Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna. Firmy szukają sposobów na promocję swoich produktów i usług

Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna. Firmy szukają sposobów na promocję swoich produktów i usług

Polska branża medyczna coraz bardziej innowacyjna. Firmy szukają sposobów na promocję swoich produktów i usług 1

Branża medyczna będzie wykorzystywać coraz więcej nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań. Pozwalają one na szybszą diagnostykę, efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla kompleksowej opieki. Nowe technologie powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę i pozwolić na rehabilitację w domu. Innowacyjne usługi i produkty medyczne zostały nagrodzone w konkursie „Teraz Polska”. Firmy dostrzegły, że mogą dzięki temu aktywnie promować te innowacje wśród pacjentów.

 Zainteresowanie firm konkursem „Teraz Polska”, szczególnie z branży medycznej, jest rosnące. Wiele ośrodków, zarówno tych samorządowych, jak i tych prywatnych, zaczyna się starać o to godło, nie tylko w usługach, lecz także w produktach – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

W tegorocznej, 28. edycji konkursu, nagrodzone zostały cztery firmy z branży medycznej: Polpharma za produkt Polopiryna S, Grupa LUX MED za kompleksową skoordynowaną opiekę onkologiczną, firma Wychowański za autorskie nieinwazyjne techniki natychmiastowych implantacji stomatologicznych, a także Centrum Słuchu i Mowy „Medincus” za opracowanie Stymulatora Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego.

– Wszyscy dostrzegają potencjał Godła „Teraz Polska” ze względu na jego ogromną rozpoznawalność wśród konsumentów – powyżej 75 proc. Możemy być pewni, że oznakowanie się godłem pomoże tym instytucjom w rozpropagowaniu swojej usługi czy produktu wśród społeczności, ponieważ kojarzone jest z najwyższą jakością. W służbie zdrowia najwyższa jakość jest najważniejsza, bo o zdrowie każdy chce dbać – mówi Krzysztof Przybył.

Raport firmy PwC „Pacjent w świecie cyfrowym” wskazuje, że służba zdrowia nowej generacji będzie wykorzystywała coraz więcej nowinek technologicznych – urządzeń mobilnych, telediagnostyki czy sztucznej inteligencji. W najbliższej przyszłości ponad 14 mln pacjentów może korzystać z nowych technologii w procesie leczenia. Największy potencjał mają przede wszystkim usługi telemedyczne, które mogą zrewolucjonizować system opieki zdrowotnej: przyspieszyć możliwość rozpoznania choroby czy poprawić jakość monitorowania leczenia

 Nowe technologie pozwalają na szybszą diagnostykę, bardziej efektywną terapię i sprawną rehabilitację. Często są wytworem wielu wynalazców, którzy starają się doprowadzić do tego, by były one użyteczne dla pacjentów – ocenia dr hab. Piotr Skarżyński, członek zarządu Centrum Mowy i Słuchu Medincus. – Jest wiele innowacji, które dostają wiele nagród, natomiast nie są użytkowane, bo są zbyt trudne do zastosowania w codziennym życiu. Powinny być nakierowane na wczesną diagnostykę, która pozwala na zmniejszenie kosztów diagnostyki i ewentualnej terapii. Nowe technologie, które pozwalają na rehabilitację, powinny być dostosowane do naszych telefonów komórkowych i pozwolić na rehabilitację w domu.

Opracowany przez Centrum Słuchu i Mowy Medincus Stymulator Polimodalnej Percepcji Sensorycznej do prowadzenia terapii metodą Skarżyńskiego umożliwia wszechstronną terapię dla pacjentów z problemami słuchu.

Mobilne rozwiązania stają się już standardem w opiece nad pacjentami. Zebra Technologies prognozuje, że w 2022 roku z urządzeń mobilnych w celach służbowych korzystać będzie 98 proc. lekarzy i 97 proc. personelu pielęgniarskiego. Na rynku pojawia się też coraz więcej rozwiązań, które pozwalają pacjentom skutecznie monitorować stan swojego zdrowia, a w przypadku niepokojących objawów lekarz sam kontaktuje się z pacjentem.

 Żeby wydłużyć Polakom życie, nie wystarczy tylko normalna opieka medyczna i kontakt lekarza z pacjentem, lecz przede wszystkim potrzebna jest absolutnie nowoczesna technologia. To telemedycyna, kontakt z pacjentem poprzez różne inne narzędzia informatyczne, takie jak e-czaty czy wideoczaty, generalnie komunikacja z pacjentem w sposób skoordynowany, gdzie widzimy ścieżkę pacjenta w sposób ciągły, używając nowej technologii – wskazuje Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

Grupa LUX MED wykorzystuje model pielęgniarki prowadzącej, oparty na primary nursing, w diagnostyce i leczeniu chorób onkologicznych. Polska Unia Onkologii ocenia, że tylko co drugi pacjent w Polsce jest leczony na takim samym poziomie, co chorzy w Europie Zachodniej. Takie rozwiązania, jak to wprowadzone przez LUX MED, pozwalają na kompleksową opiekę, a dzięki wykorzystaniu w diagnostyce badań molekularnych terapie są spersonalizowane i dostosowane do konkretnych pacjentów. To o tyle istotne, że choroby onkologiczne dotkną w przyszłości co czwartego Polaka.

– W onkologii nasza opieka jest charakterystyczna poprzez primary nursing, pielęgniarkę, która jest głównym koordynatorem opieki onkologicznej, ale też poprzez szerokie, holistyczne podejście do pacjenta. Pacjent ma kontakt nie tylko z lekarzem, z pielęgniarką, lecz także z psychoonkologami czy organizacjami pacjenckimi – tłumaczy Anna Rulkiewicz.