Które europejskie ulice handlowe są odwiedzane najczęściej?

0

BNP Paribas Real Estate prezentuje pierwszą w historii ogólnoeuropejską analizę liczby osób odwiedzających najatrakcyjniejsze ulice handlowe w 23 kluczowych miastach

Kluczowe fakty i liczby

Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania i Francja na czele rankingu 30 najpopularniejszych ulic ukierunkowanych na odbiorców masowych.

  • Londyn prowadzi z 13 560 osobami odwiedzającymi sklepy na Oxford Street.
  • Badanie podkreśla pozycję stolic niemieckich landów, z Monachium i Frankfurtem zaliczanymi do czołowej 5-tki.
  • Hiszpania z Madrytem (3 miejsce) i Barceloną (6 miejsce) posiada pięć ulic w pierwszej 10-tce.
  • Legendarna francuska Avenue des Champs Elysées zamyka pierwszą 5-tkę liczbą 10 300 osób na godzinę.

W czołowej dwudziestce luksusowych ulic handlowych, pierwsze 5 znajduje się we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Danii.

  • Ulice te to kultowe pasaże chętnie odwiedzane przez turystów.
  • Główne prawdziwie luksusowe ulice znajdują się przede wszystkim we Włoszech; doskonałym przykładem jest rzymska Via Condotti.

Odwiedzalność najważniejszych ulic handlowych ukierunkowanych na odbiorców masowych

Struktura śródmiejskich obszarów handlowych

Istnieje związek między liczbą odwiedzających sklepy, a strukturą przestrzenną śródmieść. W miastach z jednym obszarem handlowym, skoncentrowanym na 2 – 3 głównych ulicach, największa liczba odwiedzających sklepy występuje właśnie na nich (np. Monachium, Dublin, miasta skandynawskie, Praga i Zurych). Miasta jak Londyn, Berlin i Paryż posiadają duże rejony intensywnie odwiedzanych sklepów i wiele mniejszych obszarów handlowych. Dlatego też osiągają one rekordowe liczby odwiedzających sklepy na dwóch najważniejszych, najbardziej widocznych ulicach, podczas gdy „skromniejszy” ruch – który wciąż jednak jest bardzo dobry dla sprzedawców – występuje w pozostałych skupiskach handlowych..
Węzły transportowe i rewitalizacja obszarów miejskich mają istotny wpływ na liczbę odwiedzających sklepy. Najważniejsze ulice położone w pobliżu węzłów transportowych – np. Oslo i Helsinki – wykorzystują płynący z nich ruch. Rewitalizacja obszarów miejskich nie tylko sprzyja rozwojowi handlu, lecz także ożywia podaż tworząc nowe punkty sprzedaży i przyciągając inwestorów. Dobrym przykładem jest tutaj Warszawa, Wiedeń czy Lizbona. Przepływ osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej zwiększają także nowe projekty handlowe, które mogą stać się popularniejsze od dotychczasowych, jak ma to miejsce w Amsterdamie.

Rola turystyki

Obok głównych obszarów wielkomiejskich, dużą liczbą osób odwiedzających sklepy może się poszczycić też kilka mniejszych miast. Są to m.in. Wiedeń, Dublin, Zurych i Sztokholm, których główne ulice sklepowe ukierunkowane na odbiorców masowych należą do czołowej 20-tki. Specyficzna dla poszczególnych lokalizacji charakterystyka gospodarcza i kulturowa powyższych miast wywiera znaczący wpływ na przedmiotowe wartości. Niemniej jednak, turystyka wyróżnia się jako główny czynnik napędzający ruch pieszych, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż obliczenia zostały dokonane w czerwcu, czyli na początku okresu najbardziej natężonego ruchu turystycznego, kiedy dzień w Skandynawii jest najdłuższy.

Odwiedzalność najważniejszych luksusowych ulic handlowych

Czytaj również:  Polscy producenci drzwi podbijają zagraniczne rynki. Coraz częściej szukają ich poza UE