Wzrastają przychody GK LPP, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Zysk netto w I połowie br. wzrósł o niemal 10 proc.

0

Skonsolidowane przychody grupy modowej LPP wyniosły w I półroczu 2014 r. 2,13 mld zł i jest to wzrost w ujęciu rocznym o 22,4 proc.

Najwięcej przychodów pochodzi ze sprzedaży w krajach Unii Europejskiej – 1,63 mld zł. Ponad 500 mln zł pochodzi ze sprzedaży w krajach spoza Unii. Drugim największym rynkiem poza Polską jest dla LPP Rosja z przychodami po I półroczu rzędu 415,9 mln zł i wzrostem o prawie 20 proc. w stosunku do I półrocza ub.r. W Polsce przychody w omawianym okresie wyniosły 1,4 mld zł i były wyższe o prawie 23 proc. rdr.

Zysk netto spółki, do której należą takie marki, jak Reserved, House, czy Cropp wzrosły o 9,8 proc. do poziomu 152,7 mln zł.

W I półroczu roku GK LPP otworzyła 168 sklepów zwiększając tym samym całkowitą liczbę butików do 1 488 sklepów, z czego za granicą 91 sklepów.

– W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 1 055 200 tys. zł, w placówkach Cropp 330 400 tys. zł, House 269 200 tys. zł, Mohito 243 400 tys. zł. zaś w Sinsay 88 600 tys. zł. – wyjaśnia spółka w raporcie finansowym.

Czytaj również:  Rynek komputerów skurczył się o ok. 10 proc. w I półroczu 2018 roku. Najprostsze laptopy tracą na rzecz smartfonów