Generowanie ruchu w sklepie to coś, czego nie można zaniedbać. Równie ważna jest jednak optymalizacja strony, która bezpośrednio przekłada się na konwersję i, co za tym idzie, twoje zarobki.

Dużą część budżetu wydajesz na generowanie ruchu w swoim sklepie, ale taka inwestycja nie zawsze się zwraca? Przyczyny tkwią prawdopodobnie w złej optymalizacji strony sklepu, która nie skłania gości do sfinalizowania transakcji. Co jednak zrobić, by klienci, którzy odwiedzili sklep chętniej robili w nim zakupy? Oto kilka porad, które pomogą ci podnieść konwersję w e-handlu.

Produkt to podstawa

Klient nie szuka artystycznych zdjęć i literackich opisów. Szuka produktów. Dlatego zadbaj o to, by wszystkim artykułom towarzyszyły czytelne fotografie wysokiej jakości, ukazujące je z różnych perspektyw i dające klientowi wrażenie, że zapoznał się z produktem równie dobrze co w sklepie. Postaraj się też, by towarzyszyły im rzeczowe, przedstawiające wszystkie atuty produktów, opisy.

Zoptymalizuj ofertę

Przy układaniu oferty sklepu łatwo o błędy. Tym bardziej, że na decyzję o zrobieniu zakupów niekorzystnie wpływa zarówno zbyt wąska, jak i za szeroka oferta. Postaraj się więc, by w twoim sklepie dostępnych było wiele różnorodnych produktów, ale nie dawaj klientom zbyt wielu opcji, sprzedając bardzo podobne towary w zbliżonych cenach.

Bez przesady

Na konwersję w twoim sklepie rzutuje także projekt strony. Layout nie może być zbyt skomplikowany, bo w natłoku elementów trudno wyłowić te, które są naprawdę istotne i przydatne. Zadbaj o to, by kluczowe przyciski i informacje były widoczne na pierwszy rzut oka – chodzi między innymi o ikonę koszyka oraz informacje o płatnościach czy sposobach i kosztach wysyłki. Jeśli klient nie znajdzie ich po pobieżnym przeglądnięciu strony, może nawet zrezygnować z zakupów i zrobić je w konkurencyjnym sklepie.

Bądź ekspertem

Idealny sprzedawca to taki, który na temat oferowanych przez siebie produktów wie wszystko. Dotyczy to także e-commerce. Wizerunek eksperta zbudujesz nie tylko konstruując merytoryczne opisy produktów. Dobremu sklepowi internetowemu powinien też towarzyszyć blog poruszający tematykę związaną ze sprzedawanymi produktami i udowadniający, że naprawdę się na nich znasz.

Nic nie ukrywaj

Jest również coś, co sprawia, że klient rezygnuje z zakupów nawet, jeśli przed chwilą dodał produkty do koszyka. To wydatki, o których dowiaduje się dopiero w momencie finalizowania transakcji – zwłaszcza za wysokie jego zdaniem koszty wysyłki. Dlatego powinieneś zatroszczyć się o to, by informacje o tym, ile zapłaci, były dla niego widoczne od samego początku.

Co z porzuconym koszykiem?

Zdarza się jednak, że klient porzuca koszyk bez wyraźnego powodu. W takich sytuacjach przydatne okażą się powiadomienia web-push, dzięki którym o niedokończonych zakupach poinformujesz klienta nawet, jeśli ten opuścił już twoją stronę. We wdrażaniu takich powiadomień do swojego sklepu warto wspomóc się specjalistycznymi narzędziami, jak na przykład platforma PushPushGo.