Banki spółdzielcze a banki komercyjne

0

Banki spółdzielcze w przeciwieństwie do banków komercyjnych nie promują się dzięki znanym twarzom, stawiają raczej na swoich pracowników, twierdzą, że najlepszą reklamą jest ich działalność – dogłębna znajomość każdego klienta, rozpoznawanie jego potrzeb i oczekiwań oraz szybka reakcja na nie, a także elastyczność oraz brak anonimowości.

Jednym z celów strategicznych banków spółdzielczych na najbliższe lata jest konsekwentne wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, rozwój systemów informatycznych, wzrost konkurencyjności i jakości obsługi klientów z zachowaniem bezpieczeństwa i wierności 150-letniej tradycji.

Banki spółdzielcze wyróżniają się tym, że w ich placówkach zawsze można spotkać się z reprezentantem kadry zarządczej. Wszystkie decyzje podejmowane są na miejscu i nie wymagają akceptu tzw. centrali. To szczególnie ważne z punktu widzenia klienta, jednak w dzisiejszych czasach już niewystarczające. Rozwój technologii, zmiana społecznych przyzwyczajeń, coraz większe przywiązanie konsumentów do komfortu wymagają od banków spółdzielczych wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań. Banki spółdzielcze to rozumieją i aktywnie poszukują produktów informatycznych służących jak najpełniejszej obsłudze współczesnego klienta. Widać to podczas spotkań i konferencji poświęconych bankowości spółdzielczej. Przedstawiciele tego sektora są zainteresowani nowymi rozwiązaniami informatycznymi, ich funkcjonalnościami, bezpieczeństwem oraz możliwościami integracji z dotychczasową infrastrukturą.

Dbanie o nowe potrzeby lokalnych społeczności

Co ma w tym względzie do zaoferowania bankom spółdzielczym rynek produktów informatycznych? Wiele jest obecnie dostępnych ciekawych i łatwych w implementacji rozwiązań klasy contact center, które mogą realnie usprawnić działanie banków spółdzielczych. Co ważne – polscy producenci dobrze rozumieją sytuację tych instytucji, znają ich obecne systemy i są w stanie dopasować swoją ofertę do istniejącej infrastruktury i możliwości finansowych banków.

Korzystanie z rozwiązań klasy contact center nie powinno kojarzyć się z licznymi zespołami konsultantów pracujących w pomieszczeniach oddzielonych od klientów. Istniejące na rynku rozwiązania znajdują szerokie zastosowania, również tam, gdzie pracowników dedykowanych do pracy z klientem jest kilku i muszą oni dzielić czas pomiędzy obsługę klienta na miejscu (lokalnie np. w oddziale banku, przy okienku), a obsługę pozostałych kanałów, takich jak połączenia telefoniczne, e-mail lub chat – mówi Kajetan Kilim, key account manager w firmie Alfavox. – Warto o tym wiedzieć, ponieważ tego typu systemy w znaczący sposób ułatwiają codzienną pracę oraz przynoszą wymierne korzyści – dodaje Kajetan.

Czytaj również:  Przybywa fanów żeglowania. Inwestycje w jachty na wynajem zyskują na popularności

Rozwiązania informatyczne powinny przede wszystkim poprawiać szybkość i niezawodność obsługi klienta. Dziś konsument oczekuje możliwości skontaktowania się z bankiem o każdej porze, z każdego miejsca na świecie. Spodziewa się jak najszybszej odpowiedzi na frapujące go pytania i zależy mu na wyjątkowym traktowaniu.