Grupa OEX opublikowała wyniki za I półrocze 2022 roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Grupa OEX, specjalizująca się w dostarczaniu usług i technologii w obszarze sprzedaży, w II kwartale 2022 kontynuowała wzrost zysków i zakończyła I półrocze br. z wynikiem znacząco wyższym od osiągniętego w porównywalnym okresie 2021.  

Przychody Grupy wyniosły 328,4 mln zł i wzrosły o 23,7 %. Skonsolidowany zysk EBITDA wyniósł 35,8 mln zł (25,3 mln zł wg. MSR 17) co stanowi wzrost o 43,6 % w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (67% wg. MSR 17).

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników. Tak dynamiczny wzrost organiczny to efekt zarówno rozwijania współpracy z dotychczasowymi klientami jak również pozyskiwanie nowych. Nasi klienci to jedne z największych marek na polskim i globalnym rynku, które wobec wyzwań związanych z trudną sytuacją makroekonomiczną szukają możliwości zwiększenia efektywności biznesu. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu i inwestycjom w skuteczność procesów jesteśmy w stanie jako outsourcer zapewnić lepsze wyniki niż zespoły własne klientów.   – powiedział Jerzy Motz, Prezes Zarządu OEX SA

Segment Zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej zwiększył przychody w pierwszym półroczu 2022 r. o 11,5 % do wartości 101,8 mln zł. Jednocześnie wygenerował 14,1 mln zł zysku EBITDA (wg. MSR 17) co stanowi wzrost o 50,4  %. Wzrosła liczba zawartych umów z klientami o 8,5 %, przy jednoczesnym, nieznacznym spadku średniej liczby sklepów (o 2,7%).

Dobre wyniki segmentu Zarządzania sieciami punktów sprzedaży detalicznej to wynik wielu czynników, które wystąpiły na rynku. Wyższa sprzedaż usług telekomunikacyjnych może wiązać się z realizacją przez konsumentów odłożonych w czasie pandemii zakupów w tym obszarze. Prawdopodobnie nie bez znaczenia jest również sytuacja związana z napływem do Polski obywateli z Ukrainy.– powiedział Jerzy Motz

Imponujący wzrost wyników odnotował Segment Wsparcia sprzedaży. Wyniki osiągnięte w I półroczu 2022 to drugie co do wysokości wśród segmentów operacyjnych Grupy.  Przychody segmentu Wsparcia sprzedaży wyniosły 135,3 mln zł co stanowi wzrost o 63,8 %, natomiast EBITDA (wg. MSR 17) wyniosła 8,8 mln zł i wzrosła o 105,7 % w porównaniu do I półrocza 2021.

Z ogromną satysfakcją obserwujemy rozwój spółki OEX Cursor, która odnotowała spektakularny wzrost wyników dzięki rozwojowi współpracy z dotychczasowymi kluczowymi klientami, w tym istotnie z klientem z branży tytoniowej.- dodał Jerzy Motz

Segment eCommerce Services odnotował wzrost EBITDA (wg. MSR 17) o 28,1% do 7,9 mln zł, przy nieznacznym spadku przychodów.

Widzimy tendencje spadkowe w sektorze e-commerce w Polsce i na świecie. Jednak spółki z segmentu eCommerce services z Grupy OEX wypracowały istotnie wyższy zysk EBITDA. Warto zaznaczyć, że bardzo dynamiczny rozwój odnotowała spółka VCC, świadcząca usługi w obszarze obsługi klienta i customer experience, których znaczenie w handlu wciąż wzrasta. Ważnym obszarem działalności, w którym spółka ma sukcesy to projekty z wykorzystaniem technologii bot.

Istotny wpływ na sytuację finansową Grupy OEX miała sprzedaż spółki Divante, w wyniku której Grupa w I półroczu 2022 roku rozpoznała zysk w wysokości  93,8 mln zł.

Wskaźnik dług netto do EBITDA wyniósł 0,51 natomiast środki pieniężne na koniec czerwca 2022 r. wyniosły 66,6 mln zł.

Do wyzwań przyszłych okresów z pewnością należy zaliczyć trudną sytuację makroekonomiczną Polski w tym wzrastające koszty działalności i ryzyko zakorzenienia się inflacji. Jednak dzięki stabilnej sytuacji finansowej możemy wspierać dalszy rozwój spółek z Grupy OEX. – dodał Jerzy Motz

Wyjaśnienie – z uwagi na istotny wpływ na prezentację EBITDA zastosowania aktualnie obowiązującego standardu MSSF 16, Grupa w celach informacyjnych prezentuje także EBITDA wg stosowanego do końca 2018 roku standardu MSR 17. Poprzez wpływ MSSF 16 należy rozumieć różnicę jaką powoduje w sprawozdaniach finansowych zastosowanie standardu MSSF 16 w miejsce standardu MSR 17, wynikającą z odmiennej klasyfikacji umów najmu powierzchni takich jak magazyny, powierzchnie sklepowe czy biurowe.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Wiadomości

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...

Piotr Ruszowski przechodzi z Mondial Assistance do zarządów TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany...

Agnieszka Krupa nowym dyrektorem zarządzającym Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa zastąpi Piotra Ruszowskiego na stanowisku dyrektora zarządzającego...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...

KRAM Investment zapowiada rozpoczęcie budowy trzech parków handlowych w 2025 r.

KRAM Investment planuje dynamiczną ekspansję na rynku nieruchomości komercyjnych...

Mateusz Ozór nowym dyrektorem zakładu produkcyjnego Henkel w Raciborzu

Od stycznia 2025 roku zakład produkcyjny detergentów Henkel Polska...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie