Kompania Piwowarska powiększyła centrum dystrybucji w Swarzędzu

0

Kompania Piwowarska rozpoczęła użytkowanie nowego centrum dystrybucji piwa w Swarzędzu. Dzięki tej inwestycji KP będzie mogła lepiej zarządzać logistyką dystrybucji, sprawniej dostarczać piwo do klientów i zwiększyć zatrudnienie.

Na przełomie lutego i marca Kompania Piwowarska przejęła w Centrum Logistyczno-Inwestycyjnym Poznań w Swarzędzu halę o powierzchni ok. 20 tysięcy m2, tj. dwukrotnie większą niż dotychczas używana. Ta olbrzymia powierzchnia stanowi aż 18% całej powierzchni magazynowej użytkowanej przez KP. Większe centrum firma posiada jedynie w Tychach. Kompania Piwowarska związała się kilkuletnią umową z CLIP, ponieważ traktuje nowe centrum jako miejsce strategiczne dla dystrybucji piwa do klientów z zachodniej Polski.

Więcej miejsca, więcej pracy, więcej piwa

Zwiększenie użytkowanej powierzchni i idące za tym zmiany w logistyce dystrybucji pozwolą zwiększyć zatrudnienie w Swarzędzu. W sezonie w nowym magazynie będzie pracować ok. 100 osób, czyli prawie dwukrotnie więcej niż do tej pory.

Nowe centrum dystrybucji to z jednej strony odpowiedź KP na rosnące oczekiwania rynku w zakresie obsługi logistycznej, z drugiej wyjście naprzeciw planom sprzedaży w kolejnych latach. Lider branży piwowarskiej szacuje, że sprzedaż z tego centrum dystrybucyjnego osiągnie w sezonie 0,9 mln hektolitrów, czyli blisko 3 razy więcej niż w ubiegłym roku. Dzięki nowemu magazynowi KP będzie mogła też lepiej obsługiwać klientów.

– Zdecydowaliśmy się powiększyć powierzchnię centrum dystrybucyjnego w Swarzędzu, by realizować dostawy bardziej precyzyjnie: szybko i terminowo. Nowy magazyn pozwoli zwiększyć częstotliwość dostaw i bardziej sprawnie dotrzeć do klientów – tłumaczy Marcin Andrzejczak, regionalny kierownik ds. logistyki w Kompanii Piwowarskiej.

Po przeprowadzce do nowej przestrzeni, ze Swarzędza będzie wyjeżdżać 12 samochodów ciężarowych wypełnionych piwem na godzinę. Ta liczba jest porównywalna jedynie z mocą załadunkową browaru w Tychach i Poznaniu. Większa moc oznacza rozszerzenie zasięgu działania centrum dystrybucji w Swarzędzu. W praktyce oznacza to, że Swarzędz przejmie część sprzedaży od browaru w Poznaniu. Ta zmiana ułatwi browarowi obsługę zwiększonych mocy rozlewowych wynikających z poczynionych w październiku ubiegłego roku inwestycji w nową linię butelkową.

Czytaj również:  Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują w Internecie

To nie jedyna inwestycja KP w Swarzędzu, gdzie pod koniec marca zacznie funkcjonować także nowy magazyn materiałów promocyjnych i wyposażenia dla gastronomii o powierzchni około 6 tysięcy m2. Znacząco poprawi on funkcjonalność zaopatrywania rynku w te materiały.