Na co zwrócić uwagę, wybierając wykonawcę strony WWW

0

Czynna 24 godziny na dobę, bez urlopu i przerw na lunch, potrafiąca rozwiać każdą wątpliwość, a przy tym atrakcyjna wizualnie – lista wymagań co do profesjonalnej strony WWW jest dość długa. Pamiętając, że jest to jedna ze najskuteczniejszych form promocji
i najlepszy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami, warto wiedzieć, czym kierować się przy wyborze specjalistów, którzy będą ją dla nas przygotowywać.

O tym, jak powinna wyglądać współpraca na linii klient – agencja podczas tworzenia strony internetowej opowiada Błażej Piotrowski, szef agencji interaktywnej Jeden.pl

Informatyk dobrze ukryty

Według powszechnienie znanej zasady, jeśli nie ma Cię w Internecie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ogóle nie istniejesz. Jednak w czasach, gdzie rytm niemal każdego dnia wyznaczają działania online, samo „bycie” w sieci to zdecydowanie za mało. Jak dobrze wiemy, konkurencja nigdy nie śpi, a twoja wirtualna wizytówka, czyli profesjonalnie przygotowana strona internetowa, powinna, tak jak biznes, który prowadzisz, nieustannie się rozwijać.

Zadanie to, pozornie proste, bo wymagające „jedynie” przygotowania dobrego planu
i konsekwentnej realizacji, staje się niemal niemożliwe do wykonania, gdy informatyk, odpowiedzialny za obsługę strony przepadł i słuch po nim dawno zaginął.

Brak kontaktu telefonicznego bądź e-mailowego oznacza brak możliwości zmian, co prowadzi do braku zauważalnego (przynajmniej online) rozwoju firmy i otwiera potencjalnej konkurencji możliwość przejęcia Twoich klientów.

Zlecenie przygotowania strony internetowej jest po pierwsze kluczowe dla wizerunku firmy,
a po drugie wiąże się z kosztami. Dlatego, wybierając agencję, która będzie odpowiedzialna za stronę WWW warto już od samego początku zwrócić uwagę na jakość kontaktu.

Customer relationship management

Jedna z definicji CRM, czyli zarządzania relacjami z klientem, mówi, że jest to zestaw narzędzi i wypracowanych zasad w zarządzaniu kontaktem z klientami, ze szczególnym uwzględnieniem wykształconych kulturowo wzorców zachowań. Budowanie odpowiednich relacji, już od początku owocuje zadowoleniem obu stron – agencja, poznając potrzeby klienta, jest w stanie zaoferować mu najlepsze rozwiązania i narzędzia marketingowe, a dzięki temu rozpocząć stałą współpracę.

Czytaj również:  Konferencja WORKFLOW TRENDS odbędzie się 26.09.2018 w Warszawie

Czy na etapie wybierania wykonawcy strony internetowej podczas pierwszego kontaktu można określić jakość obsługi klienta? Zdecydowanie tak. Pierwszy kontakt z potencjalnym wykonawcą strony może dużo powiedzieć o tym, jak będzie wyglądać przyszła współpraca. Należy już na samym początku zwrócić uwagę na czas, w jakim została udzielona odpowiedź na pierwsze zapytanie – kontakt powinien nastąpić w przeciągu kolejnego dnia roboczego.

Czego należy się spodziewać? Po pierwsze ze strony agencji powinny paść konkretne odpowiedzi na zapytania, a po drugie… kolejne pytania. Jakich pytań się spodziewać? Na pewno takich, które pozwolą potencjalnemu wykonawcy strony dobrać odpowiednie narzędzia, na przykład:

  1. Jaki jest główny cel strony – wizerunkowy, budujący pozycję eksperta, sprzedażowy, informacyjny?
  2. Czego oczekujesz od swoich klientów? – inny mechanizm powinien być zastosowany
    w przypadku, gdy chcesz, by Twoi klienci zdecydowali się na zakup konkretnego produktu, inny, gdy chcesz, by zdobyli nowe informacje o Twojej działalności.