Nowe warszawskie biuro Deloitte

Biuro Deloitte w budynku Q22

Ponad 11 tys. metrów kwadratowych powierzchni, 10 pięter, nowatorski sposób aranżacji powierzchni do pracy, a także zaangażowanie pracowników we współprojektowaniu biura w jednym z najnowocześniejszych biurowców w Polsce, a także cały szereg udogodnień pozwalających na efektywną pracę w nowoczesnej przestrzeni – to cechy nowego biura firmy doradczej Deloitte, która wprowadziła się właśnie do nowo otwartego, 42 kondygnacyjnego warszawskiego biurowca Q22.

– Zmiana siedziby to dla nas nie tylko zmiana adresu. W centrum uwagi stawiamy potrzeby pracujących u nas osób, dlatego liczymy, że zmiana filozofii funkcjonowania biura, na którą się zdecydowaliśmy, wzmocni komunikację pomiędzy nimi, w tym również tę międzypokoleniową. Dodatkowo pozwoli na efektywniejsze dzielenie się wiedzą. Nowa aranżacja powoduje, że częściej się widujemy i rozmawiamy ze sobą, a to już wzmacnia proces wymiany wiedzy i doświadczeń – mówi Marek Metrycki, prezes Deloitte w Polsce. – Zmiana w funkcjonowaniu biura jest również dostrzegana przez naszych klientów. Do spotkań z nimi przeznaczyliśmy przestrzeń z fantastycznym widokiem na panoramę Warszawy – dodaje.

Firma Deloitte wybrała Q22 ze względu na prestiż budynku i jego dogodną lokalizację w centrum Warszawy, w pobliżu metra, Dworca Centralnego, jak również kluczowych linii komunikacyjnych, co jest istotne dla pracowników i klientów. Ważny był również wysoki standard wykończenia i możliwość zaaranżowania biura wedle własnych potrzeb. – Chcieliśmy stworzyć biuro na miarę XXI wieku, które podąża za zmianami technologicznymi i kulturowymi oraz gdzie nasza firma będzie mogła się dalej dynamicznie rozwijać. Jednocześnie chcieliśmy, aby aranżacja nowego biura zapewniła nam maksymalną efektywność i komfort bez względu na sposób wykonywania pracy – uzupełnia Tomasz Kacprzak, Dyrektor Finansowy Deloitte.  

Deloitte zajmie w Q22 łącznie 11 000 metrów kwadratowych powierzchni na 10 piętrach. Z początkiem grudnia 2016 roku zajmie kolejne trzy piętra o powierzchni prawie 3000 metrów kwadratowych. Wiąże się to ze stałym rozwojem firmy, włączeniem nowych linii serwisowych do oferty firmy i zwiększonym zatrudnieniem. Łącznie polski oddział firmy zajmie w Q22 prawie 14 000 m2.

Biuro współprojektują pracownicy

– Chcieliśmy, aby nasze biuro odpowiadało na potrzeby pracowników. Do pracy w grupach dyskusyjnych i opiniujących pomysły na planowanie przestrzeni w nowym biurze zaprosiliśmy pracowników z różnych działów i z różnym doświadczeniem. Dodatkowo wszystkich zaprosiliśmy do współprojektowania biura i dzielenia się własnymi pomysłami na specjalnie w tym celu stworzonej wirtualnej platformie pomysłów – wskazuje Krzysztof Kwiecień, Dyrektor HR w Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. To tam pracownicy mogli zgłaszać swoje pomysły, między innymi na wystrój przestrzeni, salek spotkań, kuchni czy kafeterii. Przez 3 miesiące działania platformy zebrano 95 pomysłów, a z narzędzia skorzystało 337 osób. Na 95 pomysłów oddano 1500 głosów. Najlepsze pomysły zostały nagrodzone, a te z największym potencjałem wdrożone w nowym biurze.

Zorganizowane zostały również specjalne warsztaty z udziałem pracowników, na których każdy mógł wziąć udział w dyskusji na temat udogodnień dla rowerzystów i motocyklistów planowanych w budynku. Grupa chętnych testowała także różne rodzaje wyposażenia, między innymi krzesła. W dotychczasowym biurze zorganizowano także „przestrzeń pokazową” – czyli próbkę aranżacji jaka powstanie w nowej siedzibie, tak, aby każdy mógł przetestować projektowane rozwiązania.

Przestrzeń dostosowana do zadań, nie siedzenia za biurkiem

Aby wyjść naprzeciw potrzebom pracowników i klientów, powierzchnia zajmowana przez Deloitte została w dużej części zaaranżowana zgodnie z zasadami Activity Based Workplace. Biuro podzielone zostało na specjalne, różniące się od siebie strefy, przeznaczone do nieformalnych spotkań, pracy zespołowej, pracy kreatywnej, pracy projektowej oraz odpoczynku.

Większa część powierzchni zajmowanej przez Deloitte jest przestrzenią otwartą (tzw. open space), a zdecydowana większość biurek nie jest przypisana do konkretnych osób (z wyjątkiem dyrektorów oraz działów wewnętrznych). Wszystkie pokoje partnerów podczas ich nieobecności będą dostępne do dyspozycji pozostałych pracowników, jako pokoje spotkań. W nowym biurze znalazły się również niewielkie pomieszczenia do realizacji zadań wymagających skupienia i koncentracji. W budynku pojawiły się elementy wygłuszające i tłumiące hałas, a do dyspozycji są również niewielkie pokoje przeznaczone do rozmów telefonicznych. W procesie projektowania powierzchni biurowej zaplanowano też rozmieszczenie dużej liczby ekranów. Pozwalają one na ograniczenie drukowania dokumentów w formie papierowej. Nowy system sprzyja więc również ochronie środowiska.

– Osiemdziesiąt procent naszych pracowników stanowią osoby, które nie ukończyły jeszcze 35 roku życia, czyli tzw. Milenialsi, Nie mieliśmy wątpliwości, że powinniśmy dostosować naszą nową siedzibę do stylu życia oraz oczekiwań naszych pracowników, wynikających chociażby z chęci zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Sztywne i niezmienne reguły funkcjonowania nie sprzyjają kreatywnej, a przede wszystkim efektywnej pracy  – wyjaśnia Krzysztof Kwiecień.

Biuro to nie tylko miejsce do pracy

Do dyspozycji pracowników, klientów i gości Deloitte oddano kafeterię, w której także znajdują się miejsca do pracy. W kafeterii, na 20 piętrze w biurze Deloitte działać będzie popularna sieciowa kawiarnia Green Caffè Nero. Pracownicy będą tam mogli nieodpłatnie zamówić wszystkie gorące i zimne napoje, w tym napoje gazowane. Kawę przygotowywać będą profesjonalni bariści, a obsługa będzie na takim samym poziomie jak w każdej kawiarni tej sieci. Kawiarnia zaoferuje również zimne przekąski, kanapki, sałatki, kisze oraz słodkie przekąski. Pracownicy otrzymają zniżkę na ich zakup. Operator kawiarni odpowiedzialny będzie również za sprzedaż wózkową kanapek oraz zestawów obiadowych na wszystkich 10 piętrach biura Deloitte.

Oprócz tego na 14-tym piętrze budynku mieści się nieodpłatny Fitness Club dla pracowników wszystkich najemców Q22 oraz duże centrum konferencyjne. Z inicjatywy Deloitte znalazł się tam również pokój opieki nad dziećmi, którymi zajmują się wykwalifikowane opiekunki. Na parterze budynku znajdzie się restauracja, kawiarnie, pralnia oraz biuro podróży. Na podziemnym parkingu znalazło się 118 miejsc parkingowych dla rowerzystów, mają oni także do dyspozycji szatnię z prysznicami oraz specjalny warsztat, gdzie można dokonać drobnych napraw roweru. Łazienki na poszczególnych piętrach także wyposażone są w prysznice.

W niedalekiej przyszłości Deloitte udostępni pracownikom także specjalną aplikację na smartfony, w której znajdą nie tylko interaktywną mapę biura, ale także informacje o udogodnieniach w całym budynku, a także w jego najbliższym otoczeniu.

– Cieszymy się, że możemy powitać w Q22 firmę Deloitte, znaną ze swojej innowacyjności oraz tego, że jej biura są dla pracowników miejscem, w którym mogą rozwijać kreatywność oraz zwiększać efektywność. To typ partnera, z którym lubimy pracować najbardziej, ponieważ wyznajemy te same wartości. Jesteśmy dumni, że mogliśmy stworzyć dla Deloitte’a biuro przyszłości – mówi Nicklas Lindberg, CEO Echo Investment.

Q22 otrzymał certyfikat ekologiczny BREEAM Interim Excellent, z najwyższym w tej kategorii wynikiem w Polsce (79,1 proc.). Projekt budynku powstał w renomowanej pracowni architektonicznej Kuryłowicz & Associates. Właścicielem budynku jest firma Echo Investment.