Experience marketing – jak działa marketing doświadczeń?

Experience marketing – marketing doświadczeń

Experience marketing to jedna z najczęściej stosowanych obecnie strategii marketingowej. A to wszystko z dlatego, że jest idealną odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego rynku. To strategia, która działa na klienta w sposób zupełnie inny, niż wszystkie wykorzystywane w przeszłości. Na czym polega więc experience marketing? 

Potrzeby konsumentów nieustannie się zmieniają. A w związku z tym dawne strategie marketingowe także przestają być skuteczne. Dziś odbiorcy potrzebują czegoś więcej niż spowszechniałych już haseł. Jedną ze strategii, która wychodzi temu naprzeciw, jest experience marketing. Jest to idea, której głównym założeniem jest oddziaływanie na klientów poprzez ich odczucia, doznania i emocje. Mimo że tzw. marketing doświadczeń ma dość krótką historię, to można śmiało stwierdzić, że skutecznością znacznie wyprzedza swych starszych kolegów. Jakie korzyści zapewnia experience marketing? Jak wdrożyć taką strategię?

Czym jest experience marketing?

Marketing doświadczeń to strategia marketingowa, której celem jest przede wszystkim stworzenie trwałej relacji danej marki z klientem. Obecnie bowiem, konsumenci coraz rzadziej decydują się na zakup przypadkowych produktów. Stawiają natomiast na usługi i towary będące częścią konkretnego nurtu, mające wyraźną misję. Takie, których zamysł znacznie wybiega poza jedynie kwestie materialne. Można powiedzieć, że experience marketing jest odpowiedzią na wszystkie te oczekiwania.

Zadaniem experience marketing jest dotarcie do klienta poprzez bodźce typowo zmysłowe. Wdrożone działania mają wywołać w nim konkretne doznania i dreszcz emocji. Marketing doświadczeń można stosować poprzez bezpośrednią reklamę, akcje promocyjne, pojedyncze eventy, a także duże kampanie. Najważniejsze jest to, aby sam odbiorca mógł się w to zaangażować — nie tylko fizycznie.

Marketing doświadczeń — komu zlecić akcje promocyjne?

Dobra strategia marketingowa wymaga nie tylko doświadczenia, ale i ogromu pracy oraz specjalistycznej wiedzy i znajomości obowiązujących obecnie trendów rynkowych. Są to warunki niezbędne do tego, by stworzyć skuteczną, spójną i poprawnie działającą koncepcję marketingową. Z tego też powodu najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom. Takie rozwiązanie ma szereg zalet, o czym dowiemy się, zapoznając się z tekstem dostępnym na https://oexcursor.pl/oferta/experience-marketing/.

Obecnie na rynku działa wiele agencji marketingowych, które specjalizują się w marketingu doświadczeń. Warto więc zapoznać się z tym, co oferują i wybrać taką, z którą stworzy się akcje promocyjne, dzięki którym marka zyska wielu nowych odbiorców.