Multiscreening 2017 – różny content na różnych urządzeniach

0

W projekcie Multiscreening przyjrzeliśmy się temu, jak zmienia się popularność contentu tv/video na różnych urządzeniach. Kluczowe jest nie tylko, jaki content za pomocą jakiego urządzenia, ale i przez kogo jest oglądany (coraz bardziej rysuje się podział na 3 różne kategorie wiekowe wśród polskich internautów oglądających tv/video.

Najbardziej zwraca uwagę, że w porównaniu do zeszłego roku zdecydowanie rośnie liczba osób oglądających tv/video na smartphonie (zmiana o 33pp.) i tablecie (zmiana o 23.p.p.). Wzrosty oglądania video na smartphonie biorą się z coraz większej liczby kobiet do 24 roku życia oglądającej programy na tych urządzeniach. W kontekście oglądania video na tabletach przybywa mężczyzn w wieku 25-34 lata; na tablecie core’owi użytkownicy oglądają prawie to samo, co na telewizorze.

m2017pr2w1

Preferencje programowe:

  • ogólnie najczęściej ogląda się filmy – przede wszystkim na telewizorach i komputerach
  • na smartphone ogląda się najczęściej wiadomości i kabarety
  • chętnie oglądane na wszystkich możliwych urządzeniach są programy kulinarne; ta kategoria zresztą rośnie w porównaniu z poprzednim rokiem

W przypadku contentu telewizyjnego:

  • video oglądane przez smartphone wyróżniają programy muzyczne i kabarety.
  • na telewizorze istotnie częściej ogląda się programy edukacyjne i dokumentalne.
  • na tablecie ogląda się to samo, co na telewizji.

m2017pr2w2

W przypadku internetowego contentu video największą popularnością cieszą się: muzyka&teledyski, relacje sportowe, relacje znajomych i treści influencerów/vlogerów.

Wyniki pochodzą z projektu Multiscreening 2017, zrealizowanego na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów we wrześniu 2017. W pełnej wersji raportu szczegółowo przyglądamy się, jakie preferencje programowe rozkładają się wśród widzów różnych stacji telewizyjnych, wydawców, nadawców i producentów.

Zapraszamy do pobrania wybranych slajdów ze szczegółowymi danymi dla preferencji programowej na różnych urządzeniach.

Albert Hupa IRCenter.com.

Czytaj również:  Cyfryzacja w edukacji a kwestia e-learningu