Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Forcam Force

Forcam ekspertem Forum Moto Solutions

W dniach 18-19 listopada br. odbędzie się w Krakowie szósta już edycja Forum MotoSolutions – Best Practices w przemyśle motoryzacyjnym. W trakcie spotkania firma...

Millennium Leasing sfinansuje w tym roku maszyny, pojazdy i urządzenia warte ponad 2,5 mld...

Mimo niskich stóp procentowych i dużej konkurencji na rynku przedsiębiorstw leasingowych Millennium Leasing liczy na powtórzenie lub poprawienie ubiegłorocznego rekordowego wyniku. Wówczas firma sfinansowała transakcje...

W styczniu ma ruszyć akcja serwisowa w Volkswagenie. Działania naprawcze mogą nie wyeliminować roszczeń...

System manipulujący poziomem emisji spalin może się znajdować nawet w 170 tys. samochodów koncernu Volkswagen w Polsce. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające, będzie też...

Branża leasingowa rośnie dynamicznie. Po trzech kwartałach wartość nowych umów była o 15,7 proc....

Zainteresowanie leasingiem wśród krajowych firm jest coraz większe – korzysta z niego ok. 40 proc. małych i średnich firm. Wartość nowych umów po trzech kwartałach br....
Toyota Highway Teammate – technologia automatycznego prowadzenia pojazdów – testy Lexusa GS

Toyota zainwestuje miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją

Toyota przeznaczy w ciągu 5 lat miliard dolarów na uruchomienie firmy Toyota Research Institute (TRI), zajmującej się prowadzeniem badań nad sztuczną inteligencją oraz robotyką....
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Rekordowe wyniki finansowe Toyota Motor Corporation

Toyota Motor Corporation umocniła swoją pozycję lidera rynku motoryzacyjnego, osiągając bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku fiskalnego. Toyota Motor Corporation ogłosiła wyniki...
lexus Radwanskiej

Nowy Lexus GS dla Agnieszki Radwańskiej

Zwyciężczyni turnieju WTA Finals, Agnieszka Radwańska dostała kluczyki do nowego Lexusa GS 450h. Najlepsza w historii polska tenisistka spotkała się z dziennikarzami w siedzibie...
toyota_prius_28_sept2015

Toyota Prius – hybryda na lata

Właściciele Priusów jeżdżą swoimi samochodami dłużej niż właściciele niemal wszystkich innych modeli. Toyota Prius zajęła drugie miejsce w rankingu modeli posiadanych przez 10 lat...
Marek Malachowski – Prezes PZWLP 1

Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie w najwyższym od ponad 3 lat tempie

Branża wynajmu długoterminowego samochodów (CFM) odnotowała po trzecim kwartale 2015r. najlepsze wyniki od ponad 3 lat. Zgodnie z danymi podanymi przez Polski Związek Wynajmu...
klasyczny samochód,

Który gadżet w aucie jest najważniejszy?

Z badania przeprowadzonego wśród polskich kierowców flotowych przez LeasePlan wynika, że najpotrzebniejszym i najchętniej widzianym gadżetem na pokładzie samochodu jest… radio. Kierowcy nie potrafią...
toyota mirari

Wodór zalewa Europę. Pierwszy klient odebrał Toyotę Mirai w Danii

Ruszyła sprzedaż Toyoty Mirai w Danii. Pierwszy samochód został już odebrany przez swojego nowego właściciela, Jacoba Krogsgaarda, CEO firmy H2 Logic, która zajmuje się...
ubezpieczenia

Polskie OC najtańsze w Europie?

Większość kierowców zapytanych o składkę ubezpieczenia OC lub AC zapewne odpowiedziałaby, że ta kwota jest wysoka. Informacje statystyczne wskazują jednak, że pod względem kosztu...
Używanie telefonu w czasie prowadzenia samochodu

Jak wygląda kondycja rynku leasingu samochodów w Polsce, jakie są perspektywy na najbliższe miesiące,...

Wyniki rynku leasingu samochodów osobowych napawają optymizmem. Sprzedaż samochodów osobowych w Europie stale rośnie – wrzesień był 25 miesiącem z rzędu, w którym rosła...
Toyota Highway Teammate – technologia automatycznego prowadzenia pojazdów – testy Lexusa GS

Toyota ponownie zwycięzcą w rankingu niezawodności Consumer Reports

Consumer Reports, wpływowa amerykańska organizacja konsumencka, opublikowała raport „Most and Least Reliable Cars”. Toyota ponownie jest niekwestionowanym liderem tego zestawienia, umieszczając łącznie 19 aut...
Toyota Mirai

Toyota Mirai – nowa ikona popkultury

Tak to się robi w Ameryce. Toyota zrobiła najmocniejszą premierę nowego modelu, godną samochodu przyszłości. Toyota ściągnęła z 1985 roku samego Martiego McFly. Podróżnik...
Vauxhall Insignia Hatchback

Polacy rejestrują coraz więcej „anglików”

Od przeszło dwóch miesięcy można w Polsce zarejestrować tzw. anglika. Z dniem 15 sierpnia br. weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju, które...
toyota

Przyszłość motoryzacji wg Toyoty

Toyota wprowadza na najbliższe 35 lat ambitny sześciopunktowy plan popularyzacji energetyki i motoryzacji opartej na wodorowych ogniwach paliwowych oraz maksymalnego ograniczania wpływu swojej działalności...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Hybrydy stanowią już 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie; wzrost o 3...

Sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty i Lexusa sięgnęła 152 tys. egzemplarzy w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. i stanowi obecnie niemal ¼ całkowitej sprzedaży w...
Toyota Highway Teammate – technologia automatycznego prowadzenia pojazdów – testy Lexusa GS

Toyota Highway Teammate – Inteligencja interakcji

Toyota przedstawiła wyniki drogowych prób samochodu testowego Highway Teammate – zmodyfikowanego Lexusa GS – będącego demonstratorem technologii automatycznego prowadzenia pojazdów, które mają trafić na...
skradzione auto

Skradzione auto można namierzyć

Auto było i go nie ma? Nie pomagają alarmy i zabezpieczenia złodzieje jak chcą potrafią ukraść każde auto. Na rynku poza tradycyjnymi alarmami pojawiają...
samochody elektryczne

Jaka będzie przyszłość samochodów elektrycznych w Polsce

Popularność samochodów elektrycznych w najbliższych latach będzie szybko rosnąć. Zdaniem specjalistów auta elektryczne przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia w miastach oraz znacząco obniżą koszty...

Duże nadzieje związane z uruchomieniem produkcji nowej Astry w Gliwicach. Opel liczy na znaczący...

Opel spodziewa się, że produkowana w Polsce Astra piątej generacji pozwoli znacząco zwiększyć udział koncernu w polskim rynku. Rozpoczęcie montażu zaawansowanego technologicznie modelu jest ważne także...

30 tys. zamówień jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży. W Gliwicach ruszyła regularna produkcja nowego Opla...

Nowy Opel Astra trafi do sprzedaży w listopadzie, a już cieszy się dużym zainteresowaniem. Opel otrzymał ponad 30 tys. zamówień na nowy model. Koncern właśnie...
Toyota i Park24

Toyota i Park24 rozbudowują testowy system zintegrowanego transportu miejskiego w Tokio

Do użytkowanych obecnie pięciu i-ROAD-ów dołączy 25 elektrycznych mikrosamochodów COMS, czterokołowych pojazdów produkowanych przez Toyota Auto Body. Pozwoli to użytkownikom dobrać środek transportu do...

Zetor umacnia swą obecność na polskim rynku. Czeski producent ciągników buduje nową siedzibę w...

Czeski Zetor buduje w Kaliszu nową siedzibę swojej polskiej spółki i w przyszłym roku zamierza ją ukończyć. Producent ciągników jest zadowolony z 14-proc. udziału w polskim rynku, bo...
BMW, Toyota i Daimler najbardziej ekologicznymi producentami samochodów wg Newsweeka

Leasing samochodów osobowych w mikroprzedsiębiorstwach

Leasing jest najpopularniejszą w Polsce formą finansowania zakupu samochodów do firm. Z roku na rok rośnie zainteresowanie tą formą finansowania również wśród firm z...

Samochody używane coraz częściej kupowane w kredycie lub leasingu. Zwiększa się zainteresowanie młodszymi autami

Klienci kupujący za gotówkę wciąż są większością na rynku samochodów używanych. Polacy poszukują jednak coraz nowszych aut, a więc i droższych, stąd rosnąca popularność takich...
40 lat tyskiej fabryki Fiata

Jubileusz 40 lat tyskiego zakładu produkcji samochodów

Dokładnie 18 września 1975 roku z nowo zainstalowanych linii produkcyjnych tyskiego zakładu FCA Poland /wówczas noszącego nazwę Zakładu nr 2 FSM/ zjechały pierwsze samochody,...
luksusowe samochody

W wakacje rekordowa sprzedaż samochodów osobowych w Polsce i Europie

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wynika, że salony samochodowe w Unii Europejskiej miały pracowite wakacje. Sprzedaż nowych samochodów osobowych wzrosła zarówno w...
Usługi mobilne Mercedes me dla właścicieli używanych Mercedesów

Nowa aplikacja Mercedes me i usługi mobilne dla używanych Mercedesów

Mercedes me zapewnia klientom dostęp do osobistego, ekskluzywnego świata Mercedes-Benz. Pod tą nazwą kryje się pakiet usług mobilnych, a wśród nich - wprowadzony przed...

Coraz więcej hybryd w ofercie polskich wypożyczalni aut. Rusza wspólny projekt Toyoty i sieci...

40 hybrydowych modeli Toyoty Auris trafi do oferty polskich wypożyczalni Avis. Do tej pory wypożyczalnie w Polsce miały pojedyncze auta z hybrydowym napędem, a sieć Avis...

Nowa Astra w sprzedaży już na początku listopada. W wyposażeniu dostępne innowacyjne systemy wsparcia...

Osobisty opiekun kierowcy OnStar, który automatycznie wezwie pomoc w razie wypadku, stała łączność z internetem i system multimedialny – to nowinki technologiczne, które mają zachęcić klientów do zakupu...

Rośnie znaczenie aluminium w branży motoryzacyjnej. Rozwój rynku aut sprzyja krajowym producentom surowca

Rozwój rynku motoryzacyjnego oznacza dobre perspektywy dla producentów stopów aluminiowych. Wśród producentów aut rośnie zapotrzebowanie na ten surowiec, dzięki czemu waga pojazdów spada i poprawiają się...

Wiele wypadków w Polsce spowodowanych jest złym stanem technicznym aut. Statystyki zaniżają te dane

Według danych policji w 2014 roku jedynie kilkadziesiąt wypadków z ponad 34 tysięcy spowodowanych było niesprawnością techniczną samochodów. Eksperci nie mają jednak wątpliwości, że polskie statystyki zaniżają...
Toyota Motor Corporation, Toyota Turbine and Systems Inc., Toshiba Corporation oraz Iwatani Corporation

W Japonii powstanie niskoemisyjny system produkcji i dystrybucji wodoru

Współpraca sektora publicznego i prywatnego w Japonii umożliwi stworzenie pilotażowego programu produkcji i dystrybucji wodoru, opartego na energetyce wiatrowej. Wodór będzie dostarczany do lokalnego...

Mikrosamochody stają się w Polsce coraz bardziej popularne. To wciąż produkt niszowy, ale sprzedaż...

Rynek mikrosamochodów prężnie się rozwija. Firma Aixam, lider rynku, co roku sprzedaje kilkadziesiąt takich pojazdów, a dynamika wzrostu utrzymuje się na poziomie 100 proc....

Dobre perspektywy dla polskiego rynku ciężarówek. Producenci widzą uspokojenie po zamieszaniu w Niemczech

Dynamicznie rośnie rynek autobusów, napędzany przez zamówienia z miast. Producenci walczą nowinkami technologicznymi o segment ciężarówek, który jest mocno uzależniony od sytuacji międzynarodowej. Podstawą rynku wciąż jednak...

Toyota walczy o klientów firmowych. Liczy na co najmniej 30-proc. wzrost sprzedaży w tym...

Sprzedaż samochodów do firm w ostatnich miesiącach rośnie w tempie 20-proc. Zwiększa się także ich udział w rynku – w miesiącach wakacyjnych do 68 proc. Koncerny samochodowe spodziewają...

Pod koniec września Opel uruchomi w Gliwicach masową produkcję nowej Astry V. W salonach...

W fabryce Opla w Gliwicach 29 września pełną parą ruszy produkcja modelu Astry najnowszej generacji. Koncern liczy, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom tego samochodu, który m.in....

Do 2020 roku wszystkie zakłady koncernu MAN zredukują emisję dwutlenku węgla o 25 proc.

MAN planuje przeznaczyć 40 mln euro na inwestycje w Polsce, w tym na działania proekologiczne. W lipcu w świętokrzyskiej fabryce uruchomiono nowe bloki energetyczne. Pozwoli to na zredukowanie emisji...