Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Biedronka otworzy w Polsce kolejne 100 nowych sklepów i zapowiada nową aplikację mobilną [DEPESZA]

Biedronka otworzy w Polsce kolejne 100 nowych sklepów i zapowiada nową aplikację mobilną

Pandemia nie zatrzymała rozwoju sieci Biedronka, która otworzy w tym roku około 100 sklepów i zamierza postawić większy akcent na cyfryzację, m.in. uruchamiając nową aplikację mobilną. Mimo...
Krzysztof Poznański PRCH

Odwiedzalność centrów handlowych w lutym

PRCH Daily Footfall Index wskazuje na stabilny poziom odwiedzalności centrów handlowych. Wartości w poszczególne dni tygodnia od 22 do 28 lutego były bardzo...
Allegro chce przejąć część wartego 340 mld zł rynku zakupów firmowych. Na nowej platformie zniżki hurtowe i odroczone płatności cieszą się największym zainteresowaniem

Allegro chce przejąć część wartego 340 mld zł rynku zakupów firmowych. Na nowej platformie...

W czasie pandemii duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do e-handlu. Do internetowych zakupów przekonały się również firmy. Według szacunków przytaczanych przez Allegro wartość...
Tomasz Jasinkiewicz

Trendy w handlu detalicznym. 2021 rokiem wyzwań, ale również nowych możliwości

Ubiegły rok upłynął pod znakiem pandemii i wszystko wskazuje na to, że w perspektywie najbliższych miesięcy nadal będzie ona stanowić kluczowe ogniwo wywierające wpływ...
amazon

Amazon startuje w Polsce

Dziś w sieci pojawiła się polska wersja serwisu Amazon.pl, co oznacza przede wszystkim, że amerykański gigant udostępnienia swoją platformę zakupową polskim sprzedawcom internetowym. Oto...
Amazon Kolbaskowo k. Szczecina

Wystartował Amazon.pl

Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, ciesząc się niskimi cenami ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii oraz...
Michał Kanownik, Prezes Cyfrowej Polski

Sprzęt RTV i AGD z nowymi etykietami energetycznymi. Potrzebna edukacja konsumentów

Od 1 marca, czyli już od najbliższego poniedziałku w życie wchodzą nowe etykiety energetyczne w skali od „A” do „G”. To oznacza, że ze...
rower

Kiedy warto kupić rower na raty i gdzie najlepiej dokonać zakupu?

Raty i subskrypcje z roku na rok zyskują na popularności. Coraz więcej rzeczy wolimy opłacić w formie wygodnych, mniejszych kwot przez pewną ilość miesięcy,...
zamknięte koronawirus

Lockdown do Wielkanocy to plan minimum. Przedsiębiorcy wiedzą, że w pierwszym kwartale 2021 roku...

Zapewnienia Ministerstwa Zdrowia nie pozostawiają złudzeń: trzecia fala pandemii koronawirusa trwa i wiele wskazuje na to, że przed nami kolejne miesiące ograniczenia, a może...
sklep zakupy

Cena tego samego produktu wyższa nawet o 220% – koszyk zakupowy w 2020 roku

Te same produkty w różnych sieciach mogą być nawet o ponad 200% droższe, a za ten sam koszyk artykułów zamówionych online można zapłacić ⅕...
Powrót do handlu w niedziele tylko częściowo pomógłby odrobić straty po lockdownie. Zarządcy centrów handlowych liczą na interwencje ze strony państwa

Powrót do handlu w niedziele tylko częściowo pomógłby odrobić straty po lockdownie. Zarządcy centrów...

Na około 32 mld zł są szacowane straty galerii handlowych po trzykrotnym lockdownie. Ich właściciele odnotują przychody o ok. 5 mld zł niższe, czyli ponad...
e commerce handel

Duże marki w odwrocie – polscy konsumenci mniej zainteresowani znanymi markami

Pandemia nadal budzi niepokój polskich konsumentów, ale nastroje zdają się uspokajać z każdym miesiącem. Znajduje to też odzwierciedlenie w zwyczajach zakupowych Polaków. Choć nadal...
galeria sklep

Stanowisko Polskiej Rady Centrów Handlowych w odpowiedzi na apel najemców zrzeszonych w ZPPHiU

Polska Rada Centrów Handlowych, która zrzesza ponad 200 największych firm działających w branży nieruchomości handlowych, w odpowiedzi na apel najemców zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców...
Online shopping and e-commerce background

PwC: w ciągu 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł

Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to...
e-commerce sklep internetowy

E-commerce święci triumfy w pandemicznej rzeczywistości

E-commerce to bez wątpienia jedna z najlepiej radzących sobie podczas pandemii branż. W ubiegłym roku polski rynek sprzedaży internetowej zanotował rekordowy wzrost rzędu 26...
e commerce 02

Shoppertainment – nowy trend w handlu popularny wśród Europejczyków

Najnowsze badanie przeprowadzone przez AliExpress, przy współpracy z firmą consultingową Forrester, pokazuje rosnące zainteresowanie e-handlem i przedstawia spostrzeżenia na temat dostosowywania strategii zakupowych do...
osób niepełnosprawnych

Zakupy bez barier. Galerie handlowe dostępne dla wszystkich

W Polsce mieszka ponad 4,5 mln osób niepełnosprawnych. Większość z nich regularnie odwiedza centra handlowe. Tylko 9 proc. osób z niepełnosprawnością i 6 proc....
lockdown restauracja

Restauracje gości przyjęły ostatni raz 124 DNI TEMU

Gastronomia nieczynna od równo 4 miesięcy, a miała być zamknięta dwa tygodnie. Ilość windykacji wobec restauratorów wzrosła o kilkaset procent. Choć trudno w to uwierzyć...
Adam Łącki, prezes zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej

Kiepskie nastroje firm z nadzieją na szybkie zakończenie pandemii

Główne wnioski z VII edycji badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP” dotyczące bieżącej sytuacji i prognoz: 38,5% firm pozytywne ocenia swoją aktualną sytuację finansową....
Mariusz Czerwiak, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Popularność sklepów typu pop-up rośnie

Element zaskoczenia, urozmaicenie oferty handlowej oraz szansa na przyciągnięcie nowej grupy klientów – to główne korzyści płynące z otwarcia sklepów typu pop-up, które coraz...
2021 kryzys prognoza

Styczniowe wyniki sprzedaży detalicznej to zapowiedź słabego I kwartału

Jak wynika z danych GUS poziom sprzedaży detalicznej w styczniu była niższa niż przed rokiem o 6,0 proc. W porównaniu z grudniem 2020 r....
e commerce 2021

GUS o detalu i e-handlu w styczniu – eksperci komentują

Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wzrósł w styczniu do 9,8 proc. z 9,1 proc. w grudniu - podał GUS. Poniżej komentarze eksperckie do...
GLS

E-commerce w 2020 i 2021 roku – podsumowanie i prognoza GLS

Dwa szczyty sezonu, coraz większa popularność e-commerce, wysokie tempo również w wyścigu technologicznym. Rok 2020 był dla firm kurierskich pełen wyzwań. W 2021 ich...
promocja sklep

W sklepach jest coraz mniej promocji. Eksperci podsumowują: Z roku na rok jest gorzej....

W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki...
Coraz więcej miast zwalnia restauratorów z opłat za alkohol. W kieszeni wrocławskich przedsiębiorców zostanie ok. 2 mln zł

Coraz więcej miast zwalnia restauratorów z opłat za alkohol. W kieszeni wrocławskich przedsiębiorców zostanie...

Gastronomia jest jedną z branż, w które najbardziej uderzył lockdown i zamrożenie działalności związane z przeciwdziałaniem COVID-19. Restauracje i inne lokale mogą sprzedawać tylko...
Utrzymanie czystości w reżimie sanitarnym to ogromne wyzwanie dla firm i instytucji. Pomagają w tym nowe technologie, automatyzacja i roboty [DEPESZA]

Tygodniowy raport z odwiedzalności (8-14 lutego) centrów handlowych

Zgodnie z wcześniejszymi prognozami Polskiej Rady Centrów Handlowych średnia odwiedzalność obiektów handlowych w drugim tygodniu lutego 2021 roku była niższa o około 10 punktów...
zamknięte koronawirus

Panika przed trzecią falą koronawirusa. Przedsiębiorcy obawiają się powrotu obostrzeń

Biznes przeraźliwie boi się trzeciej fali pandemii koronawirusa Czechy wprowadzają stan wyjątkowy, Niemcy przedłużają lockdown do połowy marca, a Polska poluzowała obostrzenia w połowie lutego....
mały sklep

19,5 pkt. wyniósł styczniowy wskaźnik koniunktury wśród tradycyjnych detalistów. Spodziewana poprawa nastrojów w lutym

Pomiar NHT, czyli Nastroju Handlu Tradycyjnego, to nowe, cykliczne badanie realizowane przez Comp Platformę Usług, operatora systemu M/platform, wspierającego zarządzanie promocjami w tradycyjnych sklepach...
Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

Sprzedaż opon w 2020 roku. Pierwsza połowa roku bardzo zła, kolejne kwartały coraz lepsze

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w czwartym kwartale 2020 roku widać częściowe odbicie sprzedaży opon na rynek – wzrosty zanotowano w segmencie opon...
lockdown restauracja

Odmrożenie albo fala bankructw nie do zatrzymania. Północna Izba Gospodarcza apeluje: gastronomia powinna być...

Północna Izba Gospodarcza zabiera głos w sprawie gastronomii i apeluje: czas na odmrożenie, ale w reżimie sanitarnym. Hotele działają w reżimie sanitarnym, instytucje kultury wracają...
Marek Kowalski prezes Federacji Przedsiębiorców Polskich

FPP: Ratujmy wspólnie polską gastronomię. Bon 500+na posiłki dla pracowników

Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) apeluje o szybkie udzielenie dodatkowego wsparcia dla zamkniętych firm gastronomicznych. Pomoc z poprzednich odsłon tarczy antykryzysowej była opóźniona, co pogłębiło...
budowa

Koszty budowy parku handlowego w Polsce

Galerie, centra i parki handlowe – w Polsce to najpopularniejsze formaty handlowe. Ten ostatni rodzaj inwestycji, czyli parki handlowe, coraz częściej powstaje w mniejszych...
Centra handlowe odbudowują frekwencję po kolejnym otwarciu. W sklepach jest 70–80 proc. klientów w porównaniu do czasów sprzed pandemii

Centra handlowe odbudowują frekwencję po kolejnym otwarciu. W sklepach jest 70–80 proc. klientów w...

W ostatnim tygodniu stycznia, kiedy większość sklepów w centrach handlowych była zamknięta, liczba klientów w porównaniu do roku ubiegłego spadła o połowę. Ponowne otwarcie sklepów w galeriach poprawiło...
handel sklep

BADANIE: Handel znowu na minusie. Ruch w sklepach był mniejszy niż rok wcześniej o...

W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36%. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o...
Joanna Pieńkowska-Olczak

Rośnie zainteresowanie płatnościami internetowymi w czasie pandemii. To wyzwanie zwłaszcza dla małych i średnich...

Pandemia COVID-19 napędziła rozwój e-commerce, lecz także wzrost konkurencji w tym kanale zakupowym. Wymagania klientów ciągle rosną i dotyczą już nie tylko niskich cen, ale również coraz wygodniejszych rozwiązań z zakresu...
Grzegorz Mizera – wiceprezes zarządu w polskim fintechu Provema

Zintegrowana bramka płatnicza w Twoim sklepie. Co musisz wiedzieć?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie polityki Business-to-Consumer oznacza to przemyślaną strategię wdrażania nowych rozwiązań w swoich firmach. Nie prowadzi ona jedynie do...
sklep rabat promocja

Deloitte: Podczas noworocznych wyprzedaży najtańsze oferty czekały na klientów pod koniec stycznia

Noworoczne wyprzedaże w większości przypadków skończyły się wraz z końcem stycznia. Sprzedawcy wprowadzają teraz do sklepów nowy asortyment na wiosnę i lato. Jak wynika z...
PBH SA – właściciel QUIOSQUE

QUIOSQUE działa w obronie franczyzobiorców

Od 1 lutego 2021 centra handlowe działają ponownie w najwyższym reżimie sanitarnym. Nie oznacza to jednak końca problemów dla przedsiębiorców, którzy skupiają się teraz...
walentynki

Wspólny posiłek w domu lub maraton filmowy we dwoje – tak Polacy spędzą Walentynki

Wydatki Polaków z okazji Walentynek wzrosły prawie czterokrotnie w ciągu ostatniej dekady W tym roku królują zakupy prezentów przez internet - w...
Joanna Pieńkowska-Olczak

PayU: E-commerce siłą napędową dla sektora MŚP

Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej nasycony. Obecnie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 1 sklep internetowy, podczas gdy trzy lata temu...