Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

studio telewizyjne

Ranking najaktywniejszych marek w telewizji w 2018 r.

W 2018 roku najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21% wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych...
telewizor

TV i video – 2 różne rodzaje widowni

Internauci nadal bardzo lubią telewizję oglądaną przez telewizory, a tylko połowa z nich ogląda dłuższe video w internecie. Nie klika się pomiędzy różnymi serwisami video, tak, jak...
aparat media kamera dziennikarz

Komentarz prawnika – dziwna konferencja „Polskich Elektrowni” o akcji billboardowej

Duże kontrowersje wśród dziennikarzy wzbudziło zachowanie organizatorów konferencji prasowej nt. Akcji billboardowej o przyczynach podwyżek cen energii Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie - organizator...
telewizor

Już 260 dostawców usług internetowych w całej Polsce wspiera rozwój Telewizji Światłowodowej

Telewizja Światłowodowa, czyli dystrybuowana przez EVIO Polska usługa interaktywnej telewizji cyfrowej, trafia do abonentów dzięki bliskiej współpracy z dostawcami usług internetowych. Szybka rozbudowa oferty...
facebook

Jak Europa zyska na uregulowaniu internetowych gigantów?

W stronę nowej, europejskiej perspektywy - Yann Lechelle o unijnych dyrektywach regulujących platformy internetowe. - Nowe regulacje zaproponowane przez Komisję Europejską mają na celu zmianę...
REKLAMA STWORZONA PRZEZ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ (9)

Rynek reklamy telewizyjnej i internetowej w Polsce – raport za marzec 2023

W internecie najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal w marcu 2023. Prezentowane dane pochodzą...
Teatr Telewizji przechodzi rewolucyjne zmiany. Mają one przywrócić mu dawną świetność

Teatr Telewizji przechodzi rewolucyjne zmiany. Mają one przywrócić mu dawną świetność

Spektakle Teatru Telewizji powróciły do poniedziałkowego prime time, poszerza się repertuar, głównie o sztuki pisane specjalnie na potrzeby TVP oraz literaturę polską. Te zmiany mają przywrócić...
Media społecznościowe i aplikacje na potęgę śledzą użytkowników. Niebawem będą także potrafiły przewidzieć popełnienie przestępstwa

Media społecznościowe i aplikacje na potęgę śledzą użytkowników. Niebawem będą także potrafiły przewidzieć popełnienie...

Już niedługo media społecznościowe mogą przewidywać przestępstwa tylko na podstawie wiedzy o użytkowniku. Techniki śledzenia i profilowania stają się coraz bardziej inwazyjne. Aplikacje sprawdzają lokalizację, na...
multiscreening2017pr2cover.jpg

Multiscreening 2017 – różny content na różnych urządzeniach

W projekcie Multiscreening przyjrzeliśmy się temu, jak zmienia się popularność contentu tv/video na różnych urządzeniach. Kluczowe jest nie tylko, jaki content za pomocą jakiego urządzenia, ale i przez kogo...
Adam Białas

Nowa era walki o zainteresowanie

Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie...
Czasopisma marketingowe

Czasopisma marketingowe, z którymi staniesz się lepszym sprzedawcą i marketerem

Jesteś dopiero na początku swojej marketingowej drogi i wydaje Ci się, że dziedzina ta pełna jest gór, które trudno przeskoczyć? Nie musi tak być,...
rp_eca613215d_481496969-imm-podatek.png

Pomysł podatku od smartfonów i tabletów oburzył internautów

Internauci negatywnie ocenili propozycję rozszerzenia opłaty reprograficznej, potocznie zwanej podatkiem od piractwa, na smartfony i tablety. Większość komentarzy w social mediach miała negatywny wydźwięk. Natężenie dyskusji...
Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska i CEE

Rynek reklamy na świecie wzrośnie w 2022 o 9,2%. Większa część tortu będzie należeć...

Grupa reklamowa dentsu opublikowała Global Ad Spend Forecast. Według badania rynek reklamy na świecie odbija się mocno po regresie z 2020 roku. Średni wzrost w tym...
Paivi Tynninen, analityk w firmie F-Secure

FBI zatrzymało hakerów, którzy wyłudzili 30 milionów dolarów na fałszywych reklamach

FBI zatrzymało hakerów, którzy manipulowali ruchem sieciowym, aby generować zyski z reklam w internecie. Cyberprzestępcy wykorzystywali do tego nawet 1,7 mln urządzeń użytkowników –...
Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google. Praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy wśród najpopularniejszych haseł

Efekty pandemii widoczne w wyszukiwarce Google. Praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy wśród najpopularniejszych haseł

W ostatnich tygodniach życie codzienne i zawodowe Polaków przeniosło się do sieci. Tam również szukamy informacji, jak sobie radzić z nową rzeczywistością. Statystyki wyszukiwarki Google pokazują,...
analiza raport tablet

Raport Meetrics: W II kwartale br. Polska na końcu europejskiej stawki pod względem widoczności...

Firma Meetrics opublikowała kwartalny raport „Viewability Benchmark Report” dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Nasz kraj uplasował się w...

Obecność w mediach wydawnictw literackich wyceniana na 360 mln zł. Ponad 100 tys. publikacji...

Wydawcy książek mają dobra prasę. W mediach mówi się o nich sporo i raczej pozytywnie. Szczególnie media społecznościowe poświęcają wydawnictwom dużą uwagę i spełniają ważną rolę promocyjną....
Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies

GUS: firmy reklamują się na „chybił trafił”, zalewając internet śmieciowymi banerami

Najnowsze badanie GUS dowodzi, że polscy przedsiębiorcy sięgają po reklamy internetowe ochoczo, jednak nawet w połowie nie wykorzystują drzemiącego w nich potencjału. W efekcie,...
antena telewizyjna

Inteligentne radio pożyczy sobie nieużywaną częstotliwość

Dla nowych systemów łączności komórkowej, telewizyjnej, radiowej zaczyna brakować częstotliwości. Naukowcy zastanawiają się nad tym, jak "pożyczyć" nieużywane pasmo w momencie, kiedy nie jest...
Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy. To poważne zagrożenie dla branży reklamowej

Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy. To poważne zagrożenie dla branży reklamowej

Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach. Pod tym względem polscy internauci przodują w międzynarodowych rankingach. Reklamy blokowane są wraz z co...
90 proc. konsumentów oczekuje nagłaśniania przypadków wprowadzania klientów w błąd w reklamach. Takie przypadki psują rynek

90 proc. konsumentów oczekuje nagłaśniania przypadków wprowadzania klientów w błąd w reklamach. Takie przypadki...

Co czwarty konsument nie interesuje się nieuczciwą komunikacją marketingową do momentu, w którym nie odczuje jej skutków na własnej skórze – wynika z raportu Kantar Polska, zaprezentowanego podczas...
Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża liczy na zerowy VAT na prasę

Przez pandemię wydawcy stracili od 50 do nawet 80 proc. przychodów z reklam. Branża...

Dziennik „The Los Angeles Times” już w kwietniu informował, że stracił ponad 1/3 swoich dochodów z reklam. O załamaniu wpływów z ich sprzedaży pisał też brytyjski „The...
Infiniti_Prototype_9_037-FINAL.jpg

Jak marki odpowiadają na komentarze odwiedzających na Facebooku?

Standardowo na Facebooku aby ocenić jakość obsługi klienta liczy się procent i czas odpowiedzi na posty odwiedzających. Ten wskaźnik pokazuje, ile razy klient dostaje jakąkolwiek odpowiedź na swoje...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Nadchodzi tsunami podwyżek cen usług cyfrowych

Trwa publikacja wyników spółek za 3. kwartał. Większość spółek z indeksu S&P500 publikuje wyniki umiarkowania wyższe od prognoz. Jednocześnie firmy starają się poprawić swoje...
124955240_bienko_prognozy.png

Branża modowa wyda przed świętami rekordową kwotę na reklamę. Najwcześniej rusza promocja w internecie

W ostatnich trzech miesiącach roku branża modowa wydaje zwykle na promocję ponad połowę rocznych budżetów reklamowych – wynika z obserwacji domu mediowego Codemedia. W tym...
facebook

Jak bezpiecznie dzielić się zdjęciami dzieci w social media?

Wraz z modą na portale społecznościowe popularne stało się umieszczanie na nich zdjęć dzieci. Dumni rodzice często jednak prezentują swoje pociechy nie myśląc o...

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media...
Marcin Roszkowski, prezes zarządu Instytutu Jagiellońskiego

Instytut Jagielloński: TVP oszczędza, przez co kilka milionów Polaków straci dostęp do jej kanałów

Telewizja Polska tylko do końca roku będzie płacić za wynajem miejsca na satelicie Astra. TVP swoją decyzję, która może utrudnić dostęp do kanałów telewizji...
KRRiT pracuje nad nowym projektem badania rynku mediów. Dane mają obejmować także oglądalność mediów w internecie

KRRiT pracuje nad nowym projektem badania rynku mediów. Dane mają obejmować także oglądalność mediów...

To ma być przełom w badaniu rynku mediów w Polsce. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozpoczyna projekt nowego badania telemetrycznego – zbudowanie pomiaru odbiorców treści wideo i audio...
Jak wybrać agencję social media

Obserwuj, daj lajka, dodaj do koszyka – jak działa social selling po polsku?

Serwisy społecznościowe w ciągu ostatniej dekady wyrosły na potężne narzędzie wspierające sprzedaż. Jego skuteczność opiera się na bezpośredniej interakcji. Kto powinien tego spróbować? Jak...
739352566_skowronski_tv_publiczna.png

K. Skowroński: Media publiczne potrzebują skoku jakościowego.Potrzebne są większe wpływy z abonamentu

Jeśli media publiczne nie wykonają skoku jakościowego, zginą – przekonuje Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Jego zdaniem ten skok jest możliwy tylko...
Trzy czwarte dzieci w wieku 3–9 lat co najmniej przez godzinę dziennie używa komputera. Większość gra i ogląda bajki

Trzy czwarte dzieci w wieku 3–9 lat co najmniej przez godzinę dziennie używa komputera....

72 proc. dzieci w wieku 3–9 lat przez co najmniej godzinę dziennie używa w domu komputera. Zdecydowana większość z nich ogląda bajki i gra w gry internetowe lub komputerowe. Tylko...
Zapotrzebowanie na rzetelne i opiniotwórcze treści będzie rosło. Zalew fake newsów zwiększy rolę tradycyjnych mediów

Zapotrzebowanie na rzetelne i opiniotwórcze treści będzie rosło. Zalew fake newsów zwiększy rolę tradycyjnych...

Zjawisko fake newsów, napędzane przez upowszechnianie się mediów społecznościowych, to coraz większy problem, którego efektem jest spadek zaufania społecznego – nie tylko do mediów, lecz także...
752564717_imm_czytanie_ksiazki.png

Internauci czytają coraz więcej książek. W tym roku liczba deklaracji czytelnictwa dwukrotnie wyższa niż...

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej...
haker

Memy – niebezpieczne narzędzie propagandy

Eksperci ds. bezpieczeństwa cybernetycznego z Check Point ostrzegają przed zwodniczymi memami, które mają wpłynąć na opinię publiczną. Wojna memowa toczy się obecnie na szeroką...
81711

Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku. Drażnią też nietrafione żarty

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, stają się ważnym kanałem komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Nie zawsze jednak prowadzona jest ona w sposób umiejętny. Odbiorców najbardziej drażni...
Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce

Do 2022 roku liczba internautów na świecie osiągnie 4,8 miliarda

Na Internet składają się tysiące sieci prywatnych i publicznych na całym świecie. Od 1984 roku wysłano za jego pomocą ponad 4,7 zettabajtów danych. Dla...
Pandemia mocno ograniczyła frekwencję w kinach. Możliwe duże zmiany w dystrybucji filmów

Pandemia mocno ograniczyła frekwencję w kinach. Możliwe duże zmiany w dystrybucji filmów

Branżę filmową czekają zmiany w sposobie dystrybucji produkcji filmowych. W wyniku ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa maleje zainteresowanie widzów oglądaniem filmów w kinie na rzecz innych form...
Multiscreen

Multiscreening 2017 – popularność różnych rodzajów video

Użytkownicy internetu coraz częściej oglądają telewizję śniadaniową, a coraz rzadziej – programy dokumentalne i wiadomości: telewizję śniadaniową w internecie oglądało w 2016 roku 3% internautów, a w 2017 – 24%. Wiadomości...
Coraz więcej osób ma problem z oceną wiarygodności informacji w sieci. Światowi giganci technologiczni zapowiadają walkę z fake newsami

Coraz więcej osób ma problem z oceną wiarygodności informacji w sieci. Światowi giganci technologiczni...

Fałszywe informacje coraz częściej wygrywają z prawdziwymi wiadomościami. Młodzi ludzie przyznają, że często nie potrafią odróżnić prawdy od fake newsa. Walkę z wprowadzającymi w błąd publikacjami zapowiedziały największe...