugi Polak zamierza ograniczyć wydatki na przedświąteczne zakupy spożywcze

W dobie pandemii i rosnącej inflacji kwestia ograniczania wydatków na produkty spożywcze przed Bożym Narodzeniem wyraźnie dzieli Polaków. 45% konsumentów, odpowiadających za codzienne zakupy...
Online shopping and e-commerce background

GUS o e-handlu w listopadzie – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2021 r. w porównaniu z październikiem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
euler hermes

Światowy handel wzrośnie w 2022 r. o +5,4% pomimo zakłóceń w łańcuchu dostaw –...

- Euler Hermes spodziewa się, że zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw utrzymają się na wysokim poziomie do drugiej połowy 2022 roku - Jeśli...
sklep

Obroty i ceny nadal rosną

Jak wynika z danych M/platform, w listopadzie 2021 mogliśmy obserwować dalszy wzrost cen dla kategorii spożywczych oraz alkoholi. W trakcie jednej wizyty kupowaliśmy podobną...
kosmetyki

Najwięksi gracze wyznaczają kierunek i tempo transformacji cyfrowej obszaru B2B w branży kosmetycznej

35% firm z branży kosmetycznej działających przede wszystkim w segmencie B2B uważa, że udział sprzedaży online w przychodach branży zamyka się w 10%....
Artur Stańczuk, senior manager w Bain & Company

Bain & Company przewiduje konsolidację na ryku q-commerce

Rosnąca konkurencja pomiędzy firmami oferującymi usługę e-zakupów spożywczych z natychmiastową dostawą oraz niewielka skala działania poszczególnych podmiotów oznacza, że sektorowi q-commerce trudno będzie osiągnąć...
HalfPrice

HalfPrice otworzy pierwszy sklep na Słowacji

W Nitrze powstaje właśnie pierwszy słowacki sklep HalfPrice, w którym klienci znajdą szeroką gamę produktów znanych marek w bardzo atrakcyjnych cenach. Swoją działalność koncept off-price...
trendy 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2022

Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce....
Agata Karolina Lasota, dyrektor zarządzająca w LBC Invest

Szykuje się rekordowy rok dla segmentu mniejszych obiektów handlowych

Nasilający się trend lokalności i ewolucja nawyków zakupowych spotęgowała popularność obiektów handlowych typu convenience. Parki handlowe i nieduże centra zakupowe mocno zyskały na znaczeniu,...
Irena Pichola

Deloitte: Polacy wydadzą średnio ponad 90 zł na świąteczną pomoc dla najbardziej potrzebujących

Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy coraz chętniej kupują lokalnie. 30 proc. rodaków planuje wydać...
kurier jedzenie koronawirus

Dark stores – walka o handel z ekspresowymi dostawami

Swoje sieci dark store’ów, pozwalające na dostarczanie produktów spożywczych w kilkanaście minut od zamówienia rozwija już na naszym rynku kilka firm, a kolejne platformy...
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH

Klienci odwiedzają centra handlowe mniej licznie, ale z dużym apetytem na zakupy

Obroty najemców centrów handlowych od czasu zakończenia czwartego lockdownu oscylują wokół wartości osiąganych przed pandemią, pomimo niższej odwiedzalności. Bankowe dane podsumowujące wartość transakcji...
Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Dyskonty liderem w wyścigu o polskiego konsumenta

Pandemia wciąż wywiera silny wpływ na zwyczaje zakupowe Polaków oraz ich oczekiwania wobec producentów i detalistów. Dynamicznie rosnąca inflacja dodatkowo wpływa na to co,...
logistyka magazynowa

W końcówce 2021 r. eksport i import zanotuje ogromny skok wartości

Według ostatniej publikacji danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2021 r. wartość obrotów towarowych polskiego eksportu w okresie od stycznia do października br. wyniosła 1059,1...
galeria

Centra handlowe na skutek wprowadzonych regulacji epidemicznych mogą ograniczyć inwestycje warte ponad 1 mld...

Ograniczenia w funkcjonowaniu centrów handlowych podczas pandemii skutkują odroczeniem lub zawieszeniem przez właścicieli inwestycji kapitałowych, które w latach 2018–2019 wynosiły około 1,3 mld złotych...
koronawirus

Deloitte: Największe obawy wśród polskich konsumentów wzbudzają wizyty w restauracji i w sklepach

Jak wynika z najnowszej edycji raportu Global State of the Consumer Tracker, opracowanego przez firmę doradczą Deloitte, polscy konsumenci nadal deklarują pogłębiające się obawy...
Jarosław Jędrzyński, ekspert portalu RynekPierwotny.pl

Kolejny rekord cen na rynku materiałów budowlanych

Wrześniowe wybicie średniej dynamiki cen materiałów budowlanych do blisko 22 proc. w relacji rok do roku, z pewnością stanowiło niemałe zaskoczenie, niemniej mogło dawać...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty

Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK,...
promocja wyprzedaż black friday

Black Friday: Sklepom z elektroniką ciężko wrócić do ruchu sprzed pandemii. Straty są na...

Placówki największych w Polsce sieci z RTV i AGD odnotowały w Black Friday o 43% mniejszy ruch niż w 2019 roku, czyli przed pandemią....
sklep

Listopadowa drożyzna w sklepach. Niektóre towary w sklepach zdrożały nawet o 80%

Jak wynika z cyklicznego raportu „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”, w listopadzie br. w relacji rocznej podrożało aż 9 z 12 analizowanych kategorii. Zdecydowanie...
święta e-commerce

Zakupy świąteczne Polaków 2021

Niemal co drugi Polak kupi prezenty pod choinkę przez Internet. Żywność wybieramy w sklepach stacjonarnych, zaś podróże i elektronikę online. Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego...
Łukasz Kozłowski, główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich, wiceprezes Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej (CALPE)

Jak podwyżki akcyzy wpłyną na zdrowie i portfele Polaków?

Od przyszłego roku wzrośnie akcyza na wyroby tytoniowe i alkoholowe. Stawki akcyzy mają rosnąć po 5% co roku do 2027 w przypadku alkoholu i...
Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej izby Gospodarczej w Szczecinie

„Mały lockdown” lub „pełzający lockdown”. Przedsiębiorcy czują się niesłusznie ukarani nowymi obostrzeniami

Od 15 grudnia w Polsce obowiązywać będą zupełnie nowe zasady reżimu sanitarnego – z 50% do 30% zmniejsza się liczba osób, które przyjmowane mogą...
Katarzyna Krajewska, manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK

GfK: Polski rynek kawy i ekspresów rośnie mimo pandemii

Polacy niezmiennie chętnie piją kawę i tylko w ostatnim roku gospodarstwa domowe wydały łącznie na jej zakup ponad 3 mld złotych. Wśród naszych wyborów...
Radosław Wożniak, prezes zarządu EFL

Co trzecia firma handlowa liczy na wzrost zamówień w grudniu

Przedstawiciele branży handlowej liczą, że świąteczny szał zakupowy wygra z IV falą pandemii koronawirusa. Pod koniec roku tylko w handlu i produkcji obserwujemy poprawę...
SelfLocker

Czy automaty do paczek zmienią rynek dystrybucji?

80 proc. – tyle respondentów w badaniu zrealizowanym przez SW Research na zlecenie SelfMaker zadeklarowało, że korzysta z lockersów, jako formy dostawy zamówień internetowych....
sklep

Listopad w handlu „pod kreską”. Cała nadzieja w Świętach

Sytuacja w małych i średnich sklepach w listopadzie została mało optymistycznie oceniona przez prowadzących placówki handlu detalicznego. Wskaźnik nastrojów w handlu tradycyjnym (NHT) za...
Simon Peters, analityk eToro

MercadoLibre akceptuje kryptowaluty

Główny serwis aukcyjny Ameryki Łacińskiej MercadoLibre pozwala teraz klientom w Brazylii na wymianę i płacenie za produkty w kryptowalutach. Firma ogłosiła, że użytkownicy w Brazylii...
Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Polacy coraz częściej robią „sprytne” zakupy

Według firmy badawczej GfK już 71 proc. wszystkich konsumentów w Polsce możemy określić jako tzw. smart shopperów. Z roku na rok ich liczba systematycznie...