Polacy poświęcają 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo

0

Statystyczny Polak poświęca średnio 4 godziny dziennie na oglądanie treści wideo. Aż 62% korzysta przy tym z urządzeń mobilnych. Jednocześnie, 43% jest zdania, że istnieje zbyt wiele kanałów telewizyjnych, dlatego 3 na 4 respondentów chciałaby posiadać taki pakiet, w którym znajdą się kanały i program wybrane przez nich samodzielnie – wynika z raportu PwCWideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”.

Jeszcze kilka lat temu treści wideo kojarzyły się przede wszystkim ze stacjami telewizyjnymi i studiami filmowymi. Obecnie, głównie w wyniku cyfrowej transformacji, rynek ten jest znacznie szerszy. Obok tradycyjnych graczy znaczącą rolę odgrywają dziś podmioty niekojarzone dotychczas z branżą mediów i rozrywki, a odbiorcy poszukują filmów na niemal wszystkie tematy, bez względu na to czy interesują ich treści newsowe, sportowe czy poradnikowe.

O tym, jak bardzo transformacja cyfrowa wpływa na rynek mediów i rozrywki świadczy chociażby fakt, że na świecie już w 2016 roku wydatki na reklamę internetową zrównały się z wydatkami na reklamę telewizyjną. W Polsce, według naszych prognoz, nastąpi to w 2020 r. Co to oznacza dla firm? Przede wszystkim przedefiniowanie swoich modeli biznesowych” – mówi Adam Krasoń, prezes PwC Polska.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PwC na potrzeby raportu „Wideo: więcej, szybciej, lepiej. Jak cyfrowa rewolucja zmienia rynek treści wideo”, statystyczny Polak poświęca na oglądanie treści wideo (w telewizji i Internecie) ok. 4 godziny dziennie. 62% deklaruje, że korzysta przy tym z urządzeń mobilnych. 45% respondentów badania twierdzi, że ogląda programy telewizyjne na żywo, lub te, które emitowane są po raz pierwszy. Co ciekawe, 36% badanych ogląda ulubione seriale całymi sezonami, pod warunkiem, że są one dostępne w Internecie. Znaczący wzrost oglądalności w ciągu ostatniego roku zanotowały krótkie formy wideo (do 10 minut), szczególną popularnością cieszące się wśród millenialsów, natomiast znaczący spadek odnotowały filmy pełnometrażowe.

Czytaj również:  Okiem rekrutera: aktywny kandydat vs bierny kandydat

Polacy pokochali wideo, jednocześnie mają jednak problem z właściwą selekcja pożądanych treści. 43% respondentów naszego badania uważa, że istnieje zbyt wiele kanałów telewizyjnych w stosunku do czasu jakim rozporządzają, a niewiele mniejsza grupa jest przekonana, że ilość treści telewizyjnych jest wręcz przytłaczająca. Z tego powodu znaczenia nabiera mechanizm rekomendacji treści” – zauważa Paweł Wesołowski, partner w PwC, lider sektora telekomunikacja, media i technologie.

Właśnie ze względu na dość szeroką ofertę polskich operatorów aż 3 na 4 respondentów w badaniu PwC przyznaje, że chciałoby posiadać pakiet, do którego samodzielnie wybiorą kanały. Najczęściej wskazywali, że chcieliby wybrać od 10 do 15 kanałów, co czwarty chciałby móc wskazać więcej niż 20. Co ciekawe, prawie 6 na 10 badanych chciałoby, aby pakiet telewizji umożliwiał im dostęp do konkretnych programów zamiast całych kanałów.