Home staging – odpowiednio przygotowane nieruchomości sprzedają się dwa razy szybciej

Wartość sprzedawanego mieszkania na rynku wtórnym można podnieść, jednocześnie skracając okres oczekiwania na przeprowadzenie transakcji. Jednak jest to też dodatkowy koszt, z którym związany jest home staging.

Home staging polega na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Celem takiego przygotowania jest zainteresowanie jak największej liczby oglądających nieruchomość, a przez to przyspieszenie sprzedaży lub wynajmu za możliwie najwyższą cenę. Techniki home stagingu opierają się na marketingu.

– Home staging popularny jest w USA, na polskim rynku dopiero się pojawia – mówi w rozmowie z MarketNews24 Agnieszka Sołczyńska z Emmerson. – W Stanach, jak wynika z przeprowadzanych tam badań skraca o 40-60 proc. czas przeprowadzenia transakcji.

Jednak przeprowadzenie remontu czy dodatkowe wyposażenie mieszkania, co podniesie cenę sprzedaży to także dodatkowy koszt dla sprzedającego. Taki koszt to 1,5-8,0 proc. wartości nieruchomości.