Fundusz Inovo.vc zainwestował ponad milion złotych w isivi.pl

Fundusz Inovo.vc zainwestował ponad milion złotych w isivi.pl

Fundusz Inovo.vc zainwestował ponad milion złotych w isivi.plFundusz Inovo.vc zainwestował ponad milion złotych w isivi.pl, inteligentny portal pracy dla młodych. Platforma isivi.pl odpowiada na potrzeby branży HR, która chce budować swój dobry wizerunek i skutecznie docierać do młodego pokolenia, wkraczającego na rynek pracy.

Rekrutacja młodych ludzi jest coraz większym wyzwaniem dla firm. Istniejące portale z ogłoszeniami pracy często mają szeroki zasięg ogólny, ale nie docierają skutecznie do młodych pracowników.

Aby skutecznie pozyskać młodych pracowników, proces rekrutacji w firmach powinien być dostosowany do potrzeb pokolenia digital native. Takie podejście nie jest jeszcze upowszechnione, jednak branża HR podkreśla, że już dzisiaj brak zrozumienia potrzeb młodego pokolenia pracowników skutkuje obniżeniem skuteczności rekrutacji w tej grupie wiekowej.

Isivi.pl to pierwszy inteligentny serwis z ofertami pracy i płatnych praktyk, które są dopasowane do kandydatów. Portal debiutował na rynku w czerwcu 2014 i szybko zbudował sporą bazę użytkowników i partnerów. Z usług spółki korzysta obecnie około 50 tysięcy zarejestrowanych użytkowników oraz ponad 500 partnerów korporacyjnych.

Misją platformy jest usprawnienie procesu rekrutacji przy wykorzystaniu najnowszych technologii przez połączenie przedstawicieli tzw. pokolenia Y z pracodawcami. Jeden z największych atutów portalu stanowi inteligentny algorytm, łączący profil kandydata z ofertami pracy odpowiadającymi jego kwalifikacjom, umiejętnościom oraz preferencjom zawodowym.

– Zastosowanie algorytmu dopasowującego oferty do umiejętności i preferencji zawodowych kandydata pozwala zyskać obu stronom biorącym udział w procesie rekrutacji. Kandydaci skracają czas poszukiwania najlepszych dla siebie ofert pracy. Rekruterzy zaś otrzymują aplikacje spełniające ich wymagania, co podnosi jakość całego procesu. Pracodawca ogranicza czas potrzebny na zatrudnienie najlepszego kandydata i zwiększa efektywność  rekrutacji – tłumaczy Jan Radzikowski, CEO isivi.pl.

– Chcemy odejść od wizji portali pracy, które przypominają słupy ogłoszeniowe. Platforma isivi.pl ma nie tylko prezentować oferty. Ma także pomóc użytkownikom rozwijać się w określonym kierunku, wybierać odpowiednie ścieżki zawodowe, rozpoznawać i wykorzystywać możliwości – mówi Konrad Słoniewski, jeden z czwórki założycieli odpowiadający za rozwój portalu isivi.pl.

– Zaprojektowany przez nas portal ma pomagać kandydatom i pracodawcom. Chcemy, żeby wyzwaniem była  ambitna i ciekawa praca, a nie sam proces rekrutacji – dodaje Tomasz Grzechnik, który w spółce zajmuje się przede wszystkim marketingiem internetowym.

Rekrutacja młodych kadr jest procesem kluczowym z punktu widzenia działań HR dla wielu firm, szczególnie dużych korporacji, takich jak np. Coca-Cola czy General Electric, które coraz częściej opierają swoją politykę HR o przyjmowanie kandydatów na tzw. entry level i ich rozwój w strukturach organizacji.

Rekrutacja młodych ludzi jest dużym wyzwaniem m.in. dlatego, że na rynku pracy obserwujemy dwa przeciwstawne trendy. Z jednej strony wzrasta liczba ofert pracy, z drugiej spada liczba studentów i absolwentów. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba ofert pracy rosła rokrocznie o 10 proc. Według prognoz liczba studentów i absolwentów do 30. roku życia zmniejszy się do 2020 roku aż o 13 proc., czyli o około 500 tysięcy osób.

W odpowiedzi na te trendy rynkowe, isivi.pl oferuje usługi dotarcia do młodych osób i edukuje firmy w tym zakresie. Widzimy duże zapotrzebowanie na tego typu usługę. Każdego miesiąca rozpoczynamy współpracę z nowymi partnerami, którzy decydują się prowadzić rekrutacje w swoich firmach, korzystając z naszej platformy – podkreśla Radzikowski.

Do inwestycji w spółkę  przekonał nas potencjał tego rynku, dobry produkt oraz olbrzymi profesjonalizm i ambicja zespołu rozwijającego isivi.pl – mówi Maciej Małysz, menadżer inwestycyjny funduszu Inovo.vc. – Algorytmy dopasowujące kandydatów do ofert to jeden z dominujących trendów w HR, a eksperci branżowi podkreślają, że w najbliższych latach rozwiązania oparte o dane zrewolucjonizują proces rekrutacji zarówno dla firm, jak i pracowników – dodaje Małysz.

Za rozwój isivi.pl odpowiada doświadczony zespół. CEO isivi.pl Jan Radzikowski nabywał doświadczenie rozwijając Foodpandę, a teraz najlepsze praktyki z Rocket Internet przeniósł do swojego startupu. Za isivi.pl stoją także: Tomasz Grzechnik, który w spółce zajmuje się przede wszystkim marketingiem internetowym, Konrad Słoniewski, który odpowiada za rozbudowę funkcji portalu i Tomasz Główka, menedżer projektu i koordynator działań IT.