Jak start-up może zawalczyć o kontrakt z korporacją? Relacja z ABSL Start-Up Challenge Roundtable

0

Warszawa, 22 października 2018 r. – Dostrzeżenie konkretnych potrzeb firmy i precyzyjne dopasowanie do nich oferty – dzięki temu start-up może liczyć na owocne spotkanie z przedstawicielami korporacji i nawiązanie współpracy z globalną marką. Taki wniosek płynie z ABSL Start-Up Challenge Roundtable. Partnerem głównym wydarzenia było Procter & Gamble.

Spotkanie z udziałem międzynarodowych korporacji oraz start-upów było kontynuacją ABSL Start-Up Challenge, konkursu dla innowatorów, organizowanego przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych – największej organizacji skupiającej firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych. W Roundtable, które odbyło się w biurowcu Spark – siedzibie grupy Skanska w Polsce, wzięli udział finaliści ABSL Start-Up Challenge z 2017 i 2018 roku oraz przedstawiciele międzynarodowych firm.

Do tegorocznego konkursu ABSL Start-Up Challenge zgłosiło się ponad 130 początkujących firm, a ponad 50 wzięło udział w lokalnych półfinałach. Przedstawiciele 8 najlepszych start-upów miało okazję zaprezentować się podczas dorocznej konferencji ABSL w czerwcu 2018 roku w Poznaniu, gromadzącej ponad 1000 uczestników, w tym przedstawicieli kierownictwa międzynarodowych korporacji – podsumowywał Łukasz Czajkowski z ABSL, koordynator projektu. – W tym roku skupialiśmy się przede wszystkim na znalezieniu innowacji w zakresie blockchain, HR, zastosowania sztucznej inteligencji w komunikacji z klientem oraz robotyzacji. Już teraz zaczynamy przygotowania do przyszłorocznej edycji ABSL Start-Up Challenge. Zapraszamy zainteresowane osoby – zarówno twórców innowacji, jak i przedstawicieli globalnych firm – do zgłaszania swoich sugestii – podkreślił Czajkowski.

Precyzyjna oferta kluczem do sukcesu

Głównym celem ABSL Start-Up Challenge Roundtable było stworzenie kolejnej okazji dla innowatorów oraz korporacji do spotkania i dyskusji. Uczestnicy próbowali znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób start-upy powinny planować i realizować współpracę z globalnymi markami, aby skutecznie pozyskać takiego partnera biznesowego. – Fundamentalną kwestią podczas spotkania start-upu z międzynarodową korporacją jest zaprezentowanie korzyści, które firma może odnieść dzięki zastosowaniu proponowanego przez startup rozwiązania.  Warto wcześniej dokładnie przyjrzeć się danej firmie – zidentyfikować jej wyzwania i potrzeby. Jednym ze źródeł informacji o firmie mogą być jej sprawozdania, a także tematyka dyskusji z inwestorami. Można tu znaleźć wiele inspiracji – radził Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty and Grooming, Procter & Gamble Central Europe.

Czytaj również:  Startuje 8 edycja Programu Rozwoju Eksportu prowadzonego przez Santander Bank Polska

Podczas spotkania z korporacją start-up musi być też gotowy na odpowiedzenie na potencjalne pytania, jakie mogą się pojawić. Na przykład dotyczące możliwości integracji proponowanych systemów z software, z jakiego korzysta już dana firma – zaznacza Półchłopek.

Istotność indywidualnego podejścia w rozmowach z korporacjami podkreślał też przedstawiciel Emplocity – start-upu, który był finalistą ABSL Start-Up Challenge 2017. – Obecnie prowadzimy ponad 100 procesów, których celem jest nawiązanie współpracy z korporacjami. Z każdą z nich rozmawiamy inaczej. Nie ma tu jednego standardu. Zawsze trzeba starać się dostrzec i odpowiedzieć na ich realne potrzeby – podkreślił Krzysztof Sobczak, prezes Emplocity.