Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

2015 był kolejnym pełnym sukcesów rokiem dla polskiego rynku e-commerce. Nawet pomimo czynników makroekonomicznych, należał on do najszybciej rosnących w Europie. Gdy wzrost polskiego PKB wyniosło około 3,4%, w przypadku e-commerce było to ponad 20%. Przy takim tempie z...
Od 9 stycznia we wszystkich krajach Unii Europejskiej obowiązuje rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich. Umożliwiająca taką procedurę platforma powinna ruszyć 15 lutego. Nowe rozwiązania mają ułatwić rozwiązywanie konfliktów między nabywcami a handlującymi w sieci przedsiębiorcami. KE chce w ten...
Firmy dostosowują się do nowego typu klientów – wymagających, niecierpliwych i mało lojalnych. Dla klientów 2.0 mniejsze znaczenie ma cena, uwagę przywiązują natomiast do jakości obsługi. Jeśli nie zostaną dobrze obsłużeniu, to pójdą do konkurencji. Aby dostosować się do rosnących wymogów...
Agito.pl, jeden z pionierów biznesu online w Polsce, część grupy eMAG, ma nowego Dyrektora Zarządzającego. Został nim Remigiusz Chrzanowski, którego nominacja ma na celu wsparcie zmian strategii e-commerce eMAG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma stawia na innowacyjność, więcej korzyści...
Polski sektor handlu w internecie rośnie bardzo dynamicznie i jest już wart 30 mld zł. W tym roku dynamika stabilnych dwucyfrowych wzrostów ma się utrzymywać. Przyczyni się do tego młode pokolenie, które coraz częściej kupuje w sieci. Dużą rolę będzie odgrywać także...
70% e-przedsiębiorców za największą barierę uznaje wysokie koszty prowadzenia działalności. Pod tym względem dropshipping dużo ułatwia. Wystarczy zbierać zamówienia i liczyć pieniądze? Tak, pod warunkiem, że się wie, jak na to zapracować. Przedstawiamy atuty i wady tego modelu sprzedaży...
Za nami rok dużych zmian na rynku płatności bezgotówkowych. Przed nami prawdziwa rewolucja, czyli spadek interchange w krajach Unii Europejskiej, a także zmiany w prawie i innowacje w technologii. O tym, co wydarzyło się w 2015 oraz czego możemy...
Wartość rynku handlu internetowego w Polsce wzrośnie w tym roku do blisko 36 mld zł, w ciągu najbliższych 5 lat podwoi się, a liczba e-sklepów w 2016 r. wzrośnie o 7 proc. – prognozują eksperci Sociomantic Labs. Które innowacyjne...
Rynek płatności e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. Obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i dynamiczny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek...
Aż 71 proc. europejskich konsumentów uważa rozwiązanie problemów z zagranicznym e-sklepem za trudniejsze niż w przypadku sporów z krajowym podmiotem. A trudności przy realizacji e-zakupów za granicą napotyka już co piąty konsument w UE. Czy i jak zmieni e-zakupy...
Chcesz założyć własny biznes? Jak to zrobić bez kapitału czy własnego magazynu? Nowe możliwości daje sprzedaż w modelu dropshippingowym. Wyspecjalizowane platformy działają tak, że właściciel sklepu nie musi nawet mieć własnej firmy. Dowiedz się, jak to funkcjonuje. Dropshipping to stosunkowo...
Odsetek kupujących online rośnie z roku na rok. W tym roku prezenty przez internet nabędzie 81,6 proc. Polaków – wynika z badania PayPal/ GfK. Zdecydowana większość użyje do tego smartfona lub tabletu. W okresie przedświątecznym „zarabiają” też cyberprzestępcy. Do kradzieży pieniędzy...
Rosnąca liczba e-sklepów idzie w parze z coraz częstszymi zakupami Polaków w sieci. Szczególnie w okresie przedświątecznym. Wtedy konsumenci dużo szybciej dokonują wyboru. Czego? Najczęściej elektroniki i książek – wynika z badań przeprowadzonych przez home.pl i Gemius. Przed świętami Polacy...
Prawo pocztowe daje klientom możliwość reklamowania niedostarczonej bądź uszkodzonej przesyłki. Reklamację może wnieść przede wszystkim nadawca przesyłki, a w drugiej kolejności – jej odbiorca. Ma na to 12 miesięcy, pod warunkiem że sprawdził zawartość przesyłki przy odbiorze, lub 7...
Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy? Kuszeni przedświątecznymi okazjami Polacy kupują w sieci...
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy,...
54 proc. internautów kupuje w sieci, kierując się głównie ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym...
Wystartowała platforma FOLYO, która pozwala samodzielnie tworzyć animacje 3D i 360° na bazie fotografii oraz udostępniać je w sklepach internetowych, social media i na stronach www. Rozwiązanie jest dopasowane do Allegro i eBay, a także do najpopularniejszych systemów sklepów internetowych,...
Aż 92% internautów kupi chociaż część podarunków w sklepach internetowych. Właśnie teraz szukają w sieci produktów, które ucieszą bliskich, będą w dobrym rozmiarze, kolorze i modelu, a do tego jeszcze dotrą na czas. Dla wielu e-sklepów grudzień to miesiąc...
W okresie przedświątecznym sprzedaż detaliczna jest o jedną piątą większa niż w listopadzie. Lepiej sprzedaje się żywność, napoje i kosmetyki. Sprzyjają temu banki, które oferują korzystne kredyty. Wzrost produkcji powoduje wyższą koniunkturę polskiej gospodarki – szacuje się, że w okresie świątecznym św. Mikołaj...
Ponad 2600 sklepów bierze udział w ogólnopolskim Dniu Darmowej Dostawy, co stanowi rekordową liczbę w historii tej akcji. Już jutro odbędzie się święto internetowych zakupów i zamówienia złożone tego dnia zostaną dostarczone klientom bez kosztów przesyłki. Pełna lista sklepów...
Polacy pokochali zakupy online. Z roku na rok rośnie liczba osób kupujących w sieci. Obecnie dwie trzecie  Polaków korzysta regularnie z internetu, a 80 proc. przynajmniej raz dokonała zakupu tą drogą (CBOS, Internauci 2015). Systematycznie rośnie również liczba e-sklepów...
Sklep internetowy Ravelo.pl zwyciężył w kategorii „Innowacja roku” w 3. edycji konkursu e-Commerce Polska awards, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Konkurs, którego Kapituła składa się z ekspertów branży e-commerce, ma na celu wskazanie najlepiej działających e-sklepów na rynku. Ravelo odpowiadające...
Jednym z najbardziej pracowitych okresów w e-handlu jest czwarty kwartał. To wtedy ma miejsce Dzień Darmowej Dostawy i Czarny Piątek rozpoczynające szał przedświątecznych zakupów. Z roku na rok walka o klienta jest coraz bardziej zaciekła. Jaką strategię powinny przyjąć...
Z początkiem listopada klienci sklepu internetowego Ravelo.pl otrzymali możliwość dokonywania płatności poprzez mobilną aplikację BLIK. Cieszymy się, że wraz z umacnianiem pozycji rynkowej Ravelo stale wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, także w segmencie płatności. Możliwość szybszych i wygodniejszych zakupów przekłada się na zadowolenie...
W crossowej kampanii promocyjnej obsługiwanej przez lidera płatności internetowych Pay U przygotowanej przez Visa, home.pl, Mall.pl, Pyszne.pl i Showroom.pl czeka szereg bonusów. Dla obsługiwanych przez Pay U detalistów, którzy online dokonywać będą płatności kartami Visa przygotowane zostały specjalne oferty w...
Wkrótce minie rok od wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta. Jednak nie wszystkie e-sklepy dostosowały się do obowiązujących przepisów. Prawie 73 procent e-sklepów ma nadal istotne błędy w swoich regulaminach, np. 10 dni na odstąpienie od umowy zamiast...
W polskiej branży e-commerce działa obecnie ok. 20 tys. firm. Jak zaznaczają eksperci, ich liczba może wzrosnąć. Receptą na pokonanie konkurencji i zwiększenie rentowności może być wejście na rynki zagraniczne. Internetową sprzedaż transgraniczną prowadzą nie tylko duże firmy – coraz...
Polacy coraz więcej kupują, a także sprzedają przez internet. Jak pokazały badania CBOS niemal jedna trzecia internautów przynajmniej raz sprzedała coś w sieci*. Szczególnie w listopadzie, tuż przed świętami, w e-handlu zaczyna się spory ruch. O czym więc powinniśmy...
Ogólnopolski Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 1 grudnia. Kolejne sklepy internetowe przyłączają się do akcji, podczas której będą oferować klientom produkty bez doliczania kosztów dostawy. Na bieżąco aktualizowana lista e-sklepów znajduje się na oficjalnej stronie akcji www.dziendarmowejdostawy.pl  Zakupy przez Internet...
Według PMR rynek handlu internetowego w tym roku może być wart ok. 32 mld zł. Każdy miliard złotych wydany w sieci generuje popyt na powierzchnię magazynową rzędu 18,5 tys. mkw. Do 2020 roku może to być łącznie ponad 700 tys. mkw....
Pisze się je zazwyczaj w porze kolacji, mają od 2 do nawet 20 tysięcy znaków, a sklepy internetowe zyskują dzięki nim zaufanie klientów. Mowa o opiniach konsumenckich. Opineo.pl postanowiło sprawdzić, dlaczego internauci wystawiają recenzje i co zazwyczaj się w...
Polacy coraz chętniej sięgają po nowinki technologiczne. Surfowanie po Internecie za pomocą laptopa, tabletu czy smartfona stało się nieodłącznym elementem każdego dnia. Internet wywrócił do góry nogami prawie wszystkie sfery życia, od taksówek po bankowość, w tym sposób, w...
Już ponad 60 proc. e-sklepów poprawnie informuje konsumentów o prawie do rezygnacji z zakupionego towaru – podaje Europejskie Centrum Konsumenckie. Dostosowanie się do nowego prawa, szczególnie w zakresie przyjmowania zwrotów i ich weryfikacji, jest dla sprzedawców dużym wyzwaniem. Wprowadzenie tych przepisów działa jednak na...
14 października 2015 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędzie się IX edycja Targów eHandlu, podczas których będzie można zapoznać się z ofertą blisko 150 wystawców z Polski i zagranicy. Organizowane od 2011 roku przez Fundację Polak 2.0 Targi eHandlu...
W tym roku branża e-handlu może wzrosnąć o ponad 15 proc., do blisko 32 mld zł. Dynamicznie rośnie też liczba e-klientów kupujących przez urządzenia mobilne. Dalszy szybki rozwój jest pewny. Umożliwi go rozbudowa infrastruktury dostępowej, która gwarantuje szybkie łącze, i pocztowej, która...
Handel detaliczny w internecie jest bardzo stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży rynku detalicznego w Polsce. Jak pokazują nasze prognozy, w tym roku jego wartość przekroczy 30 mld zł, a do końca dekady jeszcze się podwoi, jak pokazuje analiza PMR...
Ponad 90 proc. e-sklepów stara się lepiej poznać swoich klientów, śledząc ich zachowanie podczas zakupów. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają im w ten sposób pozyskać dane, które wykorzystują do zmiany wyglądu strony i jej funkcjonalności. Najczęściej są to jednak kosmetyczne poprawki. 41...
Zestawienie Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych Opineo 2015 zawiera 30 najlepiej ocenianych przez konsumentów e-sklepów. Są wśród nich zarówno sportowe hipermarkety, jak i niszowe sklepy zorientowane na konkretnego klienta i określoną aktywność fizyczną. Wystawiając opinię o sklepie internetowym, konsumenci oceniają szybkość...
E-handel, jeden z najszybciej rozwijających się sektorów rynku, w coraz większym stopniu wpływa na dynamikę i kierunki rozwoju krajowego rynku magazynowego i handlowego. Rodzimy Kowalski przeprowadza rocznie dwie transakcje w sieci, prawie 10 razy mniej niz statystyczny Smith, ale...