Zmieniają się potrzeby gości hotelowych. Liczy się nie tylko cena, lecz także indywidualne podejście obsługi, organizacja czasu wolnego oraz wystrój wnętrz

0

Cena przestaje odgrywać decydującą rolę przy wyborze hotelu. Równie dużą wagę Polacy przywiązują do jakości obsługi, zindywidualizowanego podejścia do klienta, pomocy w poruszaniu się po mieście oraz organizacji czasu wolnego. Coraz więcej osób podróżuje z dziećmi, dlatego pokoje w komfortowych hotelach wyposażone są w przewijaki i łóżeczka dziecięce. Goście zwracają również uwagę na ciekawy wystrój wnętrz, łączący nowoczesny design z kameralnym i przytulnym klimatem.

Polacy coraz chętniej podróżują – z danych GUS wynika, że w ubiegłym roku na taką formę spędzenia czasu wolnego od pracy zdecydowała się ponad połowa z nich. Coraz bardziej doceniają też uroki własnego kraju i zamiast zagranicznych wyjazdów wybierają podróże po Polsce. Jak pokazuje badanie „Plany wakacyjne Polaków”, zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance, tegoroczny urlop w kraju spędzi aż 60 proc. z nas. Rosnącą popularnością cieszą się także weekendowe wypady, których celem jest poznawanie nie tylko stolic europejskich, lecz także zwiedzanie nieznanych dotąd miast w Polsce.

– Ludzie powoli odkrywają, że jest mnóstwo wspaniałych miejsc, które warto odwiedzić. Jednocześnie możemy się tym dzielić z naszymi przyjaciółmi z zagranicy, którzy już w tej chwili znają nie tylko Kraków i Warszawę, lecz odkrywają Rzeszów, Toruń czy Poznań – mówi agencji informacyjnej Newseria Małgorzata Kalinowska-Klimek, dyrektor hotelu Novotel Poznań Centrum.

Polacy wydają ponadto na podróże coraz większe kwoty, a także przywiązują wagę do jakości miejsca noclegowego. Znacznie chętniej decydują się na pobyt w hotelach, które przestały się kojarzyć z usługą luksusową, a więc kosztowną. Ma to związek nie tylko z rosnącą zamożnością Polaków, lecz także z wyraźnym spadkiem cen doby hotelowej – mimo wysokiego popytu wiele hoteli decyduje się przyciągać turystów za pomocą promocji cenowych.

 Wielokrotnie możemy znaleźć hotele w tak niskich cenach, jakich wcześniej nawet sobie nie wyobrażaliśmy. 10–15 lat temu cena pokoju hotelowego w odniesieniu do miesięcznego wynagrodzenia była dość wysoka. Dzisiaj jest to kwota, na którą większość z nas stać – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.

Czytaj również:  Blisko połowa Polaków jest zadowolona ze swojej pensji

Cena to wciąż czynnik w największym stopniu determinujący wybór hotelu. Polacy coraz większe znaczenie przywiązują także do jakości obsługi – zwłaszcza indywidualnego podejścia do każdego klienta, ciekawego wystroju wnętrz, oferty wykraczająca poza usługi związane stricte z nocnym wypoczynkiem. Standardowym oczekiwaniem ze strony klientów jest dostęp do bezpłatnego internetu w pokojach hotelowych.

 Goście potrzebują dużo więcej indywidualizmu. Lubią spersonalizowane przygotowanie i przywitanie, lubią, kiedy ktoś się nimi zaopiekuje i pokaże obiekt, przedstawi, co można w mieście robić – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek.