Grupa Morele przejmuje internetowy sklep sportowy Sklep-Presto.pl

raport analiza wyniki

Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI Capital, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl. Inwestycja jest kontynuacją przyjętej przez Morele.net strategii rozszerzenia oferty Grupy o nowe kategorie sprzedaży, wykraczające poza elektronikę. Aktualnie w jej ofercie jest ponad 800 tysięcy produktów z 8 branż.

Sklep-Presto.pl, to jeden z liderów na rynku sprzedaży internetowej artykułów sportowych
i turystycznych w Polsce.

Polski rynek artykułów sportowych w 2005 roku był wart 1 mld zł[1]. W 2016 roku jego wartość wzrosła do 8,7 mld zł[2]. Odzież sportowa znajduje się w pierwszej dziesiątce kupowanych produktów w Internecie[3]. Jest to także jeden z 10 głównych produktów zakupowych, w których działa odwrotny efekt ROPO, gdzie produkty sprawdza się offline, a kupuje online[4]. Ze względu na duży potencjał tego sektora, Morele.net zdecydowało się na zintensyfikowanie na nim działań.

„Przejęcie Sklep-Presto.pl to dla nas kolejny krok rozbudowy naszej oferty. W ostatnim czasie robiliśmy to zarówno poprzez tworzenie własnych sklepów, organicznie, oraz poprzez procesy przejęć. Od stycznia br. Sklep-Presto.pl jest już w pełni zintegrowany z platformą Morele. To idealny przykład na to, że możemy szybko połączyć się z każdym sklepem internetowym online. Jednocześnie, dzięki naszemu doświadczeniu i elastycznemu systemowi, osiągamy wysokie poziomy efektywności” – powiedział Michał Pawlik, Prezes Zarządu Morele.net. „Wzrost segmentu sportowego to jeden z naszych celów na 2018 rok, w którym planujemy ponad 1 mld złotych przychodów na poziomie Grupy, przy istotnym zwiększeniu średniej marży” – uzupełnił Pawlik.

Grupa Morele, w obecnym kształcie, działa na rynku od 2004 roku. Miesięcznie serwisy grupy są odwiedzane przez około 2,5 mln unikalnych użytkowników, którzy realizują ponad 5 tysięcy zamówień dziennie. W ramach Grupy Morele działa obecnie kilka sklepów internetowych z różnych branż; obok głównego sklepu z elektroniką, morele.net, są to: Amfora.pl, Budujesz.pl, Digitalo.pl, Hulahop.pl, Motoria.pl, Meblujesz.pl, Pupilo.pl, Sklep-Presto.pl/trenujesz.pl oraz Ubieramy.pl. Łącznie wszystkie platformy oferują 800 tysięcy jednostek magazynowych, z których większość jest dostępna w ciągu 24 godzin. W 2017 roku przychody Grupy wyniosły 750 milionów złotych.

[1] „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020” PMR
[2] „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017-2022” PMR
[3] Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
[4] Raport „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.