Grupa Morele łączy się z Pigu

morele

Grupa Morele łączy się z Pigu – największym graczem sprzedaży online w krajach bałtyckich. W wyniku fuzji powstanie jedna z największych grup e-commerce w Środkowo – Wschodniej Europie, z planem przekroczenia obrotu rocznego 4 mld zł w ciągu najbliższych 5 lat.

Głównym celem realizowanej strategii jest rozszerzanie oferty nowopowstałego holdingu – Grupy Morele – o nowe kategorie sprzedaży, wykraczające poza elektronikę. W pierwszej kolejności, nowo nawiązana współpraca z Pigu bazować będzie na wymianie najlepszych praktyk w zakresie marketingu, logistyki oraz procesów i operacji biznesowych między firmami. W 2019 roku rozpocznie się proces ujednolicania rozwiązań technologicznych, w oparciu o które funkcjonują sklepy. Opracowana w Grupie Morele autorska, zaawansowana platforma e-commerce, wdrożona zostanie na potrzeby Pigu.lt. Z rozwiązania tego w ostatnim czasie skorzystały m.in. sklep-presto.pl i budujesz.pl, które regularnie poszerzają ofertę produktową i zwiększają obroty.

– Polacy to innowacyjny i pracowity naród. Potrafimy tworzyć technologie ale musimy ją konfrontować z realiami rynku globalnego. Jako Grupa Morele przyświeca nam cel zbudowania platformy e-commerce obecnej we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Michał Pawlik, prezes morele.net. – Wykorzystując taką skalę liczę, że będziemy mogli zabezpieczyć region przed dominacją jednego globalnego gracza i wpływać korzystnie na poprawę konkurencji na wszystkich rynkach, na których będziemy obecni – podsumowuje.

Holdingiem zarządzać będzie nowy zarząd, składający się z managerów morele.net i Pigu.lt. Dzięki powstaniu nowego holdingu Klienci dostaną jeszcze niższe ceny i jeszcze większy wybór produktów. W pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku, istotnie wzmocni się oferta sklepów amfora.pl (drogeria), meblujesz.pl (dom i meble) oraz hulahop.pl (zabawki i akcesoria dla dzieci), których kategorie są szeroko dostępne w Pigu.