Sieci handlowe oczami Polaków

0

Zaufanie Polaków względem sklepów wielobranżowych to, jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication, wypadkowa kilku składników, takich jak poziom obsługi klienta, ceny oraz funkcjonujące programy lojalnościowy. Aż 40% Polaków stwierdza, że trudno im ocenić czy strategia sklepów jest względem nich uczciwa. W związku z tym komu Polacy ufają najbardziej?

Branża FMCG, czyli szybko zbywalnych i relatywnie łatwo dostępnych produktów nieustannie ewoluuje, dopasowując do aktualnych trendów i potrzeb rynkowych. Podążając za tym, modyfikacjom ulega również oferta sklepów oraz polityka wobec klientów. W raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków”, zbadano jak polskie społeczeństwo ocenia sklepy wielobranżowe.

Zdaniem ankietowanych zdecydowanie najlepszy wizerunek mają dyskonty. Według 45% pytanych, sieci takie jak Biedronka, Lidl czy Kaufland kojarzą się znacznie lepiej niż drugie w zestawieniu sklepy osiedlowe (19%). Dopiero na trzecim miejscu pod kątem wizerunkowym, konsumenci wskazali supermarkety oraz hipermarkety. Sieci Auchan, Carrefour czy Tesco postrzegane są pozytywnie pod względem tzw. Corporate Image przez 16% zapytanych.

Czy przekłada się to na konkretne marki, którym ufają Polacy? Otóż, tak. Jako trzy najbardziej godne zaufania marki sieci handlowych, uczestnicy badania wskazali Biedronkę (65%), Lidl (48%) oraz Kaufland (35%). Co ciekawe, sklepy należące do portugalskiej grupy Jeronimo Martins już od kilku lat stoją na czele najchętniej odwiedzanych. „Wysoka pozycja w badaniu zaufania klientów potwierdza, że Biedronka wybrała właściwą strategię. Oparcie oferty na produktach wysokiej jakości w przystępnych cenach, możliwych dzięki pracy nad własną efektywnością, jest najlepszym środkiem budowania lojalności klientów. Dzięki konsekwencji w tych działaniach w ciągu ponad 20 lat istnienia sieci, możemy się cieszyć nie tylko wynikami badań klientów, ale także faktem, że prawie 4 miliony Polaków codziennie wybiera sklepy Biedronka  jako miejsce swoich zakupów.” komentuje wyniki raportu Alfred Kubczak, Dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska S.A.

Czytaj również:  Klienci wracają do T-Mobile. Operator nową ofertą i komunikacją chce zawalczyć o klientów