Już jutro premiera pełnej wersji gry Medieval Dynasty od Render Cube

Damian Szymański Prezes Zarządu Render Cube SA
Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.

Niespełna 24 godziny pozostały do oficjalnego wyjścia gry Medieval Dynasty z fazy early access, w której tytuł na przestrzeni 12 miesięcy sprzedał się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy. Produkcja dostępna jest w aż 17 wersjach językowych, a liczba graczy oczekujących na zakup tytułu w postaci wishlisty przekracza 850 tys. osób. Oficjalna cena gry w podstawowej wersji wynosi USD 34,99 i EUR 29,99. Globalnym wydawcą tytułu jest austriacki Toplitz Productions.

Medieval Dynasty to największa gra łódzkiego studia. Zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. Tytuł przez pierwszy tydzień sprzedaży znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam, a zebrana dotąd ilość ocen wynosi blisko 19 tys., dając łączny rezultat na poziomie 91% pozytywnych komentarzy. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 18,7 tys. osób.

– Znajdujemy się w przeddzień udostępnienia naszego tytułu w pełnej wersji graczom z całego świata. Obserwując rozwój projektu w ciągu ostatnich 12 miesięcy jestem dumny z tego co udało nam się osiągnąć i z jak pozytywnym odbiorem spotkała się nasza gra. Jutrzejsza premiera to dla nas możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona graczy, którzy zainteresowani są rozbudowanymi i dopracowanymi tytułami, jaką w tej chwili jest produkcja Medieval Dynasty. Premiera zakończy pewien etap rozwoju studia, natomiast otworzy nam także kolejny rozdział, w którym jeszcze przez kilka lat zamierzamy rozbudowywać tytuł i dostarczać graczom dodatkowe treści. Oficjalną road mapę produkcji, która przedstawi kierunki jej rozwoju, zaprezentujemy już niedługo – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Premiera gry odbędzie się 23 września o godz. 12:00 w południe na wszystkich kluczowych platformach sprzedażowych (m.in. Steam, Epic, GOG, Microsoft Store).

17 czerwca 2021 r. gra Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R.

Łódzkie studio pracuje już nad edycją konsolową gry, a sam tytuł od początku produkcji był projektowany pod obsługę pada, co przyspieszy cały proces. Premiera planowana jest w pierwszym półroczu 2022 roku. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze Spectral Games S.A., spółką zależną Incuvo S.A., studiem, które pracuje nad wersją VR gry Green Hell.

W zeszłym roku Render Cube S.A. osiągnęła 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W tym roku spółka przeprowadziła z sukcesem dwie oferty publiczne akcji, których łączna wartość wyniosła 16,8 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A. Spółka planuje zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze w 2021 r.