Trendy w HR, czyli co teraz ma znaczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi

0

W ciągu najbliższych miesięcy aż 55% firm w Polsce planuje znaczący wzrost inwestycji w zarządzanie pracownikami – wynika z badania Deloitte „Trendy HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji”.[i] Raport pokazuje, jakie wyzwania stoją przed liderami biznesu i HR w zmieniającym się otoczeniu społecznym, demograficznym, ekonomicznym i cyfrowym. – Podążanie za trendami to element niezbędny w osiąganiu sukcesu firmy – mówi Robert Strzelecki, wiceprezes ds. operacyjnych w TenderHut.

Cyfrowa rewolucja wkracza do działów HR

Robert Strzelecki, wiceprezes spółki TenderHut S.A.
Robert Strzelecki, wiceprezes spółki TenderHut S.A.

W miarę postępującej cyfryzacji, szefowie firm i działów HR powinni rozważyć zastosowanie przełomowych technologii, które mogą pomóc zaspokoić potrzeby kadrowe. Dane wskazują, że 56% firm modyfikuje programy kadrowe w taki sposób, by umożliwiały korzystanie z narzędzi cyfrowych i mobilnych, zaś 33% już korzysta z różnych form aplikacji opartych o sztuczną inteligencję, służących rozwiązywaniu problemów z zakresu HR.[ii] Dla przedsiębiorców każda innowacja, która pomoże w usprawnieniu działania ich firmy jest ważna. Większość pracowników to młodzi ludzie, których zarówno praca, jak i życie prywatne bazują na smartfonach, aplikacjach mobilnych i innych możliwościach, jakie daje im rozwijająca się nieustannie technologia. Nowością w polskich biurach jest aplikacja Zonifero, która pełni funkcję biurowego organizera. Jej pomysłodawcą i twórcą jest Robert Strzelecki, który z problemem organizacyjnym zetknął się we własnej firmie.  – Ludzie z jednego budynku, jeśli muszą załatwić coś w innym, czasami marnują nawet kilkadziesiąt minut, by dotrzeć do odpowiedniego pomieszczenia i znaleźć osobę, z którą chcą porozmawiać. Duże biurowce naprawdę mogą kojarzyć się z labiryntami.

Wykorzystując Zonifero można zobaczyć, gdzie kto siedzi, zarezerwować salę konferencyjną, znaleźć numery telefonów do współpracowników, wysłać informację, że potrzebujesz się pilnie z konkretną osobą skontaktować, czy nawet zgłaszać usterki lub pomysły na ulepszenie biura. To wszystko bardzo usprawnia codzienne funkcjonowanie w pracy – przekonuje Robert Strzelecki. Dla firm istotne jest, by iść z postępem technologicznym i dlatego by usprawnić działanie firmy coraz więcej rzeczy robimy on-line.

Czytaj również:  Branża ochroniarska nie upilnowała 28 mln zł płatności

Budowanie organizacji przyszłości to priorytet