Dwucyfrowe wzrosty Grupy eSky oraz ambitne plany na przyszłość

Łukasz Neska
Łukasz Neska z Grupy eSky

Grupa eSky, oparty na zaawansowanej technologii agent turystyczny online, w 2018 roku wypracowała blisko 1,5 miliarda złotych przychodów (liczonych jako całkowita wartość przeprowadzonych transakcji – TTV) oraz przychody netto na poziomie 180 milionów złotych. Oznacza to wzrost TTV o 41% a przychodów netto o ponad 35% w stosunku do roku 2017. Ponadto, liczba dokonanych za pomocą serwisu eSky rezerwacji lotniczych wzrosła rok do roku o 44% i wyniosła ponad 1,2 miliona. Ubiegły rok dla Grupy eSky to także wejście na rekordową liczbę nowych rynków – w tym do Wielkiej Brytanii i Irlandii, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Grecji oraz krajów bałkańskich. W strategicznych planach na kolejne lata Grupa zakłada jeszcze intensywniejszą ekspansję, rozbudowanie siatki połączeń – zwłaszcza do krajów azjatyckich i afrykańskich – a także dalszy rozwój oferty pakietowej „Lot+Hotel” oraz połączeń łączonych.

Łukasz Neska
Łukasz Neska z Grupy eSky

W najbliższym okresie Grupa eSky skoncentruje się na wejściu na nowe rynki, ale także będzie dalej włączała do swojej oferty nowych przewoźników i rozwijała siatkę połączeń. W tej chwili użytkownicy serwisu eSky mogą skorzystać z oferty ponad 950 przewoźników- zarówno tanich linii lotniczych, charterów, jak i lotów regularnych. Doskonałe wyniki finansowe wywodzącej się z Katowic spółki są również rezultatem rozwoju oferty produktowej, w tym stale doskonalonej i poszerzanej oferty pakietowej „Lot+Hotel”, a także rozwoju technologii wspierającej użytkowników w planowaniu podróży. W 2018 roku liczba osób aktywnie korzystających z serwisu wzrosła do 180 milionów. Grupa odnotowała także wzrost pobrań aplikacji mobilnej – do 3,6 miliona użytkowników.

To nad czym również chcemy się skupić w 2019 roku to – obok ekspansji – dalszy rozwój naszych rozwiązań technologicznych. Myślimy o ulepszeniu oferty dostępnej w ramach lotów łączonych, pracujemy nad optymalizacją działania całej technologii oraz poprawie algorytmów wyszukań. Skupimy się także na dalszym intensywnym rozwoju oferty pakietowej „Lot+Hotel” – dodaje Łukasz Neska z Grupy eSky.