Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Michał Pawlik

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Michał Pawlik

Michał Pawlik CEO Morele

Wszystkie sklepy Grupy Morele będą działać pod jednym szyldem

Grupa Morele będąca właścicielem 9 sklepów internetowych z szerokim asortymentem w różnych kategoriach m.in. elektronika użytkowa, kosmetyki, zabawki, odzież czy wyposażenie wnętrz, podjęła decyzję o ich całkowitej integracji pod jedną witryną. Grupa Morele konsekwentnie...
morele

Morele.net szuka nowego inwestora

Udany rebranding, transformacja w kierunku „multiwertykalnej” oferty produktowej, dynamiczny rozwój platformy marketplace, zwiększanie sprzedaży marek własnych oraz bardzo dobre wyniki finansowe. Firma Morele, będąca jednym z czołowych graczy na polskim rynku e-commerce, rozpoczęła proces...
Michał Pawlik, prezes SMEO

Polscy przedsiębiorcy długo czekają na pieniądze? W Europie bywa gorzej

Mistrzami Europy w czekaniu na przelew są Portugalczycy. Na opłacenie faktury oczekują średnio 65 dni. Najmniej cierpliwości potrzeba za to przedsiębiorcom z Łotwy i Estonii - należne im pieniądze dostają w niecałe trzy tygodnie....
Michał Pawlik, prezes SMEO

„Test Przedsiębiorcy” budzi obawy

Ponad 160 tys. firm w Polsce wykonuje pracę dla jednego klienta - świadcząc tak naprawdę pracę i omijając zatrudnienie. Czy rząd pozbawi je możliwości prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej? Na tym miałby polegać Test Przedsiębiorcy,...
biuro praca raport

Za granicą zapłacisz niższy ZUS? Weryfikujemy mity

Podstawowy powód do prowadzenie biznesu za granicą jest jasny - oszczędzić na opłatach, które zjadają zyski zwłaszcza małych firm. Tylko czy rzeczywiście na przeprowadzce wychodzi się lepiej? Eksperci SMEO, firmy oferującej usługi faktoringu online,...
faktura

Małe firmy wierzą na słowo. I nie dostają zapłaty

63% polskich mikrofirm w ciągu ostatnich dwóch lat doświadczyło sytuacji, w której nie uzyskało płatności za dostarczony produkt lub usługę - wynika z badania SMEO/ERIF BIG. Co czwarta przed rozpoczęciem współpracy nie sprawdza nawet,...
FinTech Digital Congress

Zakończyła się 5. edycja FinTech Digital Congress. Oto dochodowe modele współpracy z tradycyjnymi instytucjami

Rynek fintechów jest w Polsce tak rozwinięty, a firm tak dużo, że muszą się one skupić już nie tylko na świetnie działającym produkcie, ale też na tym, jak trafić do klientów i zdobyć ich...
morele

Grupa Morele łączy się z Pigu

Grupa Morele łączy się z Pigu – największym graczem sprzedaży online w krajach bałtyckich. W wyniku fuzji powstanie jedna z największych grup e-commerce w Środkowo – Wschodniej Europie, z planem przekroczenia obrotu rocznego 4...
136240

Think global, Go global, czyli FinTech & InsurTech Digital Congress 2018

Wzrastające tempo innowacji oraz rozwoju technologicznego, sprawiło że współczesnym organizacjom przyszło funkcjonować w niezwykle konkurencyjnym i nieprzewidywalnym środowisku rynku globalnego. Największą wartością jest umiejętność elastycznej adaptacji do zmieniającego się otoczenia. Konieczne staje się wykorzystanie...
Sebastian Grabek, przewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów 2

Relacja z IX edycji Międzynarodowego Kongresu Faktoringu

Ponad 250 uczestników zgromadziła tegoroczna, dziewiąta już edycja Międzynarodowego Kongresu Faktoringu organizowana przez Polski Związek Faktorów. Przygotowano dla nich bogaty program merytoryczny oparty na trzech przekrojowych prezentacjach i trzech panelach dyskusyjnych. Całość poprzedził porywający...
IX Międzynarodowy Kongres Faktoringu

IX Międzynarodowy Kongres Faktoringu 20 września 2018 r.

Kongres Faktoringu to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu spotkań menedżerów i praktyków faktoringu i finansów w Polsce. Udział w nim biorą uznani eksperci z całego świata. Omawiane są tu najważniejsze problemy przedsiębiorców i...
raport analiza wyniki

Grupa Morele przejmuje internetowy sklep sportowy Sklep-Presto.pl

Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl. Inwestycja jest kontynuacją przyjętej przez Morele.net strategii rozszerzenia oferty Grupy o nowe kategorie...
1865400885_pawlik_platnosci_1.png

Problemy z nieterminowymi płatnościami codziennością dla firm. Dotyczą 70 proc. małych i średnich przedsiębiorstw

Ponad 70 proc. małych i średnich przedsiębiorstw ma problem z nieterminowymi płatnościami. Blisko połowa przyznaje, że opóźnione lub niezapłacone zobowiązania wpływają na ich działalność. Choć skraca się czas oczekiwania na zapłatę, to opóźnienia wpływają negatywnie nie tylko...
536838048_nfg_efaktoring.png

Co druga firma z sektora MSP ma problemy z płynnością finansową. Przyczyną są najczęściej...

W segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, problem utraty płynności dotyka ponad połowy z nich – podkreśla Michał Pawlik, prezes Narodowego Funduszu Gwarancyjnego. Najmniejsze firmy często najdłużej czekają na pieniądze od kontrahentów i to właśnie dla najlepszym rozwiązaniem...

Polskie firmy mają problem z nieterminowymi płatnościami od kontrahentów. Mimo to większość nie zabezpiecza...

Większość polskich firm ma problemy z opóźnieniami w płatnościach za wystawione przez siebie faktury. W przypadku małych podmiotów o relatywnie niskich obrotach mogą one być przyczyną utraty płynności finansowej, a w ostateczności nawet bankructwa. Większość firm nie podejmuje jednak żadnych...
Raport Efektywny Marketing

Jak funkcjonują działy marketingu i sprzedaży w polskich firmach? Raport „Efektywny marketing a skuteczna...

Nieco ponad połowa polskich firm zatrudnia osoby odpowiedzialne za sprzedaż. Podobne jest w przypadku marketingowców. 53% badanych przedsiębiorstw wskazuje na obecność w swoich strukturach osób zajmujących się na co dzień komunikacją marketingową. To tylko...
marketing

Raport: Strategie marketingowe 2014

Ponad 50 % polskich przedsiębiorstw posiada sformułowaną strategię marketingową. W prawie 35% funkcjonuje ona w formie spisanej, a w 22% firm znajduje się „w głowie” osób zarządzających - wynika z raportu „Strategie marketingowe 2014”,...
WordPress marketing

Event Marketing 2013

Budżety firm wydawane na eventy w nadchodzącym roku utrzymają się, ale marketerzy będą częściej korzystać z profesjonalnego wsparcia agencji i firm prowadzonych działania z obszaru MICE. To tylko kilka z wniosków z raportu Event...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Katarzyna Kuniewicz, dyrektorka badań rynku Otodom Analytics

Rynek mieszkaniowy w I kwartale 2024: stabilizacja cen, powrót podaży i...

W pierwszym kwartale roku sytuacja na rynku mieszkaniowym zaczęła się stabilizować. Podaż nadal się odbudowywała, a tempo wzrostu cen wyhamowało do poziomu 3% kw/kw....

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
przemysł chemiczny

Transformacja energetyczna napędza sprzedaż w przemyśle chemicznym, a recykling staje się...

Transformacja energetyczna generuje wzmożone zapotrzebowanie na produkty przemysłu chemicznego, co może pomóc w przezwyciężeniu spowolnienia w sektorze. Dla zachowania konkurencyjności w branży chemicznej kluczowym...