Rośnie sprzedaż AGD. Polacy będą kupować urządzenia droższe i nowocześniejsze

rp_19af615997_103027522-cecedsprzedaz.png

CEO Magazyn Polska

W 2014 roku wartość sprzedaży AGD powinna wzrosnąć o ok. 3-5 proc. – prognozuje Związek Pracodawców AGD CECED Polska. Będzie to m.in. efekt podwyżek średnich cen sprzętów, bo Polacy coraz częściej wybierają modele z wyższej półki  nowocześniejsze i bardziej energooszczędne.  

W ubiegłym roku rynek sprzedaży detalicznej przeżył kilka zawirowań związanych z problemami dystrybutorów i upadłościami hurtowników. W Hiszpanii upadłość ogłosiła grupa Fagor, co zmusiło do postawienia w stan upadłości likwidacyjnej polskich zakładów FagorMastercook.

 – Rynek wyhamował, dynamika wzrostu była zerowa, ale ochroniliśmy się przed kryzysem czy spadkami – komentuje Wojciech Konecki, dyrektor Związku Pracodawców AGD CECED Polska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

W tym roku eksperci przewidują umiarkowany wzrost wartości sprzedaży i lekki wzrost cen.

 – Zanotujemy około 3-4 proc. wzrostu wartościowego, być może uda się nawet osiągnąć 5 proc. Wzrośnie średnia cena produktu, przede wszystkim ze względu na rosnącą sprzedaż energooszczędnych modeli z wyższej półki – komentuje dyrektor CECED Polska.

Zmienia się struktura sprzedaży: spada zainteresowanie sprzętem tradycyjnym, a rośnie – nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie. I siłą rzeczy – droższym.

 – Te sektory rozwijają się najszybciej, przede wszystkim rośnie sprzedaż sprzętu do zabudowy meblowej. Na przykład odchodzimy powoli od na przykład kuchenek wolnostojących na rzecz piekarników i płyt ceramicznych albo indukcyjnych – komentuje Wojciech Konecki.

Obok płyt indukcyjnych – od kilku lat hitu sprzedażowego – rośnie też sprzedaż ekspresów ciśnieniowych i zaawansowanych dwudrzwiowych lodówek. Polacy są też otwarci na nowinki.

 – Cieszy nas to, że akceptację klientów znajdują zupełnie nowe produkty, jak np. suszarki do ubrań – dodaje.

Dyrektor podkreśla wzrost sprzedaży nowinek technicznych, jak chłodzone tylko powietrzem lodówki No Frost, eliminujące konieczność rozmrażania zamrażalnika. Powodzeniem cieszą się też nowoczesne żelazka ze stacją pary oraz cała paleta wyrobów dotyczących kosmetyki i pielęgnacji ciała.