Crowdtiming – nowa idea dzięki aplikacji Homergy

0

Crowdfunding, czyli zbieranie drobnych kwot na rzecz danego projektu, na dobre wszedł w rzeczywistość ekonomiczną. A goni ją już inna idea – crowdtiming. O co chodzi? Na rynek wchodzi właśnie aplikacja Homergy, dzięki której użytkownicy będą mogli oszczędzać energię elektryczną w domu. Zaoszczędzone w ten sposób kilowatogodziny zostaną przeliczone na złotówki, a Bosch – twórca aplikacji – przeznaczy pieniądze na cele charytatywne. Homergy to jednocześnie oszczędzanie, ekologia i źródło finansowania projektów charytatywnych.

homergy
Homergy to całkowicie bezpłatna aplikacja marki Bosch na smartfony i tablety, dzięki której możesz oszczędzać energię elektryczną.

Homergy to nowa aplikacja na smartfony i tablety, dzięki której każdy może z łatwością śledzić zużycie prądu w swoim domu. Po pobraniu Homergy wystarczy zrobić zdjęcie licznika oraz wprowadzić podstawowe dane na temat metrażu mieszkania i posiadanych sprzętów. Ponowne skanowanie po trzech dniach pozwoli ustalić średnie zużycie energii w gospodarstwie domowym, a zarazem stan wyjściowy do oszczędzania. Następnie nie pozostanie już nic innego jak sukcesywnie zmniejszać ilość zużywanych kilowatogodzin. Aplikacja nie tylko podpowie, jak to zrobić poprzez praktyczne porady, ale też zmotywuje do większych oszczędności.

Dodatkowo po zalogowaniu się do Homergy, na platformie będzie można tworzyć grupy i oszczędzać wspólnie. Aplikacja umożliwi śledzenie własnych postępów w zakresie redukcji zużycia energii, jak również rywalizację między grupami, co oznacza, że będzie mobilizowała do osiągania coraz lepszych wyników. A oszczędzać warto nie tylko dla obniżenia rachunków za prąd, ale też w bardziej szlachetnym celu. Bosch, który jest autorem aplikacji, przeznaczy ekwiwalent pieniężny zaoszczędzonych kilowatogodzin podczas zabawy na realizację wybranych projektów. Pierwsze dwa zgłosiły Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach oraz Fundacja Integracja JPII w Łodzi.

I właśnie tutaj pojawia się idea crowdtimingu. Podczas gdy crowdfunding to zbieranie drobych kwot, które pozwalają zrealizować pomysł czy projekt, crowdtiming to suma drobnych aktywności, które wykonują konsumenci. Wystarczy, że poświęcą trochę czasu i zaangażują się we wspólne działanie, a zebrane w ten sposób pieniądze zostaną przekazane na projekty charytatywne. W przypadku Homergy te drobne aktywności użytkowników, to oszczędzanie energii elektrycznej za pomocą aplikacji. Korzyści odnoszą oni sami, środowisko naturalne oraz organizacje, które otrzymają wsparcie finansowe.

Czytaj również:  Reklamy mogą być skuteczniejsze o 30–40 proc. To dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów

Z pomocą Homergy chcemy przekonać konsumentów do idei demokracji energetycznej. Ludzie zwykle uważają, że ich codzienne drobne oszczędności niewiele zmienią, bo kilka kilowatów nic nie znaczy. Dzięki aplikacji przekonają się, że kilkaset tysięcy takich małych oszczędności w sumie może dać ogromny efekt. Warto oszczędzać energię z Homergy – by obniżyć rachunki, ale przede wszystkim po to, by wesprzeć innych – mówi Jakub Jedliński Starszy Menedżer ds. Zarządzania Produktem, lider zespołu w projekcie crowdtiming w BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.