Invia wzywa do sprzedaży akcji Travelplanet.pl

Sylwester Janik
Sylwester Janik

Invia, czeska spółka z portfela MCI Management działająca na rynku sprzedaży pakietów turystycznych online, realizuje kolejny punkt planu umocnienia się na pozycji lidera tego rynku w regionie. W porozumieniu z Jerzym Krawczykiem, prezesem Travelplanet.pl, wezwała do sprzedaży akcji polskiej firmy.

Invia konsekwentnie realizuje plan wzmocnienia swojej pozycji jako największego dystrybutora pakietów turystycznych przez Internet w Europie Środkowo-Wschodniej. Wezwanie na akcje Travelplanet.pl., będące kolejnym etapem tego planu, pozwoli m.in. na szybsze osiągnięcie efektów synergii operacyjnych i kosztowych w grupie. Celem strategicznym Invia pozostaje wzmocnienie pozycji Travelplanet jako lidera w segmencie e-turystyki na rynku polskim poprzez stały wzrost jakości oferowanych produktów i usług oraz bazy technologicznej spółki.

 „Model biznesowy Invia.cz jest bardzo efektywny i wysoce skalowalny, dlatego wspieramy projekty akwizycyjne spółki mające na celu wzmocnienie jej pozycji i dalszy rozwój w kluczowych krajach rynku Europy Środkowo – Wschodniej. W naszej ocenie, większe zaangażowanie w Travelplanet stanowi dla Invia kolejny etap rozwoju jako regionalnego lidera na rynku e-travel” – powiedział Sylwester Janik, Partner MCI Management S.A.”

O Invia.cz:

Spółka powstała w Republice Czeskiej w 2002 r. i zdobyła pozycję lidera na rynku turystycznym on-line w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Invia oferuje sprzedaż wyjazdów turystycznych, rezerwację hoteli oraz biletów lotniczych. Firma współpracuje z ponad 300 Tour Operatorami i oferuje ponad 8.000 pakietów turystycznych, przez co jej oferta jest najszersza na rynku. Portal Invia.cz posiada ponad 210.000 zarejestrowanych użytkowników, a każdego miesiąca generuje ok. 700.000 unikalnych odsłon. W czerwcu 2009 r. spółka dokonała akwizycji NetTravel.cz dzięki czemu kontroluje 60% rynku e-travel w Czechach i na Słowacji. W 2011 r. spółka dokonała akwizycji Travelplanet, polskiego lidera rynku e-turystyki, istotnie wzmacniając swoją pozycję na rynku polskim. W 2 połowie 2012 roku spółka rozpoczęła ekspansję na posiadający ogromny potencjał wzrostu rynek rosyjski, gdzie rozwija swoją działalność w ramach projektu Travelata.