Giełda potrzebuje kobiet

ceo (3)

Tylko 1/5 wszystkich inwestorów giełdowych stanowią kobiety. Wynik nie jest zadowalający, zwłaszcza że Polki są przedsiębiorcze. Do aktywności na rynku ma je zachęcić akcja „Giełda jest kobietą”.

Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wiedzy Polek na temat inwestowania na giełdzie oraz podniesienie ich wiary w swoje możliwości. W ramach akcji zaplanowano szkolenia z udziałem specjalistek z rynku kapitałowego w czterech miastach: Warszawie (17 marca), Wrocławiu (8 kwietnia), Poznaniu (27 maja) i Gdańsku (3 czerwca). Pierwsze spotkanie odbyło się w Sali Notowań warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Podczas zajęć o charakterze szkoleniowo-warsztatowym z elementami wykładu motywacyjnego uczestniczki mogą zdobywać wiedzę na temat rynku kapitałowego oraz możliwości rozwoju firmy i lokowania oszczędności dzięki inwestycjom na giełdzie.

Jak pokazują wyniki Ogólnopolskiego Badania Inwestorów 2014, kobiety stanowią niespełna 18% inwestorów. Wskaźnik ten stale rośnie, niemniej dynamika zmian jest za mała. Zakładając, że średni wzrost udziału kobiet systematycznie inwestujących się utrzyma, będą one stanowiły 50% wszystkich inwestorów dopiero w roku 2035. „Dlatego ważne jest, aby kobiety chcące zabezpieczyć swoją przyszłość oraz osiągnąć niezależność finansową mogły uzyskać wiedzę oraz umiejętności niezbędne do swobodnego poruszania się na rynku i świadomego podejmowania decyzji inwestycyjnych” – mówi serwisowi infoWire.pl Joanna Pydo, dyrektor ds. relacji inwestorskich z Energi. „Najważniejsze, żeby nie bały się ryzyka, które towarzyszy inwestowaniu na giełdzie” – dodaje.

„Giełda jest kobietą” to przedsięwzięcie realizowane w ramach Akcjonariatu Obywatelskiego – programu edukacyjnego o inwestowaniu na giełdzie, który w 2010 r. zainicjowało Ministerstwo Skarbu Państwa przy współpracy najważniejszych instytucji i organizacji rynku kapitałowego oraz spółek giełdowych. Akcja została objęta honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Ewy Kopacz.