Opinie eksperta z Salonów Agata – czy sposób kupowania mebli online na dobre zaistniał w Polsce?

czy sporób kupowania mebli online na dobre zaistniał w Polsce

W ostatnich latach zainteresowanie obszarem e-commerce stale wzrasta – potwierdzają to prognozy ekspertów PwC, które szacują, że wartość rynku e-commerce w Polsce w 2026 r. wyniesie 162 mld zł. Już dziś 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online – dotyczy to również mebli.

Sukcesu branży e-commerce należy dopatrywać się w światowej pandemii

Pandemia na dobre zmieniła nawyki zakupowe Polaków, dynamizując rozwój branży e-commerce, również w sektorze meblarskim. Według raportu E-commerce B2B – biznes w sieci.

Perspektywa dla branży meblarskiej zrealizowanego przez Santander Bank Polska pod patronatem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, od początku pandemii zaobserwowano niemal dwukrotny wzrost obrotów detalicznych w kanale e-commerce, a jedną z najszybciej rosnących kategorii było wyposażenie wnętrz, w tym meble (zwłaszcza niezbędne do pracy i nauki w trybie zdalnym).

Właściwe kroki zarządów firm meblarskich w czasach, gdy klienci zamknięci w domach chętniej poświęcali się upiększaniu swoich mieszkań, pozwoliły relatywnie szybko uporać się ze skutkami ogólnopolskiego lockdownu. Efekt? Producenci mebli już w październiku 2021 wyrównali poziom produkcji sprzedanej

w 2020 roku, a po 11 miesiącach zanotowali blisko 20% wzrost w skali rocznej.

Jak salony mebli i artykułów wyposażenia wnętrz wspierają rodaków w zakupach?

W najtrudniejszym okresie powstało wiele inicjatyw, które wspierały klienta w zakupach, np. możliwość wynajmu samochodu dostawczego Traficar, aby osobiście odebrać wielkogabarytowe meble. Pozytywne opinie zbiera również pomysł Salonów Agata – pionierska megaskrytka, która umożliwia odbiór produktów zamówionych online, również tych wielkogabarytowych jak narożniki czy materace.

Jesteśmy świadkami zmiany nawyków zakupowych Polaków, którzy coraz chętniej kupują online. Naszym zadaniem jest ich wspierać i ułatwiać im ich decyzje zakupowe. Z całą pewnością inwestycja w Megaskrytki pomoże nam lepiej sprostać wymaganiom naszych Klientów, którzy odtąd sami mogą dokonać wyboru, kiedy i jak chcą odebrać zamówione produkty – mówi ekspert Salonów Agata.

Branża meblarska – perspektywy na przyszłość

Według ekspertów technologicznych rynek e-commerce w sektorze meblarstwa będzie dynamicznie zyskiwał na znaczeniu, jednak tradycyjna sprzedaż stacjonarna wciąż będzie cieszyła się dużym powodzeniem. W świecie mebli sprzedaż internetowa jest jednak o wiele trudniejsza, ponieważ są to nieraz produkty, które trzeba zobaczyć, dotknąć, wypróbować (zwłaszcza jeśli chodzi o meble tapicerowane, materace itp.). Branża ta stoi wobec tego przed ogromnym wyzwaniem: kluczowe jest zadbanie o dokładne opisy marketingowe produktów, zdjęcia czy filmy, a także wszelkie innowacyjne metody, które ułatwią klientowi podjęcie decyzji zakupowej. Nie mniejszą uwagę powinno się poświęcić obsłudze klienta – tak, by w sklepie online czuł się równie bezpiecznie i komfortowo jak podczas zakupów stacjonarnych.

Biorąc pod uwagę przyzwyczajenia rodaków, możemy śmiało stwierdzić, że sposób kupowania mebli online na dobre zaistniał w Polsce. Współczesne trendy sprzedaży w branży meblarskiej mają ponadto związek ze zmianą pokoleniową zarówno wśród klientów, jak i w działach zakupów czy na stanowiskach kierowniczych – w efekcie adaptacja e-commerce przebiega sprawniej i jest chętniej przyjmowana. Również klientela starszego pokolenia coraz śmielej podchodzi do nowinek technicznych, dlatego można się spodziewać, że i oni wkrótce przekonają się do nowoczesnych rozwiązań w tej branży.