Ponad 57 milionów transakcji BLIKIEM po 9 miesiącach 2018 r.

0

W trzecim kwartale 2018 roku Polski Standard Płatności odnotował dynamiczne wzrosty liczby transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. W tym czasie Polacy zrealizowali ponad 24,3 mln transakcji – trzy razy więcej niż w trzecim kwartale 2017 roku. W stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku liczba przelewów BLIK na numer telefonu wzrosła aż o milion. Od stycznia do końca września użytkownicy skorzystali z BLIKA już ponad 57 milionów razy.

BLIK zamyka trzeci kwartał 2018 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach. Z 24,3 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 71 proc., czyli 17,5 mln. Rok do roku to ponad trzykrotnie więcej i aż o 36 proc. więcej niż w drugim kwartale 2018 roku. BLIKIEM można płacić w całym polskim e-commerce.

W trzecim kwartale spektakularnie wzrosła liczba przelewów BLIK na numer telefonu realizowanych przez użytkowników systemu – aż o 39 proc. i wyniosła 1,38 miliona. To o milion więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Dariusz Mazurkiewicz
Dariusz Mazurkiewicz

– Przelewy BLIK na numer telefonu do jedna z najwygodniejszych i użytecznych funkcji systemu. Pozwala przekazać pieniądze innemu użytkownikowi bez znajomości jego rachunku bankowego, natychmiast, z banku do banku, o każdej porze dnia i nocy, bez opłat,– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK – W trzecim kwartale br. ich liczba, rok do roku wzrosła o milion. To przede wszystkim zasługa wdrożenia przez banki nowej funkcji – identyfikacji odbiorcy przelewu. Użytkownicy na liście adresowej widzą obecnie, kto korzysta z przelewów BLIK na numer telefonu – wiedzą więc, że ta osoba otrzyma pieniądze natychmiast. Wpływ na znaczny wzrost wykorzystania tych przelewów miała także nasza ostatnia kampania reklamowa o przelewach BLIK na numer telefonu – dodaje.

W tym roku klienci wykonali już łącznie ponad 3 miliony przelewów BLIK na numer telefonu. Oznacza to, że funkcjonalność stała się już masowym sposobem rozliczeń. W przyszłym roku Polski Standard Płatności, we współpracy z bankami planuje kolejne działania, które sprawią, że użytkownicy będą jeszcze chętniej korzystali z przelewów BLIK na numer telefonu.

Czytaj również:  Wynajem długoterminowy – rekordowo wysoka dynamika rozwoju w III kwartale

Ponad 1,3 miliona razy klienci zapłacili BLIKIEM w terminalach w sklepach stacjonarnych – to wzrost o 27 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2018 roku i ponad trzykrotnie więcej niż w trzecim kwartale roku ubiegłego. BLIK dostępny jest już w ponad 300 tys. terminali płatniczych – liczba ta rośnie z miesiąca na miesiąc.

Ponad 4 miliony razy w tym okresie użytkownicy wypłacali BLIKIEM pieniądze z bankomatów. To blisko dwukrotny wzrost rok do roku. Klienci mogą obecnie skorzystać z BLIKA już w 20 tys. bankomatów w całej Polsce.

W trzecim kwartale tego roku klienci korzystali z BLIKA średnio 264 tys. razy dziennie, a w rekordowym dniu aż 281 tys. razy.

Od początku 2018 roku użytkownicy zrealizowali 57 mln transakcji BLIKIEM. To blisko dwa razy więcej niż w całym roku 2017 i prawie 30 razy więcej niż w pierwszym roku funkcjonowania systemu. Z tego 41 milionów to płatności w internecie, ponad 10 milionów to wypłaty gotówki z bankomatu, ponad 3 miliony to transakcje w terminalach płatniczych i tyle samo – przelewy BLIK na numer telefonu.