Koncern Beiersdorf dołączył do projektu Platformy Loop

Beiersdorf (1)

Początek roku przynosi potwierdzenie konsekwentnych działań i inwestycji Beiersdorf związanych z globalną polityką proekologiczną koncernu (marki NIVEA, Tesa, La Prarie, Eucerin, Hansaplast). Grupa dołączyła do przełomowego projektu Platformy Loop działającej na rzecz recyclingu, a w rankingu CDP uznana została za pioniera w działaniach na rzecz zmian klimatycznych, chroniących przed wycinaniem lasów i zaangażowanych w budowanie przyszłej, udoskonalonej gospodarki.

Beiersdorf wspiera fazę pilotażową programu platformy TerraCycle oferując produkty z linii NIVEA MEN, które posłużą sprawdzeniu, czy ten innowacyjny pomysł może stać się długoterminowym rozwiązaniem dla konsumentów. Program rozpocznie się wiosną 2019 r. w Paryżu i Nowym Yorku.

Platforma Loop zaaranżowana przez TerraCycle, światowego lidera w zakresie gospodarką odpadami, jest misją szerzenia idei zero-waste. We współpracy z wiodącymi światowymi markami tworzy przełomowe, przyjazne dla środowiska rozwiązanie, które zrewolucjonizuje dotychczasowy system recyklingu. Celem tej inicjatywy jest wyeliminowanie opakowań jednorazowych i zapewnienie konsumentom wygodnego, przyjaznego dla środowiska rozwiązania opartego na trwałym opakowaniu produktu z możliwością ponownego napełniania oraz zamkniętym łańcuchu dostaw. Loop zapewnia odbiór zużytych produktów w domach konsumentów, następnie oczyszcza je, ponownie napełnia lub poddaje recyklingowi.

Zrównoważony rozwój ma długą tradycję w Beiersdorf. Tak, jak pokazuje nasza tradycja We Care, zawsze staramy się integrować elementy całego systemu wartości z naszymi procesami. Platforma Loop to doskonały sposób na oszczędzanie zasobów poprzez ponowne wykorzystanie naszych opakowań – mówi Dorle Bahr, Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju Środowiska Beiersdorf.