Jak reagujecie na zakupach, gdy okazuje się, że płatność kartą jest niemożliwa? Zapewne jest to zmieszanie połączone z zażenowaniem. No właśnie – dziś absolutnie każda firma, nie zależnie od tego, jakie produkty sprzedaje, musi zaopatrzyć się w terminal płatniczy, umożliwiający płacenie bez gotówki. Jak jednak dostosować nasze potrzeby do tego, w co naprawdę należy zainwestować, aby prowadzenie sprzedaży było proste jak jeszcze nigdy?

Cechy fizyczne terminala

Na samym początku warto zdać sobie sprawę z tego, że to, na co się ostatecznie zdecydujemy, zależy nie tyle, co od samej ceny, jak i tego, co naprawdę potrzebujemy w codziennym funkcjonowaniu. Nie musimy zwracać uwagi na technologie, gdyż dziś praktycznie każde urządzenie umożliwia płatności nie tylko przez zbliżenie karty, ale także płatność smartfonem czy kodami BLIK. Problem zaczyna się przy decyzji na temat tego, czy terminal będzie stacjonarny, czy mobilny. Te pierwsze są podłączane za pomocą kabla do sieci internetowej lub telefonicznej, natomiast drugie korzystają z Internetu mobilnego lub sieci Wi-Fi. Ich zalety są różne: stacjonarne modele dają pewność, że będą działać pewniej, jednak bezprzewodowe modele są lekkie poręczne i działają świetnie przy pracy na przykład kelnerów.

Więcej o doborze terminalu płatniczego przeczytasz na stronie https://mojanowoczesnafirma.pl/jaki-terminal-platniczy-wybrac-dla-biznesu/

Nie tylko terminal

Innym równie ważnym elementem naszego zakupu są urządzenia towarzyszące. Pierwszym z nich jest drukarka paragonów wbudowana w sam terminal. Takie zintegrowanie z samym terminalem jest bardzo praktyczne, gdyż unikniemy w ten sposób niepotrzebnego odchodzenia od Klienta, aby zabrać paragon. Dodatkowo możemy także zaopatrzyć się w klawiaturę PinPad, będącą drobnym urządzeniem z przyciskami i czytnikiem, dających naszemu Klientowi możliwość zapłaty w maksymalnie prosty sposób. To jednak kwestia czysto kosmetyczna: niektórzy wolą podać przy zapłacie małą klawiaturę zamiast całego terminala. Ostatnią kwestią będzie sam wyświetlacz. Zadajmy sobie pytanie, czy powinien być on czarnobiały, czy może kolorowy? A może zainwestujemy w model dotykowy? Każdy z wyborów ma swoje plusy i minusy!

Podsumowanie

Jak widać, wybór terminala dla nas, to naprawdę nie taka oczywista sprawa. Musimy wziąć pod uwagę naprawdę dużą ilość czynników, które bezpośrednio wpłyną nie tyle, ile na cenę, ale także na funkcjonalność naszego urządzenia. Jednak warto przyłożyć sporą uwagę do tej decyzji, gdyż zmieni ona to, jak nasi Klienci będą postrzegać naszą firmę!