Prima Moda wyemituje obligacje o łącznej wartości do 3 mln zł

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie
Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Giełdowa spółka w pierwszej połowie grudnia przeprowadzi emisję dwuletnich obligacji w ofercie prywatnej. Pozyskane środki przeznaczy na dalsze zwiększanie potencjału sprzedaży. Prima Moda podała warunki oferty.

Zarząd giełdowej spółki Prima Moda podjął decyzję o emisji dwuletnich obligacji zabezpieczonych o łącznej wartości maksymalnej do 3 mln zł. Zostanie przeprowadzona w ramach oferty prywatnej. Termin rozpoczęcia zapisów to 21 listopada, a termin zakończenia ich przyjmowania i dokonywania wpłat na obligacje to 7 grudnia 2016 roku. Oprocentowanie obligacji będzie stałe i wyniesie 8,25% w skali roku.

Poprzez emisję obligacji pozyskamy dodatkowe środki na finansowanie dalszego rozwoju działalności spółki. Przede wszystkim będziemy kontynuować działania, dzięki którym systematycznie zwiększamy potencjał sprzedaży. W planach mamy rozbudowanie oferty w segmencie modowym, poprzez wprowadzenie nowych linii produktów, jak również efektywny rozwój kanałów sprzedaży online, z wykorzystaniem strategii omnichannel – mówi Dariusz Plesiak, prezes spółki Prima Moda.

Prima Moda to dziś jedna z najbardziej rozpoznawalnych na polskim rynku marek w segmencie wysokiej klasy obuwia i skórzanych akcesoriów modowych, m.in. takich jak torebki i paski. Szerokie portfolio komplementarnych produktów jest mocnym atutem spółki. Wszystkie firmuje własną marką PRIMAMODA. Nowe linie produktów to PRIMAMODA YOUNG oraz PRIMAMODA FITTING, obie adresowane do szerokiego grona klientów. Procentowa wartość sprzedaży obuwia, w tym wizytowego, weekendowego i codziennego, w stosunku do innych towarów wynosi 90%.

Spółka posiada sieć własnych salonów sprzedaży usytuowanych w najbardziej prestiżowych galeriach handlowych. We wrześniu 2015 roku Prima Moda uruchomiła notujący dynamiczne wzrosty e-sklep, a sprzedaż prowadzi również poprzez serwis Allegro.

W ramach modelu sprzedaży omnichannel plany spółki obejmują wykorzystanie przede wszystkim rozwiązań dedykowanych dla urządzeń mobilnych oraz usprawniających komunikację online z klientami, w powiązaniu ze skutecznymi działaniami w obszarze e-marketingu.

Pierwszy etap wdrażania tego typu rozwiązań mamy już za sobą i sukcesywnie będziemy udostępniać kolejne. Wykorzystujemy w ten sposób możliwości, jakie daje naszej branży szybki wzrost polskiego e-commerce. Nowoczesne rozwiązania IT otwierają przed nami również rynki zagraniczne. Rozważamy możliwość wejścia na nie z naszą ofertą – dodaje Dariusz Plesiak.

Prima Moda konsekwentnie realizuje program, mający na celu poprawę sytuacji w spółce i jej rozwój. Oprócz restrukturyzacji kosztów, w tym związanych z ogólnym zarządem, spółka zwiększyła efektywność sprzedaży, optymalizując zaopatrzenie i zarządzanie produktami w sklepach stacjonarnych.

W trzecim kwartale spółka odnotowała poprawę rentowności: marża brutto na sprzedaży wzrosła o 7,4 punktu procentowego (do 58,9%), co świadczy o rosnącej sile marki Prima Moda na polskim rynku i jednocześnie pokazuje finansową elastyczność spółki. Poprawę jej sytuacji pokazują też inne dane. W trzecim kwartale Prima Moda wygenerowała z działalności operacyjnej 217 tys. zł zysku netto. To kontynuacja dobrych wyników za drugi kwartał, kiedy to wykazała 1,15 mln zł zysku netto.

W sumie, w pierwszych trzech kwartałach tego roku giełdowa spółka odnotowała zysk netto w wysokości ponad 9 mln zł. Te dane, wraz z optymalizacją kosztów i kapitałami własnymi na poziomie 10 mln zł, dają dobre prognozy na zamknięcie roku i utrzymanie pozytywnego trendu.

Dane za III kwartał pokazują, że utrzymuje się pozytywny trend i sytuacja spółki systematycznie się poprawia. Obniżenie kosztów i wsparcie sprzedaży przynoszą już oczekiwane przez nas rezultaty. Będziemy kontynuowali działania, które stanowią mocny fundament dla dalszej poprawy wyników również w dłuższej perspektywie – podkreśla Dariusz Plesiak, prezes Prima Mody.

Prima Moda działa od 2000 roku, a na warszawskiej giełdzie zadebiutowała w 2007 roku. Łącznie wyemitowano 3,2 mln akcji spółki (1,2 mln w dniu debiutu).