Platforma omnichannelowa ONe z 8 mln PLN na dalszy rozwój w Polsce i ekspansję zagraniczną

od lewej Grzegorz Rudno-Rudziński i Artur Piekarczyk
od lewej Grzegorz Rudno-Rudziński i Artur Piekarczyk
  • W najnowszej rundzie finansowania startup zarządzający platformą pozyskał 8 mln PLN. Zdobyte fundusze zostaną przeznaczone na pozyskiwanie nowych klientów oraz przygotowanie modelu ekspansji na rynki zagraniczne.
  • Wcześniej, w ciągu trzech lat od powstania, firma pozyskała 9 mln PLN kapitału własnego, a zebrane środki pozwoliły jej zbudować platformę do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. To oznacza, że łącznie startup zgromadził na rozwój środki w wysokości 17 mln PLN.

65 tys. – tyle godzin prac programistycznych potrzeba na zbudowanie systemu, łączącego w sobie sprzedaż tradycyjną oraz cyfrową i dokładnie w takim czasie powstawała platforma e-commerce ONe, dopasowana do potrzeb modelu B2B, stworzona i rozwijana przez praktyków handlu.

Na bazie 25 lat doświadczeń w budowaniu i rozwijaniu działów handlowych, wraz z zespołem ekspertów, przygotowaliśmy narzędzie wprowadzające firmy w erę cyfrowej rewolucji – platformę ONe. Dziś już wiemy, że tylko zespolenie e-commerce B2B i stacjonarnych punktów obsługi klienta daje szansę na wdrożenie pełnego modelu sprzedaży opartego o omnichannel – mówi Artur Piekarczyk, prezes zarządu ONe Company sp. z o.o prowadzącej platformę ONe.

Zastrzyk gotówki: dla spółki i inwestora

W ciągu trzech lat startup zebrał 9 mln PLN kapitału własnego, które przeznaczył na rozwój platformy do transformacji cyfrowej działów sprzedaży „ONe of the kind”. Dzięki kolejnej rundzie finansowania spółka zwiększy zgromadzony kapitał do 17 mln PLN.

8 mln PLN zostanie wpłacone przez udziałowców na podniesienie kapitału spółki. To nowy kapitał, który w całości zostanie przeznaczony na pozyskiwanie nowych klientów i przygotowanie produktu do ekspansji na rynki zagraniczne komentuje Piekarczyk.

Model pozyskiwania przychodów spółka opiera na formule plug&sell czyli prostych wdrożeniach na dużą skalę. Założenia finansowe startupu są klarowne: na koniec roku spółka przekroczy 10 mln PLN przychodów w modelu abonamentowym.

Strategiczne plany i cele

W 2022 r. kamieniem milowym w dalszym rozwoju firmy będzie pozyskanie partnerów handlowych i technologicznych, dzięki którym platforma ONe uzyska zaplanowaną skalę wdrożeń. Także w przyszłym roku spółka planuje rozpocząć szersze oferowanie platformy ONe na polskim rynku.

Chcemy stworzyć standard dla platform OCP (Omnichannel Cloud Platform), a tym samym zająć pozycję lidera w zakresie wdrożeń narzędzi do transformacji cyfrowej sprzedaży. W ciągu najbliższych 12 miesięcy opracujemy metody integracji i wdrożenia ONe tak, aby na koniec roku wyjść ze skalowalną platformą na rynek europejski – dodaje Piekarczyk.

Dla kogo ONe?

Platforma ONe to gotowe funkcjonalności B2B, pełna responsywność i dostępność na urządzeniach mobilnych przy użyciu technologii PWA (Progressive web app), szybkie wdrożenie dzięki gotowym integracjom z popularnymi systemami finansowo-księgowymi oraz dowolny wygląd sklepu i możliwość wdrożenia własnej identyfikacji wizualnej. To rozwiązanie stworzono z myślą o producentach, dystrybutorach czy hurtownikach, dostrzegających potrzebę zmian, budujących na nowo strategię biznesową opartą o cyfryzację.

Platforma ONe, jako Omnichannel Cloud Platform, to recepta na skuteczną i szybką transformację cyfrową działów sprzedaży – przejście z handlu tradycyjnego do omnichannel nigdy nie było tak proste – ONe to 3w1 czyli B2B, B2C i panel handlowca (w tym POS) od teraz w jednym systemie – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, członek rady nadzorczej z ramienia Unity Group, spółki, która uczestniczyła w najnowszej rundzie inwestycyjnej. Rudno‑Rudziński dodaje: Dzięki joint venture bezpośrednio z dostawcą technologii startupy takie jak ONe Company mogą realizować usługi na najwyższym poziomie, zarówno poprzez większe zaangażowanie partnera IT, ale także ze względu na dostępność znakomitej klasy, doświadczonych ekspertów tworzących dane rozwiązanie. Taki model jest coraz popularniejszy w USA, ale także w Polsce. W kontekście rozmów z klientami, należy pamiętać, że częścią kontraktu, poza dostarczaniem technologii i wiedzy o e-commerce, jest także przejęcie np. akcji. To skuteczny sposób na realizację konkretnych przedsięwzięć.

E-commerce B2B, czyli rynek pełen wyzwań

Sprzedaży online w B2B nie można już traktować wyłącznie jako ciekawostki, jest to działanie obowiązkowe. B2B zaczyna się inspirować dokładnie tymi samymi trendami co B2C, zaś klienci przyzwyczajeni do standardów B2C oczekują tego samego komfortu zakupów także w obszarze biznesowym. Według  badania przeprowadzonego przez Unity Group, (poniższe dane pochodzą z raportu „Polski rynek B2B vs. Cyfrowy Megatrend. Sytuacja branży post COVID-19”) blisko 70 proc. firm za kluczowe kanały sprzedaży nadal uznaje przedstawicieli handlowych, partnerów i oddziały terenowe Co więcej sklep B2C jest krytycznym wymogiem dla 33 proc. respondentów, a sklep B2B dla 24 proc. Jednocześnie 21 proc. firm jako niezbędne wskazało funkcjonowanie call center. Aktualnie transformacja cyfrowa nie może polegać jedynie na zastępowaniu konkurencyjności kanałów sprzedaży. Powinna ona mieć na celu łączenie różnych opcji i ich wzajemne wzmacnianie. A jest o co walczyć, bo prognozy dot. wartość e-commerce B2B w 2021 sugerują jego wzrost nawet o 40 proc. (za raportem „E‑commerce B2B – Biznes w sieci”, przygotowanego dla Santander Bank Polska przez Mobile Institute). Oznacza to, że rynek może osiągnąć wartość nawet 637 mld PLN w br. PwC oszacowało polski e-commerce w 2020 r. na ponad 100 mld PLN („Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026”).