Podsumowanie półrocza branży winiarskiej

0

Realizacja prawie dwucyfrowej dynamiki sprzedaży firmy Jantoń oraz znacząca poprawa widoczności jej produktów na rynku. Wzrost sprzedaży na poziomie 15,6% i nowa strategia rozwoju i innowacyjności firmy TiM S.A. To tylko niektóre z sukcesów Członków ZP Polska Rada Winiarstwa w pierwszym półroczu 2016 r. Widać już też wyraźnie obiecujące perspektywy dla cydrów i kolejne sukcesy rynkowe tego produktu. Może się on okazać hitem sprzedażowym tego sezonu.

Firma Jantoń pierwsze półrocze zamknęła prawie 10% dynamiką sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Jest to konsekwencja zwiększenia poziomu dystrybucji jej produktów.

Po pierwszym półroczu widzimy że przyjęta wcześniej przez naszą firmę strategia rozbudowy poziomu dystrybucji naszych produktów ma pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży i pozwala nam na większą dynamikę rozwoju, niż tempo wzrostu rynku w kolejnych okresach – tłumaczy Jacek Jantoń.

 W tym roku spółka Jantoń chce podwoić sprzedaż cydrów.  Po pierwszym półroczu i planach na drugie półrocze firma jest przekonana, że zrealizuje ten cel. W ubiegłym roku firma również zanotowała dodatnią dynamikę sprzedaży w tym segmencie.

– Jest to wypadkowa wcześniejszej strategii opartej na wysokiej jakości naszego produktów oraz wdrożeniu długofalowej strategii marketingowej, której celem jest uzyskanie 20% udziału w rynku cydru – podkreśla Prezes Jantoń.

Sukces rynkowy cydrów to też wypadkowa tego, że klienci poszukują nowych wyrobów, nowych smaków, są zainteresowani produktami pochodzącymi z całego świata.

– Pierwsze półrocze na polskim rynku cydru było stabilne – dodaje Jerzy Kwaśniewski, Prezes ZP Polska Rada Winiarska. – Co oznacza pozyskanie stałych odbiorców tego trunku. Ciepły czerwiec spowodował zdecydowany wzrost zainteresowania produktem, którego sprzedaż ma tendencję wzrostową. Mamy nadzieję, że obecny sezon letni będzie dla branży bardzo korzystny i satysfakcjonujący.

W pierwszym półroczu br. roku spółka TiM S.A odnotowała stabilną sprzedaż cydru, zarówno  w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Tutaj również prognozy na sezon letni są optymistyczne i obiecujące.

Czytaj również:  Andrzej Szumowski: Polska jest i będzie ogrodem i farmą Europy

Notujemy wzrosty sprzedaży Cydru Polskiego oraz linii Polskich Klasycznych w porównaniu z miesiącami zimowo-wiosennymi– powiedział Mariusza Glenszczyk, Wiceprezes Spółki, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu TiM S.A. – Możemy z nieukrywaną satysfakcją ogłosić też, że spółka w pierwszym półroczu br. wypracowała wzrost sprzedaży na poziomie 15,6%. Jest to o tyle budujące dla nas jako dla organizacji, że cała branża winiarska w zeszłym roku zanotowała przyrost na poziomie 8-9%.

Firma TiM S.A. podkreśla też, że stawia sobie ambitne plany, nie tylko sprzedażowe, które  zakładają ciągły, dynamiczny progres firmy w oparciu przede wszystkim o stabilne warunki towarzyszące prowadzonej działalności. Umacnia swoje wiodące brandy takie jak wino marki CONO SUR (ta marka  jest w tym roku oficjalny sponsor TOUR DE FRANCE) , Cydr Polski oraz linia Polskie Klasyczne, wina: OAK VIEW, CUDGEE CREEK, TIERRA AUFERA, PANUL czy PORTADA.  Sprzedaż tych marek firma wspiera własnymi działaniami (promocje sprzedażowe, reklama) oraz  współpracą z agencją PR oraz agencją social media.